رئیس‌جمهوری در دستوراتی به کمیته‌های مقابله با کرونا مطرح کرد

تعیین اعمال مجازات برای عدم رعایت بهداشت و احتمال ایجاد محدودیت‌های کرونایی
رئیس‌جمهوری تاکید کرد که تامین نیازهای کادر درمان وظیفه فوری سازمان برنامه و بودجه  است و در مقابل، مردم نیز شایسته است دستورالعمل‌های بهداشتی را برای حفظ سلامتی خود و جلوگیری از فرسودگی کادر درمانی کشور، به طور دقیق رعایت کنند.
حسن روحانی در جلسه روسای کمیته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، با اشاره به شیوع مجدد بیماری در برخی مناطق کشور و ذکر این که همچنان طبق ارزیابی‌ها، سفرهای تابستانی برون شهری، ترددهای غیرضروری درون شهری و فشار بر سیستم حمل و نقل عمومی به‌ویژه خطوط مترو و عدم رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی، از جمله دلایل شیوع بیماری کرونا است، به کمیته تبلیغات ستاد ملی مقابله با کرونا دستور داد با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ای کشور و با یک برنامه‌ریزی دقیق آموزش و اطلاع‌رسانی در حوزه رعایت پروتکل‌ها و تغییر سبک زندگی مردم در دوران مبارزه با کرونا، وارد عمل شود. رئیس‌جمهوری همچنین از کمیته‌های امنیتی-اجتماعی و درمان نیز خواست با تشدید نظارت‌ها، برای کسانی که عامدا و علی‌رغم تذکرات چند باره همچنان از عمل به دستورالعمل‌های بهداشتی طفره می‌روند و سلامت خود و جامعه را به خطر می‌اندازند، اعمال مجازات و از جمله معرفی به افکار عمومی را در دستور کار قرار دهند. وی در ادامه اظهار کرد: با وجودی که تمامی کشورها در روند مقابله با بیماری کرونا به این نکته کلیدی رسیده‌اند که ایجاد محدودیت نه تنها تضمین‌کننده مصونیت نیست بلکه می‌تواند زندگی مردم را دچار اختلال کند اما چنانچه با عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، دچار موج‌های جدید این بیماری در جامعه بشویم، ناچار به اعمال برخی محدودیت‌ها خواهیم بود. وی با اشاره مجدد به اهمیت رعایت دستورالعمل‌ها بویژه در فصل کنونی و احتمال همزمانی بیماری کرونا با سرماخوردگی و آنفلوآنزا به گزارش‌هایی درخصوص عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در چند نقطه محدود از سوی شرکت‌کنندگان در مراسم عزاداری‌ها اشاره کرد و افزود: این عدم رعایت، روند شیوع بیماری را سرعت می‌بخشد که باید در مراسم عزاداری اربعین و ماه صفر نظارت‌ها در این عرصه تشدید شود. رئیس‌جمهوری همچنین کمیته امنیتی و اجتماعی را موظف کرد با تحرک افراد خاطی و معدودی که با وجود ممنوعیت ستاد ملی مقابله با کرونا و تاکید رهبر معظم انقلاب، متاسفانه عازم مناطق مرزی با عراق شده‌اند، برخورد کند.
رئیس‌جمهوری همچنین طی سخنانی در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های ملی حوزه گردشگری و ورزش که به صورت ویدئویی برگزار شد، با بیان اینکه در بیست‌وپنجمین هفته افتتاح طرح‌های ملی قرار داریم، گفت: برای حفظ نشاط و شادابی و سلامت در جامعه هم توجه به امر ورزش اهمیت دارد و هم رونق یافتن گردشگری به این موضوع کمک می‌کند.
سایر اخبار این روزنامه
قایدی بهترین بازیکن هفته پایانی لیگ قهرمانان آسیا شد محمدعلی وکیلی تحلیلی برکنش‫های اخیرخوئینی‫ها سینمای ایران در انتخاب لوکیشن چه چالش‌هایی دارد؟ جغرافیای کوچک فیلم‌های ایرانی زمامداری دموکرات‫ها چه تاثیری بر سایر کشورهای جهان خواهد داشت؟ تصمیم‫های مهم بایدن درصورت پیروزی کانون‌های تجمع موش‌های تهران شناسایی می‌شوند طغیان جمعیت موش‌ها در پایتخت حاشیه‌های مجلس یازدهم یکی پس از دیگری از راه می‌رسند سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس» «ابتکار» نسبت درآمدها به هزینه‌ها در خانوارهای ایرانی را بررسی می‌کند خط فقر: 10 میلیون تومان! رئیس‌جمهوری در دستوراتی به کمیته‌های مقابله با کرونا مطرح کرد رئیس قوه قضائیه در سفر به استان اردبیل: ساختارهای فسادزا موجب تولید پرونده‌های قضایی می‌شود خطیب‌زاده: شکست‌های مستمر در یمن، عربستان را به هذیان‌گویی واداشته است دفاع از حقوق بشر، از نوع کانادایی دیدار سفیر کشورمان با نخست‌وزیر تایلند