توان دفاعی ایران تهدیدی برای همسایگان نیست


رییس جمهور تاکید کرد: ایران در زمینه دفاعی هرچه تولید، تحقیق، تلاش و آمادهسازی میکند براساس استراتژی بازدارندگی و دفاعی است نه تهاجمی. ما نمیخواهیم به جایی حمله کنیم و آن را تصرف کنیم و این تجهیزات دفاعی خطری برای همسایگانمان و منطقه نیست و راهبرد ما راهبرد بازدارنده دفاعی است و برای حفظ مرزها و کشور ماست. ما از قدرت دفاعیمان به نفع دوستانمان استفاده خواهیم کرد و علیه دوستانمان هیچ گاه استفاده نخواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، حسن روحانی در مراسم رونمایی از دستاوردهای ملی وزارت دفاع در واکنش به گزارش یکی از مسئولان وزارت دفاع درباره تولیدات پهپادی در کشور اظهار کرد: با توجه به اهمیتی که پهپاد در تحرکات نظامی و شناساییها برعهده دارد، شاید این وسیله، مطمئنترین و ارزانترین وسیله در این زمینه است که هم به شناسایی نظامی کمک میکند و هم برای بمباران میتوان از آن استفاده کرد. وی در واکنش به گزارشی درباره راهاندازی خط تولید موتور توربوجت اوج، تاکید کرد: از تلاشهای فراوانی که برای ساخت موتورهای هواپیمایی صورت گرفته ممنونم و برای ما بسیار اهمیت دارد که خودمان در ساخت یک جنگنده به طور کامل به خودکفایی رسیدیم و همه را روی پای خودمان انجام میدهیم. رییس جمهوری یادآور شد: ما در زمینه سلاحهای راهبردی و البته بازدارنده و پدافندی عمل میکنیم و همگام با دنیا پیش میرویم. اینکه چگونه دشمن را ببینیم و رصد کنیم برای ما مهم است که تولیدات دفاعی و پهپادی و راداری ما به همین دید کمک میکند. باید بتوانیم تکنولوژی هایی در رادارها بکار ببریم که بتوانیم از وجود و ورود این پرندهها به آسمان کشورمان و نحوه برخورد با این پرندهها و مقابله با آنها همه توانمان را بکار بگیریم و استفاده کنیم.

روحانی با اشاره به پیشرفت در قدرت مقابله و دفاع در صنایع دفاعی اظهار کرد: هم موشک باور و هم سامانه ۱۵ خرداد که با آن پهپاد آمریکایی را در خلیج فارس زدیم، نشان میدهد که صنایع دفاعی ما برای قدرت کشور پیشرفتهای بسیار خوبی را انجام میدهد و مهم است که این تجهیزات دفاعی ما دارای دقت لازم و قدرت تخریب لازم و مانورپذیری مورد نیاز باشد و بتوان به سادگی آن را لانچ و پرتاب کرد که تلاشهای خوبی در آن انجام شده است.