ابراز رضایت مجلس از مراودات میان ایران و کره شمالی

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم‌های آمریکا گفت: غلبه بر تحریم‌های آمریکا از طریق ایجاد شبکه‌های مالی و تهاتری مهم، مفید و به نفع دو کشور است.
به گزارش ایسنا، هان سونگ او، سفیر جمهوری دموکراتیک خلق کره شمالی در تهران با مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ابتدای این دیدار به اهمیت گسترش و توسعه مناسبات دوستانه جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی در حوزه‌های مختلف به ویژه روابط پارلمانی تاکید کرد و گفت: تقویت روابط پارلمانی دو کشور به ویژه گروه‌های دوستی پارلمانی موجب تحکیم و تقویت مناسبات دوستانه فیمابین و همکاری در حوزه‌های مختلف می‌گردد.
وی همچنین افزود: مراودات سیاسی و اقتصادی ایران و کره شمالی در مسیر خوبی قرار دارد و مجلس شورای اسلامی بر گسترش و توسعه ارتباطات در عرصه‌های مختلف به ویژه پارلمانی تاکید می‌کند.
ذوالنوری همچنین تصریح کرد: بحران آفرینی آمریکا در منطقه و ایجاد تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دموکراتیک خلق کره به کاهش تبادلات اقتصادی و تجاری فیمابین دامن زده است و ضرورت دارد از طرق مختلفی همچون تهاتر به تقویت روابط و تعاملات اقتصادی فیمابین پرداخت.