محدودیت‌های سخت کرونایی از امروز

آرمان ملي:‌ رکوردشکني کرونا در موج سوم همچنان ادامه دارد و روز گذشته وزارت بهداشت و درمان اعلام کرد که از شنبه (3 آبان) تا يکشنبه (4 آبان) شش هزار و 191 بيمار جديد مبتلا به کوويد19 در کشور شناسايي شدند که دو هزار و 41 نفر از آنها بستري گرديدند، همچنين در اين مدت 296 بيمار کوويد19 جان خود را از دست دادند. 4969 نفر از بيماران مبتلا به کوويد19 در وضعيت شديد اين بيماري تحت مراقبت قرار دارند. همچنين طبق اعلام وزارت بهداشت استان‌هاي تهران، اصفهان، قم، آذربايجان شرقي، خراسان جنوبي، سمنان، قزوين، لرستان، اردبيل، خوزستان، کرمانشاه، کهگيلويه و بويراحمد، گيلان، بوشهر، زنجان، ايلام، خراسان رضوي، مازندران، چهارمحال و بختياري، البرز، آذربايجان غربي، مرکزي، کرمان، خراسان شمالي، همدان، يزد و کردستان در وضعيت قرمز قرار دارند. ظاهرا قرار است از امروز مقررات سختگيرانه‌اي در رابطه با محدوديت مشاغل و رفع تجمعات اعمال شود.
تعطيلي اکثر مشاغل در شهرهاي قرمز
روز شنبه بود که سخنگوي دولت اعلام کرد که از دوشنبه تا پايان ماه در کليه اداره‌‌هاي شهرستان تهران به طور نوبتي 50 درصد کارمندان سرکار خود حاضر خواهند شد. علي ربيعي از مصوبه ستاد ملي کرونا خبر داد که در 43 شهرستان که بنا بر اعلام وزارت بهداشت به دليل عدم مراعات پروتکل‌هاي بهداشتي و ميزان شيوع در وضعيت قرمز قرار دارند، از روز دوشنبه هفته جاري محدوديت‌هاي شديد اعمال خواهد شد. طبق اين فهرست قرار است در شهرهاي آذرشهر، جلفا، چاراويماق، عجب شير، مراغه، مرند، پيرانشهر، ماکو و مهاباد در استان آذربايجان شرقي؛ خوانسار، سميرم، شاهين شهر و ميمه، گلپايگان و نجف‌آباد در استان اصفهان، ايوان و دره شهر در استان ايلام؛ دماوند و ورامين در استان تهران؛ درگز در استان خراسان رضوي، مسجد سليمان در استان خوزستان؛ خرمدره در استان زنجان؛ شاهرود در استان سمنان؛ استهبان در استان فارس؛ بانه، بيجار در استان کردستان؛ کرمان، بردسير و رفسنجان در استان کرمان؛ اسلام آباد غرب، پاوه، گيلانغرب در استان کرمانشاه؛ گچساران در استان کهگيلويه و بويراحمد؛ اليگودرز، پلدختر، دورود، کوهدشت در استان لرستان؛ دليجان در استان مرکزي؛ تويسرکان، رزن و نهاوند در استان همدان و ابرکوه، خاتم و مهريز در استان يزد شهرستان‌هاي بحراني در کشور هستند و هيچ‌نامي از شهرهاي بزرگي که ديگر جايي براي بستري حتي يک بيمار هم ندارند، ديده نمي‌شود.
محدوديت‌هاي شديد براي اصناف


از امروز (دوشنبه) فعاليت سه دسته کسب و کار و گروه شغلي در شهرهاي با وضعيت قرمز کرونايي با محدوديت‌هاي شديد همراه مي‌شود و بر اساس مصوبه ستاد ملي مقابله با کرونا تا يک هفته امکان فعاليت نخواهند داشت. همان‌طور که ستاد ملي مقابله با کرونا اعلام کرده است، ادامه فعاليت، اين مشاغل مشمول جرايم سنگين و تعطيلي درازمدت خواهند شد. مراکز خريد، پاساژها، مال‌هاي فروش غيرمواد غذايي، مراکز شماره‌گذاري اتومبيل، مراکز تهيه و طبخ غذا با پذيرش مشتري، مراکز متبرکه و زيارتگاه‌ها، مساجد و مصلي‌ها، مراکز تمرين و انجام مسابقات ورزشي، مراکز فروش لوازم خانگي، قنادي و شيريني‌فروشي‌ها، آب ميوه و بستني‌فروشي‌ها، آرايشگاه‌هاي مردانه، بازار فروش خودرو، فرش و موکت‌فروشي‌ها، خدمات چاپ ديجيتال، تزيينات داخلي ساختمان، کادويي‌فروشي‌ها، اسباب بازي فروشي‌ها، عمده فروشي و خرده فروشي پوشاک، پارچه فروشي‌ها، پرده سراها، مراکز فروش مبلمان، کيف و کفش، مراکز فروش لوازم التحرير، خياطي و خرازي، آتليه و عکاسي‌ها، مشاوران املاک، فروشگاه‌هاي لوازم آرايشي و بهداشتي و مراکز فروش و عرضه خشکبار و آجيل اختصاص دارد. همچنين در گروه شغلي سه، مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌هاي علميه، آموزشگاه‌هاي فني و حرفه‌اي، زبان‌سراها، آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهاي کودک، استخرهاي سرپوشيده، سينما و تئاتر، موزه‌ها و باغ موزه‌ها، تالارهاي پذيرايي، آرايشگاه‌هاي زنانه و سالن‌هاي زيبايي و کاهش فعاليت مترو و حمل و نقل عمومي درون شهري را شامل مي‌شود. گروه شغلي چهارم نيز شامل همايش‌ها، برگزاري مراسم اجتماعي، فرهنگي و مذهبي، مدارس شبانه روزي، باشگاه‌هاي ورزشي مربوط به ورزش‌هاي پر برخورد از جمله کشتي، کاراته و جودو، کافه‌ها، چايخانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها با عرضه مواد دخاني، باغ وحش‌ها، شهربازي‌ها و مراکز تفريحي آبي مي‌شوند.