خانم جو جورجنسن؛ تاج‌بخش ایالات متحده آمریکا

بابک خطی‪-‬ در حالی‌که کمپین‌های دوطرفه ترامپ و بایدن در حال رقابت شانه به شانه بودند و کار به ورود سازمان‌های قضائی به مسئله کشیده شده‌است و تمام رسانه‌های جهان به‌طور ۲۴ ساعته در حال پوشش و تحلیل این واقعه‌جهانی هستند، ظاهرا تعیین تکلیف انتخابات به اختلاف جزیی اعداد نزدیک وابسته است.
اما آنچه نیاز به بررسی و دقت دارد حضور کاندیدای ناشناسی است که کمپین خود را از حزب آزادیخواهان(لیبرتارین) کارولینای جنوبی کلید زده است.
خانم جو جورجنسن که استاد روانشناسی دانشگاه کلمسون و عضو حزب لیبرتارین‌های آمریکا است، به نظر می‌رسد آرا ایشان بیش از آرای دو کاندیدا در سرنوشت آنان
دخالت دارد.


در حالیکه این یادداشت نوشته می‌شود اختلاف آقای بایدن و ترامپ در ایالت‌های کلیدی پنسیلوانیا، جورجیا و آریزونای شمالی به ترتیب: ۸۸۷۳، ۱۵۸۷ و ۴۳۷۷۹ است.
آرای خانم جورجنسن در این ایالت‌ها به همان ترتیب قبلی: ۷۶۴۲۷، ۶۱۳۹۰ و ۴۴۷۱۰ است.
با تحلیل این اعداد به جرات می‌توان گفت آرای خانم جورجنسن در ایالت پنسیلوانیا و جورجیا به ترتیب ۸/۶ و ۳۸ برابر اختلاف بین دو کاندیداست و در آریزونا نیز در حد
چند صد رای بیش از فاصله دو کاندیدا در این ایالت است.بنابراین با اختلاف معنی دار هشت و سی‌وهشت برابری رای‌های خانم جورجنسن در ایالت‌های کلیدی پنسیلوانیا و جورجیا نسبت به اختلاف دو کاندیدا، آرای خانم جورجنسن می‌تواند موثرترین فاکتور در پیروزی دو کاندیدا باشد.
می توان گفت آرا خانم جو جورجنسن رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا را
انتخاب می‌کند.