نزدیک به نقطه جوش

 

 
 


 
مذاکره آبی‌ها با استرا و  سه گزینه وطنی
فرهاد رفتنی شد، گزینه‌های جانشینی به صف شدند
 
  پس از شکست استقلال در فینال جام‌حذفی در مقابل تراکتور، فرهاد مجیدی و استقلال به پایان همکاری با یکدیگر نزدیک شدند و اکنون مدیران این تیم به دنبال انتخاب فرد جدیدی برای هدایت این تیم هستند. حتی اگر تیم استقلال قهرمان جام حذفی می‌شد، مجیدی به‌خاطر اختلاف آشکار با مدیریت باشگاه با این افراد کار نمی‌‌کرد، به همین دلیل مسئولان باشگاه استقلال به دنبال بازگرداندن سرمربی ایتالیایی سابق خود هستند. هرچند برخی منابع هم از جواد نکونام و محمود فکری و حتی منصوریان به عنوان گزینه‌های داخلی استقلال نام ‌می‌برند اما هواداران استقلال فقط استراماچونی را می‌خواهند و به کمتر از او راضی نیستند. آن‌ها از سعادتمند درخواست کرده‌اند تحت‌ هر شرایطی این مربی ایتالیایی را به باشگاه محبوب‌شان برگرداند. البته بیانیه باشگاه و تاکید بر برگرداندن استراماچونی با وجود قانون منع جذب مربی و بازیکن خارجی هم در بالا رفتن انتظار هواداران بی‌تاثیر نبود. هرچند برخی این مسئله را ترفند مدیریت باشگاه برای برداشتن فشار از روی خود می‌دانند و از آن با اصطلاح فرار رو به جلو یاد می‌کنند. پس از سفر پرحاشیه احمد سعادتمند به ایتالیا، رسانه‌های معتبر این کشور از جمله توتو‌اسپورت و همچنین خبرنگاران مشهوری از جمله جیانلوکا دی‌مارزیو و نیکولو شیرا اعلام کردند که استقلال برای بازگشت استراماچونی به این تیم، وعده قرارداد 2 ساله و بالاتری به سرمربی سابق آبی‌پوشان داده است. روز گذشته نیز روزنامه گاتزتا دلو اسپورت، معتبرترین روزنامه ایتالیا نیز به پیشنهاد استقلال به استراماچونی واکنش نشان داد. عنوان این گزارش «آدم ربایی، فرار، عشق، بازگشت: سندرم عجیب استکهلم» است. سندرم استکهلم - وقتی بین گروگان و گروگانگیر حالتی عاطفی به وجود می‌آید. در این حالت گروگان‌ها ممکن است با گروگانگیرها حس همدردی پیدا کنند و خود را تسلیم گروگانگیرها کنند. با وجود تاکید استقلالی‌ها و گزارش رسانه‌های اروپایی ظاهرا بازگشت استراماچونی به استقلال عملیاتی است غیرممکن! در این‌باره نورشرق، رئیس کمیته تعیین وضعیت تاکید ویژه‌ای دارد و می‌گوید: «با توجه به این‌که استراماچونی فصل گذشته قرارداد خود را با استقلال فسخ کرده و برای پیوستن به این باشگاه باید قرارداد جدید امضا کند، به همین علت شامل قانون منع حضور مربیان خارجی می‌شود و نمی‌‌تواند مجددا هدایت آبی‌ها را بر عهده بگیرد.» حتی‌ صادق درودگر عضو هیئت‌رئیسه سازمان لیگ فوتبال هم اظهاراتی مشابه نورشرق داشت و آب پاکی را روی دست استقلالی‌ها ریخت: «تاکید استقلال روی جذب استراماچونی نمی‌دانم با چه پشتوانه‌ای انجام می‌شود. آن‌ها حتما قدرتی فراقانونی دارند. این موضوع (ممنوعیت جذب بازیکن و مربی خارجی) به عنوان یک قانون در هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ لازم‌الاجراست. ما شرایط استقلال را درک می‌کنیم اما فقط ملزم به رعایت قوانین هستیم. حتی اگر استقلال با استراماچونی به توافق برسد، این قرارداد ثبت نخواهد شد.» با وجود این اظهارات باید دید سمبه کدام طرف در مورد بازگشت استراماچونی پرزورتر است.
 
