یک قدمی فینال آسیا

آرمان ملي: در دومين ديدار مرحله يک چهارم نهايي رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا، تيم هاي پرسپوليس و پاختاکور در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه به مصاف هم رفتند که اين ديدار در نهايت با برتري 2-0 پرسپوليس خاتمه يافت. دو تيم نبردي پاياپاي را در نيمه اول پشت سر گذاشتند و مهم ترين اتفاق نيمه اول مربوط به دقيقه 17 بود که خطاي شديد جلال الدين ماشاريپوف روي کمال کاميابي نيا، پس از بازبيني داور به کمک VAR با کارت قرمز مواجه شد تا پاختاکور يکي از اصلي ترين ستاره هاي خود را خيلي زود از دست بدهد. پس از اين اخراج، ازبک ها به لاک دفاعي فرو رفتند و پرسپوليس مالک توپ و ميدان بود اما نتوانست موقعيت چنداني روي دروازه پاختاکور خلق کند تا نيمه نخست در نهايت با تساوي 0-0 خاتمه بيابد. در نيمه دوم اما پرسپوليس توانست برتري اش را به حريف 10 نفره خود ديکته کند. آن ها ابتدا در دقيقه 50 و روي نفوذ سيامک نعمتي از سمت راست و پاس تند و تيز او به محوطه جريمه حريف با ضربه محکم عيسي آل کثير به گل نخست رسيد.
سپس در دقيقه 67 اين بار نوبت به سعيد آقايي رسيد تا با نفوذ از سمت چپ و فرستادن توپ به دهانه دروازه، بازهم آل کثير را در موقعيت گلزني قرار دهد تا اين بازيکن خودش و پرسپوليس را دو گله کند و تيم يحيي گل محمدي را به مرحله بعد مسابقات برساند. آل‌کثير دو بار در نيمه دوم دروازه پاختاکور را باز کرده تا پرسپوليس در آستانه برتري و صعود به نيمه نهايي آسيا باشد. پرسپوليس پس از نمايش خوبي که در مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا داشت و بالاتر از التعاون عربستان، الدحيل قطر و شارجه امارات قرار گرفت، در دور يک هشتم نهايي عملکرد فوق‌العاده‌اي برابر السد قطر ارائه داد و به برتري يک بر صفر دست يافت ولي سرخ‌پوشان براي راهيابي به مرحله نيمه نهايي، بايد اکنون که به مصاف پاختاکور رفتند، به پيروزي برسند و تلاش زيادي براي رسيدن به اين مهم دارند ولي در آن سوي ميدان ازبک‌ها نيز نمي‌خواهند به راحتي از اين رقابت‌ها کنار بروند و مي‌خواهند پس از حذف استقلال، يک نماينده ديگر ايران را هم از پيش رو بردارند. با اين نتيجه، پرسپوليس شنبه شب در مرحله نيمه نهايي رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا بايد به مصاف تيم النصر عربستان برود.
در حاشيه
پرسپوليس با تنها يک تغيير نسبت به بازي اخيرش در مسابقه ديشب حاضر شده که کمال کاميابي‌نيا جاي ميلاد سرلک را در ترکيب سرخ‌پوشان گرفته است.


نفرات اصلي پاختاکور ازبکستان در ديدار برابر پرسپوليس در مقايسه با ديدار قبلي مقابل استقلال هيچ تغييري نداشته است.
مهدي شيري، مدافع راست پرسپوليس به فهرست اين تيم اضافه شده و روي نيمکت است.
آرمان رمضاني با رفع محروميت به ليست پرسپوليس اضافه شده و جزو نفرات ذخيره حضور دارد.