علامت بنزینی کرونا و شوک دوباره رومینا!

 
 این هفته طبق روال هر هفته هفت مقاله، کلمه، پست و هشتگ پربازدید و پرکاربرد را در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی با هم مرور می کنیم.
 
7 مقاله پر بازدید از ویکی پدیا
عاشورا: مقاله ای درباره واقعه روز عاشورا که در آن از تاریخچه عزاداری ها در شهرها و ادیان مختلف برای سیدالشهدا(ع) نوشته شده است.
روزبه بمانی و ریحانه پارسا: بعد از جنجال به راه افتاده درباره جدایی ریحانه پارسا و مهدی کوشکی، تصویری از روزبه بمانی در خودروی ریحانه پارسا منتشر شد که با واکنش هایی همراه بود البته خود پارسا اعلام کرده که بعد از یک جلسه کاری آن ها هم مسیر بوده اند.
مختار ثقفی و مختارنامه: بازپخش سریال مختارنامه در سالی که به دلیل وجود کرونا ،برگزاری مجالس با محدودیت هایی همراه بود بازهم مورد استقبال مردم قرار گرفته است.
شمر: شمر بن ذی الجوشن فرمانده لشکر کوفیان بود که در پی خونخواهی و قیام مختار ثقفی کشته شد.
نوید افکاری: نام این فرد هم که بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط قوه قضاییه به جرم قتل یکی از کارکنان سازمان آب منطقه‌ای استان شیراز در سال ۱۳۹۷ به اعدام محکوم شده است، پر بازدید شد.
در پربازدیدهای این هفته یک مقاله غیر اخلاقی هم وجود دارد.


 
7 هشتگ داغ توئیتر از دیتاک
#ما_ملت_امام_حسینیم(ع): از روزهای ابتدایی محرم هشتگ ما ملت امام حسینیم(ع) مورد استقبال بسیاری از کاربران توئیتر  و اینستاگرام قرار گرفت. ما ملت امام حسینیم (ع)جمله ای بود که توسط شهید سردار سلیمانی گفته شده بود.
#حب_الحسین_یجمعنا: بسیاری از کاربران با بازنشر تصاویری از مجالس مذهبی که در آن ها فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی رعایت شده از این هشتگ استفاده کردند و نشان دادند که دوست داشتن سیدالشهدا(ع) ما را کنار هم جمع کرده است.
# مخالفت با اعدام هم در حمایت از قاتلی که یک کارمند سازمان آب را در شیراز به قتل رسانده است در توئیتر داغ شد.
#روستای_ابوالفضل: در هفته ای که گذشت گزارش ها و تصاویری با عنوان درگیری ماموران نیروی انتظامی و اجرائیات شهرداری اهواز با اهالی «روستای ابوالفضل» در پی بازپس گیری املاک بنیاد مستضعفان بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها و فضای مجازی داشت.
هشتگ های اپوزیسیون درباره تحریک به اعتراض و اعتصاب هم که عموما از خارج از کشور ارسال شده است در میان هشتگ های این هفته قرار دارد.
#مجلس_در_میدان:  حضور قالیباف در خوزستان و گفت و گوی رو در رو با مردم باعث شد کاربران زیادی با استفاده از این هشتگ از این حرکت رئیس مجلس استقبال کنند.
 
7 واژه فارسی پرجست وجو در گوگل
مداحی شب و روز عاشورا: ویروس کرونا باعث شد محرم امسال نسبت به محرم سال های قبل تفاوت چشم گیری داشته باشد. امسال هیئت ها با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل ها تشکیل شد و البته برخی از هموطنان هم در منزل به عزاداری پرداختند و به همین دلیل به دنبال نوحه و مداحی های محرمی در گوگل بودند.
سرژیک و آندرانیک تیموریان: سرژیک تیموریان برادر بزرگ تر آندرانیک که در تیم استقلال هم بازی کرده، تیرماه امسال با یک دستگاه خودرو برخورد کرد و به کما رفت. او سرانجام ظهر شنبه ۸ شهریور در سن ۴۶ سالگی درگذشت.
قالیباف: حضور رئیس مجلس در خوزستان با هدف «نظارت میدانی» و گفت و گوی صمیمانه اش با مردم باعث شد نام رئیس مجلس هم یکی از پر جست وجو های گوگل شود.
هتاکی به مردم مازندران: ویدئویی توسط یک جوان در فضای مجازی که در آن به ساکنان کلاردشت توهین می‌کرد، منتشر شد که با واکنش جدی مازندرانی ها همراه بود. بعد از انتشار این ویدئو دستگاه قضایی مازندران وارد عمل شد و ظرف کمتر از 24 ساعت این فرد هتاک را دستگیر کرد.
رای دادگاه پدر رومینا: خرداد امسال بود که خبر قتل رومینا 13 ساله توسط پدرش سوژه همه رسانه ها شده بود، حالا رای دادگاه صادر شده که پدر رومینا به ۹ سال و بهمن خاوری (پسری که رومینا با او فرار کرده بود) به دو سال حبس محکوم شده اند.اگرچه مقام قضایی توضیح داد که این حکم اشد مجازات قانونی در این باره بوده اما برخی حقوقدانان معتقدند شاید بتوان با استفاده از بندهایی از قوانین ،مجازات بیشتری برای پدر رومینا در نظر گرفت .همچنین صحبت  های  منتسب به پدر رومینا   که در پاسخ به قاضی که پرسیده چرا بهمن خاوری را نکشته ؟گفته بود: «اگر او را می کشتم قصاص می شدم» نیز بازتاب زیادی پیداکرد.
بورس: ریزش های ادامه دار بورس در هفته های اخیر نارضایتی های زیادی به همراه داشته است.
 
7 پست پر بازدید در تلگرام از تلگرافی
1. سهام عدالت قابل فروش ۱۰ میلیون تومان شد
۳.۸۷ میلیون بازدید در ۱۴۸۵ کانال، تاریخ انتشار: 6/6
2. طرح رجیستری موبایل مسافری تغییر کرد
۲.۹۷ میلیون بازدید در ۹۰۶ کانال، تاریخ انتشار: 10/6
3. فرهاد مجیدی استعفا کرد!
۲.۸۶ میلیون بازدید در ۷۵۳ کانال، تاریخ انتشار: 6/6
4. انتشار فیلم بزرگ ترین انفجار هسته ای توسط روسیه
۲.۸۴ میلیون بازدید در ۶۰۵ کانال، تاریخ انتشار: 8/6
5. ارزش سهام عدالت کاهش یافت
۲.۸۴ میلیون بازدید در ۹۰۱ کانال، تاریخ انتشار: 10/6
6. چه استان هایی در وضعیت قرمز کرونایی هستند
۲.۸۴ میلیون بازدید در ۱۰۶۵ کانال، تاریخ انتشار: 10/6
7.  حس مزه بنزین؛ عجیب ترین علامت ابتلا به کرونا(در ادامه نشانه های ابتلا به کرونا  از  این  نشانه جدید رونمایی شد.)
۲.۸۱ میلیون بازدید در ۸۷۲ کانال، تاریخ انتشار: 7/6