تلاش برای فتح همزمان بهشت و پاستور

آرمان ملي- حميد شجاعي: گرچه هر زمان که سخن از انتخابات 1400 به ميان مي‌‌آيد تمامي اذهان به انتخابات رياست‌جمهوري سيزدهم معطوف مي‌شود و به عبارتي انتخابات 1400 با رياست‌جمهوري گره خورده است اما اين مساله نبايد ما را از ششمين دوره انتخابات شوراهاي شهر و روستا غافل کند. جايي که اصولگرايان همسان با رياست‌جمهوري براي اين انتخابات نيز درصدد برنامه‌ريزي جهت حضوري موفق و تاثيرگذار هستند تا در راستاي گام بلندي که براي تصاحب کرسي رياست‌جمهوري در قرن جديد برمي‌دارند 21 کرسي شوراي شهر تهران و شهرهاي تاثيرگذار را از آن خود کنند. اين در حالي است که عدم موفقيت دولت در تحقق وعده‌ها و ايجاد نارضايتي‌هاي اقتصادي و معيشتي در جامعه باعث شده تا مردم نگاه مثبتي به اصلاح‌طلبان نيز نداشته باشند. هرچند که به قرائت برخي عملکرد فراکسيون اميد در مجلس دهم نيز چنگي به دل نزد و خود يکي از عوامل کاهش چشمگير مشارکت مردم در انتخابات مجلس را رقم زد. از طرف ديگر مشکلات شهري تهران که مسئولان شهرداري و شوراي شهر نيز بدان اذعان دارند باعث شده تا جامعه نسبت به مديريت شهري اصلاح‌طلبان با ديده ترديد بنگرد. گرچه اصلاح‌طلبان در مديريت شهري عملکرد نسبتا مطلوبي داشتند. با اين حال اصلاح‌طلبان درصدند تا هم‌راستا با تلاش براي حضور قدرتمند در انتخابات رياست‌جمهوري؛ شوراها را نيز فراموش نکنند و همچنان اين سنگر را براي خود محفوظ بدارند. بايد ديد بالاخره در اين رقابت سخت در نهايت اصلاح‌طلبان موفق به تکرار موفقيت‌هاي 96 خواهند شد يا ستاره بخت و اقبال اصولگرايان خواهد درخشيد.
پـيـشـنـهـادات زيـادي براي سرليستي دارم
نايب‌رئيس شوراي ائتلاف اصولگرايان در خصوص برنامه آينده اصولگرايان براي انتخابات شوراي شهر در سال 1400 اظهار داشت: بنده از برنامه‌هاي پيش روي جريان سياسي متبوع خود در خصوص شوراي شهر بي‌اطلاع هستم. خبرآنلاين نوشت، مهدي چمران درباره توانايي اصولگرايان براي کسب اکثريت قاطع شوراي شهر گفت: بايد افراد مختصص، دلسوز و کاردان پا به عرصه بگذارند تا بتوانند در شوراي شهر منشأ خدمت به مردم شوند. رئيس سابق شوراي شهر تهران در مورد پيشنهادات به وي براي سرليستي انتخابات شوراها در 1400 بيان کرد: پيشنهادات زيادي تاکنون مطرح شده است، اما بنده در اين خصوص تصميمي نگرفته‌ام. چمران در خصوص ترکيب احتمالي شوراي شهر تهران در دوره بعدي، بيان کرد: اينکه ترکيب شوراي شهر در سال 1400 به‌صورت مطلق در اختيار يک جريان سياسي قرار بگيرد به‌راحتي قابل پيش‌بيني نيست و در اين امر موضوعات مختلفي از جمله نگاه مردم به کانديداهاي احتمالي دخيل است. اين فعال سياسي اصولگرا در خصوص ارائه يک ليست مشترک براي دو انتخابات رياست‌جمهوري و شوراي شهر در سال 1400 از سوي اصولگرايان، تصريح کرد: تصميمات اين‌چنيني نيازمند بررسي است و بايد به اقتضاي شرايط انتخاباتي در خصوص آن تصميم‌گيري کرد.
