نامه معرفی وزیر پیشنهادی صمت در مجلس اعلام وصول شد حاشیه از راه نرسیده رزم‌حسینی در صحن علنی

یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از اعلام وصول نامه معرفی وزیر پیشنهاد صنعت، معدن و تجارت در مجلس شورای اسلامی خبر داد.
روح‌الله متفکر آزاد در ابتدای جلسه علنی صبح دیروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی نامه رئیس‌جمهوری به رئیس مجلس را به شرح زیر قرائت کرد: «جناب آقای قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی؛ در اجرای اصل ۱۳۳ قانون اساسی بدین وسیله جناب آقای علیرضا رزم‌حسینی به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت برای گرفتن رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی معرفی می‌شود. مشخصات، سوابق و برنامه ایشان منضما ارسال می‌شود».
دقایقی بعد از قرائت این نامه، رزم حسینی به همراه امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری وارد مجلس شد که حضور او باعث اعتراض تعدادی از نمایندگان شد.
علی بابایی  نماینده ساری با فریادهایی حضور رزم حسینی در  مجلس را قبل از رای اعتماد مجلس غیر قانونی خواند . او با فریادهایی اعتراض خود را بیان می‌کرد که تعدادی از نمایندگان دور او جمع شده تا او را آرام کنند. در همین حین جبار کوچکی‌نژاد نماینده رشت در ابتدای صحبت‌های خود در زمان بررسی طرح اصلاح قانون تضمینی محصولات کشاورزی گفت: حضور گزینه پیشنهادی وزارت صمت قبل از آنکه از مجلس رای اعتماد بگیرد خلاف قانون است، هیئت رئیسه باید قانون را رعایت کند.


درنهایت رزم حسینی بعد از حضور کوتاه در حد چند دقیقه در صحن علنی جلسه را ترک کرد که شاید دلیل آن، اعتراض نمایندگان بوده است.
علاوه بر این، دیروز حاشیه‌هایی نیز درباره شبهه دو تابعیتی بودن وزیر پیشنهادی صمت مطرح شد. اما حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به شایعات مطرح شده درباره دوتابعیتی بودن وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: بنده در دوره دهم مجلس شورای اسلامی، عضو گروه تحقیق و تفحص از دوتابعیتی‫ها بودم و ریاست این گروه هم برعهده آقای کریمی قدوسی بود. وی افزود: به عنوان عضو گروه تحقیق و تفحص از دوتابعیتی‌ها در مجلس دهم و اکنون به عنوان رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اعلام می‌کنم که طبق بررسی‌های انجام گرفته در هیئت تحقیق و تفحص و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، دوتابعیتی بودن وزیر پیشنهادی صمت کذب محض است.
به هر ترتیب و با تمام این حواشی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در روز سه‌شنبه هفته آینده خبر داد. محمدحسین فرهنگی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اعلام وصول نامه معرفی علیرضا رزم‌حسینی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت در جلسه مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به این‌که طبق آیین‌نامه مجلس شورای اسلامی باید جلسه رای اعتماد یک هفته بعد از ارائه‌ی نامه معرفی‌نامه وزیر پیشنهادی به مجلس، برگزار شود، جلسه رای اعتماد سه‌شنبه هفته آینده (هشتم مهرماه) برگزار خواهد شد. وی توضیح داد: نامه معرفی وزیر روز سه‎شنبه به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است. ما بنایمان بر آن است که جلسه رای اعتماد را سه‌شنبه هفته آینده برگزار کنیم. با دولت مکاتبه خواهیم کرد که این اتفاق بیفتد یا این‌که در نهایت چهارشنبه جلسه تشکیل شود. فرهنگی درباره‌ی حضور رئیس‌جمهوری در این جلسه اظهار کرد: این را باید از خودشان سوال کنیم که آیا ستاد کرونا اجازه می‌دهد یا خیر. سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره‌ این‌که آیا امکان ارتباط تصویری با رئیس جمهوری در جلسه رای اعتماد در صورت حضور نیافتن او وجود دارد؟، گفت: این موضوع در آیین‌نامه پیش‌بینی نشده است.
سایر اخبار این روزنامه
عکاسی در جنگ چه تفاوت‌هایی با عکاسی عادی دارد؟ ثبت واقعیت خاکریزها در قاب تصویر رضا دهکی مزن بی‌تامل به گفتار دم پورمحمدی: جامعه روحانیت با تمام ظرفیت خود وارد انتخابات ریاست جمهوری می‌شود تعیین راهبرد انتخاباتی جامعه روحانیت مبارز برای ۱۴۰۰ مشاور وزیر بهداشت درباره پیک سوم کرونا هشدار داد پیشنهاد اخذ جریمه از سفرهای غیرضرور نامه معرفی وزیر پیشنهادی صمت در مجلس اعلام وصول شد حاشیه از راه نرسیده رزم‌حسینی در صحن علنی «ابتکار» تاثیر تصمیم اخیر سازمان بورس اوراق بهادار را بر بازار سرمایه بررسی کرد توقف معاملات الگوریتمی برای کنترل بورس آیا سخنرانی‌های نشست سران در سازمان ملل متحد، هشدارهایی برای جهان در خود دارد؟ نگرانی جهانی از آغاز جنگ سرد جدید رئیس‌جمهوری در جلسه هیئت دولت: مردم جنگ اقتصادی را باور کنند دبیرکل مجمع زنان اصلاح‌طلب: چشم انداز روشنی برای کاندیداتوری زنان وجود ندارد باقری: صدام و رژیم بعث تنها نمایش قدرت‌های جهانی متجاوز بود هفتادو پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل سران در روز نخست چه گفتند؟ نگاه رسانه‌های جهان به سخنرانی روحانی در سازمان ملل