بعد از صلح امارات و رژیم صهیونیستی، بحرین هم اسرائیل را به رسمیت شناخت واکنش‌های جهانی به نزدیکی منامه و تل‌آویو

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در توئیتر خود از توافق به قول او تاریخی رژیم صهیونیستی و بحرین و پیمان صلح میان دو خبر داده است.
ترامپ گفته که بحرین دومین کشور عربی است که در یک ماه گذشته با اسرائیل پیمان دوستی می‌بندد.
دهه‌هاست بیشتر کشور‌های عرب جهان برقراری روابط با اسرائیل را به رفع مشکل فلسطینیان موکول کرده بودند. در بیانیه مشترک آمریکا، اسرائیل و بحرین آمده است: سران با هم صحبت کرده و توافق کردند که پادشاهی بحرین و اسرائیل روابط دیپلماتیک خود را به طور کامل آغاز کنند. در بیانیه مشترک ابراز امیدواری شده که این اقدام به ثبات و امنیت بیشتر منطقه کمک کند. پیش از این گزارش‌های تایید نشده‌ای از توافق اسرائیل و بحرین برای عادی‌سازی روابط منتشر شده بود. خبر توافق اسرائیل و امارات متحده عربی را هم دونالد ترامپ اعلام کرده بود.
واکنش‌ها به عادی‫سازی روابط بحرین و اسرائیل


جنبش حماس روز جمعه اعلام کرد: توافق برای عادی‌سازی روابط اسرائیل و بحرین، اصراری برای اجرای بندهای معامله قرن است که مساله فلسطین را از بین می‌برد. در همین حال،‌ سازمان آزادی‌بخش فلسطین اعلام کرد که عادی‌سازی روابط با اسرائیل را ضربه‌ای خیانت‌کارانه دیگری به مساله فلسطین می‌داند.
نتانیاهو: توافق بحرین برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل، دوره‌ جدیدی برای صلح است
نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که توافق برای عادی‌سازی روابط میان اسرائیل و بحرین، دوره‌ جدیدی برای صلح به حساب می‌آید. به گزارش روسیا الیوم، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تصریح کرد: طی سال‌های مدیدی، ما برای صلح سرمایه گذاری می‌کردیم. در حال حاضر، صلح در حال به ثمرنشستن میان ما است. این صلح سرمایه گذاری‌های گسترده‌ای را به اقتصاد اسرائیل خواهد آورد. این امر بسیار مهم است. وی تصریح کرد: توافق با بحرین بعد از توافق تاریخی با امارات حاصل شد. به ۲۶ سال زمان نیاز داشتیم تا به سومین توافق صلح با یک کشور عربی دست یابیم. اما توافق چهارم ۲۹ روز زمان برد. این دوره جدیدی از صلح است، این صلح در ازای صلح و اقتصاد مقابل اقتصاد است. عادی‌سازی‌های بیشتری حاصل خواهد شد.
کوشنر: توافق اسرائیل و بحرین شامل افتتاح سفارت می‌شود
داماد و مشاور رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد، توافق دولت اسرائیل و بحرین بر سر عادی‌سازی روابط، شامل افتتاح سفارت نیز خواهد شد. به گزارش خبرگزاری «معا» فلسطین، جارد کوشنر، داماد و مشاور دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا خاطرنشان کرد، مذاکراتی با کشورهای مختلف منطقه برای نزدیک کردن ملت‌ها به یکدیگر برقرار است.کوشنر همچنین تصریح کرد، توافق دولت اسرائیل و بحرین بر سر عادی‌سازی روابط شامل افتتاح سفارتخانه نیز می‌شود.
تماس تلفنی سه‌جانبه آل خلیفه، ترامپ و نتانیاهو
خبرگزاری رسمی بحرین از برقراری تماس سه‌جانبه میان پادشاه این کشور و رئیس جمهوری آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی خبر داد. به گزارش ایسنا، خبرگزاری رسمی بحرین (بنا) گزارش داد که حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین تماس تلفنی را از جانب دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با مشارکت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دریافت کرد. پادشاه بحرین در این تماس تاکید کرد که باید به صلحی جامع و فراگیر به عنوان گزینه‌ای استراتژیک بر اساس راهکار دو کشوری و قطعنامه‌های ذی‌ربط بین المللی دست یافته شود. وی نقش محوری دولت آمریکا و تلاش‌های آن برای پیشبرد روند صلح و برقرای امنیت و ثبات در منطقه خاورمیانه و تحکیم صلح بین‫المللی را ستود.
استقبال سیسی از توافق بحرین و رژیم صهیونیستی
رئیس جمهوری مصر از بیانیه مشترک آمریکا، بحرین و اسرائیل در خصوص توافق بر سر برقراری روابط دیپلماتیک میان منامه و تل‌آویو استقبال کرد. به گزارش خبرگزاری «معا» فلسطین، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر در صفحه کاربری خود در فیسبوک نوشت: با اهتمام ویژه‌ای بیانیه مشترک آمریکا، بحرین و اسرائیل در خصوص توافق بر سر برقراری روابط دیپلماتیک میان منامه و تل‌آویو را دنبال کردم. وی در ادامه خاطرنشان کرد: من این گام مهم برای برقراری ثبات و صلح در خاورمیانه را که صلح و سازش عادلانه و دائمی برای مساله فلسطین محقق می‌کند، ارج می‌نهم و از تمامی عاملان اجرای این اقدام تاریخی تشکر می‌کنم.
