اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی از اول آذر در کشور

به گزارش وبدا، علیرضا رئیسی با بیان اینکه هرگاه تجمعات خانگی و سفرها شکل می‌گیرد متاسفانه با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا، ورودی بیمارستان‌ها نیز افزایش می‌یابد، اظهارداشت: در همین راستا نه تنها ما بلکه دیگر کشورها هم مجبور به اعمال محدودیت می‌شوند.
رئیسی ادامه داد: از سه هفته گذشته ابتدا 43 شهرستان و سپس در 46 شهرستان محدودیت‌های شدید کرونایی اعمال شد که براساس ارزیابی انجام شده نتایج این اقدام کارساز بوده است.
وی، از آماده شدن طرح جامع که براساس شاخص بیماری‌ها و تعداد بستری‌ها است خبر داد و به پویا بودن این طرح‌اشاره کرد. سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با‌اشاره به سه سطح هشدار سه(قرمز)، دو(نارنجی)، یک(زرد)، گفت: براساس سطح هشدار متناسب با هر وضعیت محدودیت‌هایی اعمال می‌شود که برای ارزیابی تاثیر محدودیت‌ها حدود دو هفته زمان لازم است و سپس می‌توان تصمیم گرفت که به تمدید یا تشدید محدودیت‌ها نیاز است یا خیر.
به گفته رئیسی، همه مشاغل به جز مشاغل خیلی ضروری که به تامین روزانه مایحتاج و مسائل امنیتی و سلامت مردم مربوط می‌شود، در شهرهای قرمز به مدت دو هفته تعطیل خواهند بود (مشاغل گروه 2و 3 و 4) و سپس با ارزیابی‌های وزارت بهداشت ممکن است کاهش یا افزایش پیدا کند.


وی ادامه داد: براساس ارزیابی اولیه بیش از 100 شهر و شهرستان که اکثر مراکز استان‌ها از جمله تهران نیز جزو آنها هستند، در وضعیت قرمز هستند، همچنین مشاغل سطح 3 و 4 در 150 شهر یا شهرستان سطح نارنجی تعطیل هستند. در 155 شهرستان که دارای وضعیت زرد هستند نیز در سطح شغلی 4 محدودیت ایجاد خواهد شد. سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت محدودیت‌های اعلام شده تنها مربوط به مشاغل نیست بلکه آموزش، مدارس، دانشگاه‌ها و مراسم‌های فرهنگی-مذهبی هم شامل این محدودیت‌ها هستند. رئیسی اظهارداشت: در تمامی سطوح هشدار محدودیت‌ها از جمله آموزش‌های غیرحضوری مدارس و دانشگاه‌ها، مراسم‌های مذهبی و فرهنگی به مدت دوهفته اعمال و سپس مجدد فعالیت‌ها آغاز خواهد شد.
وی با‌اشاره به نحوه کار کارمندان ادارات با اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی بیان کرد: براساس این محدودیت‌ها یک سوم کارکنان در مناطق سطح هشدار3(قرمز)، یک دوم کارکنان در مناطق سطح هشدار 2(نارنجی) و دوسوم کارکنان در مناطق سطح هشدار یک(زرد) باید در محل کار حاضر شوند. معاون بهداشت وزیر بهداشت به محدودیت ترددها هم‌اشاره کرد و افزود: در مناطق سطح هشدار 2 و 3 (نارنجی و قرمز) خودروها با پلاک بومی این شهرستان‌ها نمی‌توانند از شهر خود خارج و یا وارد یک شهر دیگر شوند، همچنین پلاک‌های غیربومی هم نمی‌توانند وارد این مناطق
شوند.
به گفته رئیسی، زمان اجرای محدودیت‌های جدید از اول آذرماه در کشور خواهد بود و در این یک هفته باقی مانده هم بحث آموزش و اعلام جزئیات پیگیری خواهد شد.
سایر اخبار این روزنامه
حجت‌الاسلام اژه‌ئی بنای نخبگی و نخبه‌پروری را بر شالوده‌های محکم ایمان و انقلاب استوار ساخت ترخیص 1/2 میلیون تن کالا/ 7 میلیون تن باقی‌مانده معطل چیست؟ ملاحظات اساسی ما درباره توافق قره‌باغ(یادداشت روز) اخبار ویژه تسلط انقلابیون یمن بر پایگاه استراتژیک الماس /خط دفاعی ائتلاف سعودی در هم شکست اگر کامیون‌های کالای قاچاق را آتش بزنند دیگر کسی قاچاق نمی‌کند شهادت 3 مرزبان ناجا در درگیری با تروریست‌ها در شمال غرب کشور با یک شهر و دو نرخ نمی‌توان به جنگ کرونا رفت باید ایرانی‌ها را به صورت مخفیانه و خاموش ترور کنیم هولوکاست اصحاب اُخدود (نکته) اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی از اول آذر در کشور خبرهای تایید نشده در باره مرگ ایمن الظواهری، سرکرده القاعده اصلاح‌­طلب‌ها فکر می­‌کنند «جو بایدن» بچه شهرری است! با ما در فضای مجازی همراه باشید ترخیص 1/2 میلیون تن کالا/ 7 میلیون تن باقی‌مانده معطل چیست؟ ترخیص 1/2 میلیون تن کالا/ 7 میلیون تن باقی‌مانده معطل چیست؟