آخرین گزارش‌ها از نبرد قره‌باغ هیچ یک از طرفین کوتاه نمی‌آیند

جنگ در قره‌باغ ادامه دارد و طرفین مواضع نظامی و حتی شهرهای یکدیگر را هدف قرار می‌دهند. در ارتباط با تلفات این درگیری‌ها، گزارش دقیقی مخابره نشده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «واقف درگاهلی» رئیس‌واحد مطبوعاتی وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، اعلام کرد که ارمنستان بار دیگر مدعی شد که جنگنده و پهپاد‌های ارتش جمهوری آذربایجان را منهدم کرده است که تکذیب می‌کنیم. ارمنستان پیش از این اعلام کرده بود که ارتش این کشور سه فروند جنگنده جمهوری آذربایجان را سرنگون کرده است.
«شوشان استپانیان» سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان، هم اعلام کرد، درگیری شدید و مداوم در شمال و جنوب خط تماس ادامه دارد. وی همچنین ادعا کرد، یگان‌های ارتش ارمنستان پیشروی دشمن را سرکوب و به آنها خسارات سنگینی وارد کرده‌اند. دیروز همچنین، خبرنگار شبکه «الجزیره» اعلام کرد که حمله موشکی شدیدی علیه شهر« استپاناکرت»، مرکز جمهوری خودخوانده «آرتساخ» (قره‌باغ کوهستانی)، در جریان است. خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» نیز از گلوله‌باران استپاناکرت توسط جمهوری آذربایجان خبرداد، ولی در‌باره تلفات احتمالی این حمله چیزی گزارش نکرد. ارمنستان و جمهوری خودخوانده
« آرتساخ»، که بیشتر بخش‌های قره‌باغ کوهستانی را تحت کنترل دارد، حملات به استپاناکرت را تایید کرده و هر دو حکومت نظامی اعلام و نیروها را بسیج کرده‌اند. «آرائیک‌هارطونیان»، رئیس‌منطقه قره‌باغ کوهستانی، دیروز اعلام کرد با نیروهای ویژه به خط مقدم خواهد رفت.
در مقابل نیز «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه گفت‌، کشورش حامی جمهوری آذربایجان در نبرد با ارمنستان در قره باغ است. وی افزود: ترکیه همواره در کنار سرکوب‌شدگان و مظلومان قفقاز ایستاده است. اردوغان گفت: ما به دنبال احقاق حق خود در نظم نوین جهانی هستیم و در کنار همه مظلومان از سوریه و لیبی گرفته تا قفقاز و شرق مدیترانه ایستاده‌ایم. کارشناسان، این اظهارات اردوغان را نشان دهنده سیاست توسعه‌طلبی دولت وی تحت عناوینی مثل «حمایت از مظلومان» می‌دانند. وخامت روابط میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان به پایان دوران شوروی سابق باز می‌گردد؛ زمانی که کشتار در شهرک ساحلی«سومقاییت» به وقوع پیوست. ارمنستان در سال 1994‌، منطقه قره باغ را اشغال کرده است.
سایر اخبار این روزنامه
راه عبور از تحریم‌ها ظرفیت ده‌ها میلیارد دلاری تجارت با همسایگان آمریکا با خودش مناظره کرد!(یادداشت روز) اخبار ویژه آخرین گزارش‌ها از نبرد قره‌باغ هیچ یک از طرفین کوتاه نمی‌آیند تهران با تصمیم ستاد کرونا یک هفته تعطیل شد ترامپ به سختی نفس می‌کشد/سی بی‌اس: هراس بر کاخ سفید سایه افکنده نگران استفاده ایران از فرصت بیماری ترامپ برای گرفتن انتقام ژنرال سلیمانی هستیم عراقی‌ها امسال به نیابت از سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس به پیاده‌روی اربعین می‌روند مجازات عدم رعایت پروتکل‌ها در تهران شدیدتر است سردار فدوی: به زودی به شناورهای موشک‌انداز با ۱۰۰ نات سرعت می‌رسیم جای خالی مدیریت جهادی در حل مشکلات اقتصادی(نگاه) پیگیری شهادت سپهبد سلیمانی در دستور کار وزارت خارجه قرار دارد پیروزی غیرتمندانه پرسپولیس ایران اصلاح‌­طلبان: در شورای­‌شهر و شهرداری تهران کار قابل ­قبولی برای مردم نکردیم راه عبور از تحریم‌ها ظرفیت ده‌ها میلیارد دلاری تجارت با همسایگان راه عبور از تحریم‌ها ظرفیت ده‌ها میلیارد دلاری تجارت با همسایگان