 
 
سوژه روز
ورود کمیته اخلاق به درگیری فرودگاهی استقلالی‌ها
 
کمیته اخلاق در‌حال‌ بررسی اتفاقات مقابل فرودگاه مهرآباد و درگیری بازیکنان استقلال با برخی از هواداران معترض به این تیم است و به زودی اطلاعیه‌ای صادر خواهد کرد.به گزارش ایسنا، پس از فینال جام حذفی تعدادی از هواداران معترض استقلال مقابل فرودگاه مهرآباد حاضر شده و در مواجهه با کاروان تیم استقلال اقدام به فحاشی علیه برخی از چهره‌های این تیم کردند که در نتیجه این اتفاق، درگیری شدیدی بین طرفین صورت گرفت که برخی از بازیکنان از جمله روزبه چشمی، محمد دانشگر، فرشید اسماعیلی و... بیش از سایرین در متن این ماجرا بودند. این درگیری شدید درنهایت با ورود دیرهنگام نیروی انتظامی پایان یافت اما از تصاویر و فیلم‌های زیادی از این اتفاق در فضای مجازی پخش شده که واکنش‌های زیادی را به دنبال داشته است. با این حال باشگاه استقلال در اطلاعیه‌ای اعلام کرد از حقوق اعضای این تیم در این ماجرا دفاع خواهد کرد. در‌پی این اتفاقات، کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال به عنوان مسئول اتفاقات و حواشی خارج از زمین فوتبال، اقدام به بررسی تصاویر و فیلم‌های مربوط به این اتفاق کرده و در‌صدد دریافت گزارشی کامل از درگیری ‌در فرودگاه مهرآباد است و پس از بررسی‌های صورت گرفته و مشخص شدن چهره‌های اصلی ماجرا، برای برخی از بازیکنان استقلال پرونده‌ای تشکیل خواهد شد تا با احضار آن‌ها و شنیدن اظهارات‌شان، پرونده تکمیل شود. البته احتمال دارد مطابق سنوات گذشته، محرومیت موقت گریبان‌گیر برخی از این بازیکنان شود که باید در انتظار اطلاعیه کمیته اخلاق نشست تا با عاملان این اتفاق که صورت خوشی برای فوتبال ایران نداشت، برخورد شود.
 
 
 
ماسک بزرگ نشانه نزدن است!
بی‌اعتنایی به کرونا در جشن قهرمانی تراکتور
 
تیم فوتبال تراکتور پنج‌شنبه موفق شد با شکست استقلال در فینال جام حذفی قهرمان شود. بعد از این قهرمانی هواداران تراکتور در تبریز به خیابان‌ها رفتند و این پیروزی را جشن گرفتند. البته تصاویری که از حضور مردم در خیابان‌ها منتشر شد نشان می‌داد پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت نشده بود. در این تصویر که مهرداد نوع‌بشر آن را ثبت کرده، مردم با فشردگی زیادی کنار هم جمع شده‌اند و تعداد افراد با ماسک بسیار کمتر از کسانی است که ماسک به صورت ندارند، آن‌هم دقیقا در‌کنار ماکت بزرگی که با طرح ماسک ساخته شده‌ تا مردم را به رعایت پروتکل‌ها تشویق کند.
 
 
 
استقلال تیمی که از قبل جام نگرفته بود
توهمات خطرناک یحیی و زنوزی محقق نشد!
 
