سازمان بازرسی پرداخت همه حقوق و امتیازات قانونی پرستاران را پیگیری کند

به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، آیت‎الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه دیروز شورای عالی قوه قضائیه با تبریک ولادت باسعادت حضرت زینب کبری(س) اظهار داشت: تجلیل واقعی از پرستاران در گرو تحقق مطالبات آن‌ها است و امروز حمایت از جامعه پرستاری و تقدیر از زحمات آنها با احقاق حقوق حقه‎شان و پرداخت امتیازات قانونی این عزیزان تحقق می‌یابد.
رئیسی با اشاره به دیدار چندی پیش خود با مسئولان نظام پرستاری و طرح مطالبات آنها گفت که بخشی از خواسته‎‌های پرستاران با پیگیری‌های قابل تقدیر سازمان بازرسی کل کشور تحقق یافته، اما هنوز برخی از این مطالبات باقی مانده است که با توجه منویات رهبر معظم انقلاب باید پیگیری شود تا پرستاران نگران حقوق و مزایای خود نباشند.
وی بر همین اساس به رئیس سازمان بازرسی کل کشور مأموریت داد که در ادامه اقدامات انجام‌شده، پرداخت کامل حقوق و امتیازات پرستاران را با همکاری دولت و بخش‌های مربوطه با جدیت و تا حصول نتیجه پیگیری کند.
 یک ‎ساعت تأخیر در برنامه‌ریزی


 و اقدام نسبت به خنثی‌سازی تحریم‌ها
خلاف عقل و شرع است
رئیس قوه قضائیه با اشاره به ظلم و ستم غربی‌ها به ملت ایران گفت: راه مقابله با تهدیدات و باطل‌السّحر تحریم‌ها قوی شدن ایران اسلامی در همه عرصه‌هاست و نباید یک ‎ساعت نیز در برنامه‌ریزی و اقدام نسبت به خنثی‌سازی تهدید‌ها و تحریم‌ها تعلل کرد.
رئیسی تأکید کرد: حتی یک ‎ساعت تأخیر در خنثی‌سازی تحریم‌ها هم خلاف عقل است، هم خلاف شرع و مسئولان برنامه‌ریزی و اجرایی نباید یک‎ لحظه را هم برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها و قوی شدن ایران از دست بدهند و این راهبرد اساسی نظام باید با جدیت دنبال شود.
وی شکل‌گیری ایران قدرتمند را در گرو ایستادگی و بی‌اثر کردن تحریم‌های دشمن دانست و خطاب به غربی‌ها گفت: تحریم‌ها نمی‌تواند حرکت ملت ایران را متوقف کند.
مذاکره 7 ساله با دشمنان
به‌دلیل عهدشکنی آنها، بی‌اثر بوده است
رئیس قوه قضائیه با بیان این که امروز بر همگان آشکار شده که مذاکره هفت‌ساله با دشمنان به‌دلیل عهدشکنی آنها، بی‌اثر بوده و انتظاری که از آن می‌رفت را برآورده نکرده است، افزود: نمی‌شود با پیمان‌شکنان پای پیمان نشست و از همه مسئولان خواست که هماهنگ و همصدا با هم در جهت خنثی کردن تحریم‌ها حرکت کنند.
اقدامات سازمان بازرسی کل کشور
برای احقاق حقوق پرستاران
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در این جلسه با اشاره به دستور ویژه رئیس قوه قضائیه برای پیگیری مطالبات پرستاران که در دیدار نمایندگان سازمان نظام پرستاری با رئیس دستگاه قضا مطرح شده بود، به ارائه گزارشی از اقدامات انجام‌شده در راستای «اجرای عدالت در نظام سلامت»، «جلوگیری از فرسودگی جسمی و روحی پرستاران و ایجاد سازوکار مناسب برای ارتقای انگیزه و روحیه خدمت در آنها» و «افزایش سرانه پرستاران متناسب با تخت‎‌های بیمارستانی» پرداخت.
حجت‌‎الاسلام درویشیان افزود: با پیگیری سازمان بازرسی دو هزار میلیارد تومان برای پرداخت معوقات و مطالبات کارکنان بخش سلامت تخصیص داده شد و پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان معوقات آنها تا آبان‌ماه نیز تسویه شده است.
آزادی ۷ هزار زندانی و کاهش مجازات ۱۵۰۰ نفر
 با اجرای طرح پایش زندانیان
رئیس سازمان زندان‎‌ها نیز در این جلسه با اشاره به دستاورد‌ها و برکات اجرای طرح پایش زندانیان گفت: اجرای این طرح موجب افزایش حضور چشمگیر همکاران قضایی در زندان‌ها و بررسی و رفع مشکلات زندانیان شده و با وجود اینکه هنوز دو هفته تا مهلت اجرایی تعیین‌شده برای این طرح باقی مانده، تاکنون ۷ هزار زندانی آزاد شده و هزار و ۵۰۰ نفر نیز مشمول کاهش و تخفیف مجازات شده‌اند.