اخبار کوتاه


یک روز به یادماندنی در تاریخ دیپلماسی کشور رقم خورد

رییس جمهور اعلام کرد که آمریکا نه توانست ائتلافی علیه ما ایجاد کند و نه توانست تلاشی که برای لغو محدودیتهای تسلیحاتی ایران داشت را به ثمر برساند.

حجتالاسلام و المسلمین حسن روحانی طی سخنانی در جلسه هیئت دولت با بیان اینکه همانطور که در روزهای قبل پیشبینی میکردیم امروز به عنوان یک روز به یادماندنی در تاریخ دیپلماسی کشور خواهد بود، اظهار کرد: آمریکا به عنوان یک کشور زورگو در سطح جهان از دو سال پیش تلاش سرسختانه برای تحمیل مجدد تحریمهای شورای امنیت علیه ایران را آغاز کرد که امروز به نقطه شکست خود رسید. وی افزود: آمریکا در همه این مدت و از روزی که از توافق هستهای خارج شدند فکر میکردند که میتوانند اتحادیه اروپا را به سمت خود بکشانند یا با تحریکاتی که انجام میدهند جمهوری اسلامی را به جایی برسانند که بتوانند بهانهای برای بازگرداندن تحریمهای شورای امنیت داشته باشند اما آمریکا نه توانست ائتلافی علیه ما ایجاد کند و نه توانست تلاشی که برای لغو محدودیتهای تسلیحاتی ایران داشت را به ثمر برساند. رییس جمهوری تاکید کرد: امروز باید گفت که فشار حداکثری آمریکا از لحاظ سیاسی و حقوقی بر ایران منجر به شکست و انزوای خود این کشور شده است. آمریکا در طول دو ماه گذشته سه بار برابر ایران شکست خورد. آنهم در جایی که فکر میکرد در آنجا لااقل شکست نمیخورد اما شاهد این بودیم که ۱۳ عضو از ۱۵ عضو شورای امنیت دربرابر آمریکا ایستادند و از برجام دفاع کردند.

 

ردپای دولت در بازار مسکن، سکه و ارز دیده میشود

نماینده مرند در مجلس گفت: آقای روحانی! مردم به دین حاکمانشان هستند، شما خودتان سرمایهها را به سمت تولید نمیبرید و ردپای دولت در بازار ملک، مسکن، سکه و ارز دیده میشود.به گزارش فارس، معصومه پاشایی بهرام گفت: رفتارها و واکنشهای دولت به مسائل داخلی و خارجی، مردم را به این باور رسانده که دولت نسبت به شرایط زندگی آنان بیتفاوت شدهاند.وی گفت: دولت در این شرایط بحرانی بازار و معیشتی مردم عزمی برای معرفی وزیر صمت ندارد. وی درباره عدم کنترل و نظارت کافی بر شرکتها و مؤسسات دولتی، بانکها و صندوقها تذکر داد و گفت: متأسفانه به جای سرمایهگذاری در تولید، به سمت بازار غیرمولد و دلالی رفتهاند. آقای روحانی! مردم به دین حاکمانشان هستند، وقتی دولت سرمایهها را به سمت تولید نمیبرد، چه طور از مردم انتظار دارید که نقدینگیشان را به سمت تولید ببرند و در بازار آرامش حاکم شود.نماینده مرند در مجلس با بیان اینکه درمان درد اقتصاد سامانهها است، گفت:چرا دولت این کار را انجام نمیدهد و میخواهد شفافیت بر اقتصاد ما حاکم شود و از این بحران داخلی خارج شویم؟ منافع چه کسانی حکم میکنند که از منافع ملی میگذرند؟