دیدار سفیر کشورمان با نخست‌وزیر تایلند

سفیر جمهوری اسلامی ایران در تایلند با پرایوت چان او چا، نخست‌وزیر تایلند دیدار و گفت‌وگو کرد. به گزارش ایسنا، در این دیدار طرفین ضمن اشاره به روابط حسنه تاریخی میان دو ملت، بر اهمیت حفظ و تداوم این مناسبات تاکید کردند.
سفیر ایران ضمن اشاره به سیاست ‌خارجی جمهوری‌ اسلامی در جنوب شرقی آسیا بر لزوم تقویت همکاری‌های تجاری و اقتصادی بین دو کشور اشاره و ضرورت تدوین مواصفات یک طرح همکاری ده ساله را ضروری دانست.
وی همچنین ضمن تشریح تحولات سیاسی و امنیتی در خاورمیانه بر اهمیت حفظ صلح و ثبات منطقه‌ای بر اساس اصول مشترک میان کشورهای منطقه تاکید و با استناد به مقررات بین المللی، انگیزه غرب در فشار به جمهوری اسلامی را سیاسی خواند و از رای تایلند در شورای حکام و سازمان ملل تشکر کرد.
نخست وزیر تایلند هم بر آمادگی کشورش جهت توسعه روابط در تمامی بخش ها با ایران تاکید و از حمایت‌های ایران از شهروندان تایلندی مقیم ایران تشکر کرد.
سایر اخبار این روزنامه
قایدی بهترین بازیکن هفته پایانی لیگ قهرمانان آسیا شد محمدعلی وکیلی تحلیلی برکنش‫های اخیرخوئینی‫ها سینمای ایران در انتخاب لوکیشن چه چالش‌هایی دارد؟ جغرافیای کوچک فیلم‌های ایرانی زمامداری دموکرات‫ها چه تاثیری بر سایر کشورهای جهان خواهد داشت؟ تصمیم‫های مهم بایدن درصورت پیروزی کانون‌های تجمع موش‌های تهران شناسایی می‌شوند طغیان جمعیت موش‌ها در پایتخت حاشیه‌های مجلس یازدهم یکی پس از دیگری از راه می‌رسند سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس» «ابتکار» نسبت درآمدها به هزینه‌ها در خانوارهای ایرانی را بررسی می‌کند خط فقر: 10 میلیون تومان! رئیس‌جمهوری در دستوراتی به کمیته‌های مقابله با کرونا مطرح کرد رئیس قوه قضائیه در سفر به استان اردبیل: ساختارهای فسادزا موجب تولید پرونده‌های قضایی می‌شود خطیب‌زاده: شکست‌های مستمر در یمن، عربستان را به هذیان‌گویی واداشته است دفاع از حقوق بشر، از نوع کانادایی دیدار سفیر کشورمان با نخست‌وزیر تایلند