فینال جام حذفی در مشهد برگزار شد و برخلاف گمانه‌زنی و پیش‌بینی‌های مغرضانه برخی افراد جام به استقلال نرسید و تراکتور تبریز با شکست دادن آبی‌های پایتخت قهرمان جام حذفی شد. هرچند به زعم خیلی‌ها عدم قهرمانی استقلال که مسیر سخت‌تری نسبت به تراکتور برای رسیدن به فینال طی کرده بود به خاطر اختلاف مدیرعامل و سرمربی آبی‌ها وحواشی پس از دربی بود اما اگر مبنای اهدای جام به یک تیم خاص همان موهوماتی باشد که در ذهن برخی افراد بوده و هست، جام قهرمانی تحت هر شرایطی باید به استقلال می‌رسید! چند دقیقه پس از پایان دربی حذفی سرخابی بود که یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس که تیمش بازنده دربی بود، اظهارات عجیبی در نشست خبری پس از بازی داشت. سرمربی سرخ‌ها با حمله به پیام حیدری داور دربی که البته هیچ اشتباه تاثیرگذاری در نتیجه بازی نداشت، این‌گونه به همه تاخت و گفت: «به همه افرادی که دوست نداشتند پرسپولیس برنده شود، تبریک می‌گویم و نمی‌‌دانم آن‌ها شب چگونه می‌خواهند سر خود را روی بالش‌ بگذارند و بخوابند. ‌واقعا برای این فرد و تمام افرادی که تصمیم گرفتند داوری به این شکل باشد و استقلال را قهرمان کنند، متاسف هستم.» گل‌محمدی این موضوع را به اینستاگرام هم کشاند و در پستی عجیب باز همین ادعا را مطرح کرد و مدعی شد اراده بر این است که استقلال قهرمان جام حذفی شود. هواداران استقلال که به خاطر استعفای ایسنتاگرامی فرهاد مجیدی و جنگ و جدال او با احمد سعادتمند مدیرعامل باشگاه شیرینی برد در دربی به کام‌شان تلخ شده بود، نگران جام حذفی بودند و نتیجه فینال و حواشی پس از آن‌هم نشان داد این نگرانی بی‌جا نبوده است. اما درست در‌شرایطی که اردوگاه آبی به خاطر خودخواهی و رفتار بچه‌گانه و غیرحرفه‌ای مربی و مسئولانش بحرانی و متشنج شده بود و استقلال تقریبا بدون تمرین و آرامش راهی مشهد می‌شد تا در فینال حاضر شود، محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تراکتور که خود ید طولایی در مطرح کردن مباحث حاشیه‌ای و بی‌پایه و اساس و ایجاد حاشیه برای تیمش دارد، به قضاوت ‌موعود بنیادی‌فر در بازی فینال جام حذفی معترض شد و همان ادعای یحیی گل‌‌محمدی را در آستانه فینال تکرار کرد و گفت: «یکسری شبهاتی بابت قضاوت بنیادی‌فر در بازی استقلال و سپاهان وجود داشت و او در این بازی اشتباهاتی داشته است. به‌هر‌ حال نباید اظهارات گل‌محمدی به کرسی نشانده شود که نتیجه دربی پایتخت طراحی و برنامه‌ریزی شده بود و جام را به استقلال بدهند. احساس می‌کنم که وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال این مسیر را در پیش گرفتند و به آقایان هشدار می‌دهم که این کار را نکرده و با آبروی فوتبال ایران بازی نکنند. یک‌سری مسائل پشت پرده‌ وجود دارد که بعضی‌ها قصد دارند یک جام را به استقلال بدهند و این کار درستی نیست.» همچنین برخی داوران ادعا کردند که موعود بنیادی‌فر به عنوان داور فینال انتخاب شده تا استقلال پیروز شود؛ ادعایی که در شب فینال و با عملکرد داور بازی، به شدت مردود شد. این‌که برخی افراد توهمات‌شان را به هواداران و رسانه‌ها تلقین می‌کنند، موضوع تازه‌ای نیست اما اگر برخورد قاطعانه‌ای با این‌گونه افراد نشود، تکرار این‌گونه موهومات در آینده فوتبال را بیش از پیش به قهقرا خواهد برد و سنگ روی سنگ بند نخواهد شد.