پايبندي اصلاح‌طلبان به ميثاق‌نامه 96


يک فعال سياسي اصلاح‌طلب در خصوص برنامه اصلاح‌طلبان براي حفظ جايگاه خود در شوراي شهر ششم تهران، گفت: موفقيت اصلاح‌طلبان در انتخابات شوراي شهر تهران وابسته به دو موضوع مهم است؛ نخست اينکه در انتخابات رياست‌جمهوري سال 1400 آيا اصلاح‌طلبان فعال خواهند بود و دوم اينکه مردم تمايلي به مشارکت جدي در عرصه انتخابات دارند. سيد محمود ميرلوحي يادآور شد: انتخابات مجلس در اسفندماه سال 98 با مشارکت بسيار پايين مردم مواجه شد که همين موضوع باعث شد که اصلاح‌طلبان نتوانند توفيقي حاصل کنند. البته شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان نيز به دلايلي در اسفندماه فعاليت انتخاباتي انجام نداد که همه اين عوامل باعث شد تا جرياني که عدم مشارکت مردم در پاي صندوق‌هاي رأي را يک مسير براي توفيق خود مي‌داند، پيروز انتخابات شود. عضو شوراي شهر تهران تاکيد کرد: اعضاي فعلي شوراي شهر تهران از روز نخست بر ميثاق‌نامه‌اي که از روز اول بر آن متعهد شده بودند پايبند ماندند. اصلاح‌طلبان در شوراي شهر تلاش کردند تا تمامي فعاليت خود را معطوف به خدمت‌رساني در شهر تهران کنند. ميرلوحي با اشاره به وجود برخي فشارها بر اصلاح‌طلبان در شوراي شهر تهران، بيان داشت: در پاره‌اي از اوقات براي اجراي برخي از طرح‌ها فشارهايي بر اعضاي شوراي شهر وارد شد که هيچگاه اصلاح‌طلبان در مسير مبارزه با رانت و مسائل اين‌چنيني کوتاه نيامدند. وي با اشاره به مشکلات اصلاح‌طلبان در شوراي شهر تهران اظهار کرد: تحريم‌هاي آمريکا و خروج ايالات‌متحده از برجام و همچنين شيوع بيماري کرونا در سه سال اخير عاملي شد تا اعضاي شوراي شهر تهران نيز براي انجام فعاليت‌هاي خود با مشکل مواجه شوند، اما با همين شرايط نيز تلاش شده تا خروجي قابل قبولي از فعاليت‌هاي انجام شده حاصل شود. هرچند هنوز نواقصي در شهر تهران از جمله موضوع حمل‌ونقل عمومي وجود دارد. عضو‌حزب اتحاد ملت درباره احتمال حضور اصلاح‌طلبان با ليست واحد در انتخابات پيش رو عنوان کرد: اصلاح‌طلبان حاضر در شوراي شهر تهران هيچگاه به‌صورت انفرادي عمل نخواهند کرد و منتظر خواهند ماند تا جريان اصلاحات براي راهبرد پيش‌رو تصميم‌گيري کنند. وي تصريح کرد: اعضاي شوراي شهر تهران امروز نيز همچنان بر ميثاق‌نامه‌اي که با شوراي‌عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان امضا کرده‌اند پايبند هستند و خارج از چارچوب‌هاي تعريف‌شده اوليه حرکت نخواهند کرد. علاوه بر اين اعضاي شوراي شهر تهران به صورت شفاهي به مردم متعهد شده‌اند تا لحظه آخر خدمت‌رساني کنند. ميرلوحي تاکيد کرد: افراد باتجربه‌اي در شوراي شهر تهران حاضر هستند که هيچگاه تمايل به تک‌روي در سال 1400 ندارند. عضو شوراي عالي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان خاطرنشان کرد: اگر مشارکت مردم در انتخابات سال 1400 بالا باشد، به گواه ادوار مختلف انتخابات؛ اين اصلاح‌طلبان هستند که شانس بيشتر براي پيروزي دارند.