امیرعبداللهیان: حاکمان بی‌تدبیر امارات و بحرین جاده صاف‌کن طرح‌های صهیونیستی در منطقه نباشند
دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل در واکنش به عادی‌سازی روابط دیپلماتیک بحرین و رژیم صهیونیستی به حاکمان امارات و بحرین توصیه کرد که به روزهای سخت بیاندیشند و از تاریخ عبرت گیرند.
حسین امیرعبداللهیان در توئیتی که در صفحه شخصی خود منتشر کرد، نوشت: «سازش رژیم ‫بحرین‬ با رژیم جعلی‌اسراییل‬، خیانت بزرگ به آرمان اسلامی و مردم فلسطین در آزادی قدس شریف است. حاکمان بی‌تدبیر امارات و بحرین جاده‫صاف‌کن ‌طرح‌های صهیونیستی در منطقه نباشند. به روزهای سخت بیندیشند و از تاریخ عبرت گیرند. فردا دیر است. طناب نجات ‫آمریکا‬ سال‌هاست که پوسیده است.»
در حال حاضر فقط چهار کشور عرب اسرائیل را به رسمیت شناخته‌اند: مصر، اردن، امارات متحده عربی و از دیروز بحرین.
از زمان اعلام استقلال اسرائیل در سال ۱۹۴۸، مصر در سال ۱۹۷۹، اردن در سال ۱۹۹۴ و امارات متحده عربی و بحرین هم به فاصله یک ماه در سال ۲۰۲۰ با اسرائیل توافق امضا کردند. اما امارات متحده عربی و بحرین اولین و دومین کشور‌های حاشیه خلیج فارس هستند که روابط خود را با اسرائیل آغاز می‎کنند.
وزارت خارجه: اعلام برقراری روابط دیپلماتیک میان بحرین و رژیم صهیونیستی اقدامی ننگین و خفت‌بار است
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت شدید اعلام برقراری روابط دیپلماتیک میان بحرین و رژیم صهیونیستی، آن را اقدامی ننگین و خفت بار از سوی بحرین دانست که آرمان فلسطین و چندین دهه مبارزات و تحمل رنج و مصیبت مردم فلسطین را در قربان گاه انتخابات آمریکا ذبح می‌کند.
به گزارش ایسنا، در این بیانیه آمده است: بدون تردید مردم مظلوم و حق طلب فلسطین و مسلمانان آزاده جهان هرگز عادی سازی روابط با رژیم غاصب و یاغی اسرائیل را نخواهند پذیرفت و این اقدام ننگین در حافظه تاریخی ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین و ملت‫های آزاده جهان تا ابد باقی خواهد ماند.
دولت بحرین در خطایی بنیادین به جای کسب مشروعیت از مردم خود متاسفانه با پشت کردن به آنان و با اقدامی خفت بار به دامن رژیم اشغالگر قدس پناه آورده و آرمان فلسطین شریف را قربانی انتخابات داخلی آمریکا نموده است.
حاکمان بحرین از این پس شریک جنایات رژیم صهیونیستی به عنوان منبع تهدید دائمی امنیت در منطقه و جهان اسلام و ریشه دهه‌ها خشونت، کشتار، جنگ، ترور و خونریزی در فلسطین مظلوم و منطقه خواهند بود.
قطعا نتیجه این اقدام دولت بحرین تنها خشم فزاینده و نفرت ماندگار مردم مظلوم فلسطین، مسلمانان و ملل آزاده جهان خواهد بود.
در بند پایانی این بیانیه ضمن هشدار به هرگونه ایجاد ناامنی رژیم صهیونیستی در منطقه خلیج‌فارس، مسئولیت تمامی عواقب هرگونه اقدامی در این ارتباط متوجه دولت بحرین و دیگر دولت‌های همراه شده است.
سایر اخبار این روزنامه
از سوی سخنگوی ستاد انتخابات مطرح شد اعلام نتایج ۱۰ حوزه انتخابیه در دور دوم انتخابات مجلس کورش الماسی حکمرانی خوب و همبستگی ملی بعد از صلح امارات و رژیم صهیونیستی، بحرین هم اسرائیل را به رسمیت شناخت واکنش‌های جهانی به نزدیکی منامه و تل‌آویو نتیجه پرونده دادگاه باند اکبر طبری اعلام شد ۳۱ سال حبس برای طبری، ۱۰ سال برای قاسم‌زاده اوضاع فروش آثار تجسمی در ایام کرونا چگونه است؟ کمر خمیده هنر زیر فشار کرونا «ابتکار» جزئیات طرح دولت برای رایگان کردن برق را بررسی کرد بایدها و نبایدهای «برق امید» متهم موج جدید تورم در اقتصاد ایران را بشناسید پیامد نرخ بهره منفی در اقتصاد آیت‌الله العظمی یوسف صانعی درگذشت وداع با آیت‌الله اصلاح‌طلب رئیس‌جمهوری در جلسه ستاد ملی کرونا از عدم پرداخت پول ایران توسط برخی کشورهای همسایه انتقاد کرد لغو راهپیمایی اربعین امسال به دلیل کرونا با انجام رژه در آب‌های نیلگون خلیج‌فارس رزمایش مشترک ذوالفقار۹۹ ارتش به پایان رسید با انجام رژه در آب‌های نیلگون خلیج‌فارس رزمایش مشترک ذوالفقار۹۹ ارتش به پایان رسید ترامپ با اختلاف ۱۰ درصد از بایدن عقب است تن خسته زاگرس در هجوم آتش و بی‫برنامه‫گی