دلواپسان در صدد تصاحب صداوسیما!

آرمان ملي- مطهره شفيعي: «صداوسيما را نجات دهيد» شايد در نگاه نخست تصور شود که اين جمله از سوي يک اصلاح‌طلب يا ميانه‌رو بيان شده است و آنها از آنچه عليه اين دو طيف سياسي در صداوسيما مطرح مي‌شود ناراضي هستند اما اين گمانه اشتباه است، چراکه اين جمله را حميدرسايي، اصولگراي دلواپس و عضو جبهه پايداري بيان کرده است. اين طيف تا زماني که در تلويزيون آنتن داشتند و عليه رقيب سياسي خود به اتهام‌زني مشغول بودند جام‌جم را يک سنگر محکم و ايمن براي خودشان تلقي مي‌کردند و به مجيزگويي رؤساي صداوسيما مي‌پرداختند که با آنها همراه بود. اکنون هم فرصت حضور و اجراي برنامه به دلواپسان داده مي‌شود اما ديگر مانند قبل نمي‌توانند خودشان را صاحبخانه جام‌جم بدانند؛ بنابراين تبديل به مخالف جدي صداوسيما شده‌اند و فرماندهي يک ميدان را هم حميدرسايي برعهده دارد. او که ظاهرا اين روزها کار زيادي ندارد، وقت خود را با تماشاي تلويزيون مي‌گذارند. او با دقت به بررسي تک‌تک برنامه‌ها از شبکه‌هاي مختلف مشغول است و از آنها ايراد مي‌گيرد تا بتواند نوک پيکان حمله خود را به سمت علي‌عسگري رئيس صداوسيما نشانه بگيرد. رسايي به نام انتقاد از برنامه صداوسيما به‌طور ناشيانه به مطالبه خودش اشاره مي‌کند مانند شامگاه يکشنبه که در اينستاگرامش نوشت: «نفود يعني شب ولادت حضرت زينب (س) ، صاحب پينگيل را بياورند به روي آنتن. قرار بود صداوسيما دانشگاه باشد ولي درک و تحليل مديرانش از سطح ابتدايي هم کمتر است. مديران سيما از نيروهاي انقلابي شکايت مي‌کنند، به آنها آنتن نمي‌دهند تا آرمان‌هاي امام و انقلاب را فرياد بزنند و حل مشکلات مردم را مطالبه کنند اما جايزه پيدا شدن پينگيل شب ولادت حضرت زينب (س) صاحب پينگيل را آورده روي آنتن تا به مردم بگويد: اين سيماي شما نيست. آقاي علي‌عسگري بهتر نيست به‌جاي شکايت از منتقدان دلسوز و نيروهاي انقلابي، وقت و توان زيرمجموعه‌هاي خودتان را روي نظارت بيشتر بر برنامه‌ها متمرکز کنيد تا در دعوت از کارشناسان دقت بيشتري شود؟!»
رسايي مامور هجمه به علي‌عسگري
نخستين بار نبود که رسايي به نمايندگي از دلواپسان به علي‌عسگري تاخت. به عنوان نمونه، چندي قبل هم حميد رسايي، نماينده اصولگراي مجلس نهم از تحريم صداوسيما توسط برخي هنرمندان و مجريان تلويزيوني به‌شدت انتقاد کرد. او در توئيتر خود نوشت: «الحمدا... پاکسازي صداوسيما توسط عناصر سست‌اعتقاد آغاز شده تا الان چند مجري و هنرپيشه از پايان همکاري‌شان خبر داده‌اند. رشيدپور هم دوپهلو حرف زده. ما ازاين روند حمايت و بقيه عناصرشان را به اين اقدام تشويق و مي‌گوييم که خاک‌برسرتان اگر مجددا به اين افراد آنتن بدهيد!» البته علي‌عسگري هم از رسايي شکايت کرده بود. اين دلواپس در اينستاگرامش نوشته بود که «علي‌عسگري تاکنون از برخي فعالان جبهه انقلاب شکايت کرده است، آخرين شکايت هم از حميد رسايي، نماينده سابق تهران و مديرمسئول هفته‌نامه 9 دي بود که مدتي قبل در دادگاه ويژه روحانيت ثبت شد. موضوع شکايت به کليپ کوتاهي برمي‌گردد با عنوان «نخبه سيما روي آنتن زنده» که حميد رسايي آن را تهيه و در صفحات مجازي‌اش منتشر کرده بود؛ کليپي که بازتاب گسترده‌اي به‌همراه داشت. رسايي در اين کليپ از سياست آنتن‌فروشي در صدا‌وسيما و عدم نظارت بر برخي برنامه‌ها به‌ويژه برنامه‌هاي پول‌ساز کنکوري آن هم روي آنتن زنده انتقاد کرده بود و براي نمونه، به سوابق يکي از ميهمانان اين برنامه‌ها پرداخته بود.» رسايي در نهايت خبر داد که اين شکايت وارد دانسته نشده و شکايت رد شده است.
يار کمکي رسايي هم نگران است


البته دلواپسان ديگر هم هستند که به ايفاي نقش يار کمکي رسايي مي‌پردازند مانند شهريورماه که وحيد يامين‌پور در يک توئيت با انتقاد شديد از صداوسيما و اظهار نارضايتي از تعطيلي برنامه «ثريا» گفت: امثال من که بايد در دفاع از نظام فرياد بزنم، با شکايت صداوسيما امروز بايد به دادسرا بروم! پربيننده‌ترين برنامه سياسي تلويزيون را تعطيل کردند و وقيحانه از من شکايت کرده‌اند. وحيد يامين‌پور در حساب کاربري‌اش در توييتر نوشت: «ماجراهاي اخير نشان داد نظام زبان حرف زدن ندارد. زبان نظام که صداوسيماست، لکنت دارد. جز چند گزارش خبري، هيچ برنامه تحليلي جانداري وجود ندارد که بر تحليل مردم کوچه و بازار و شبکه‌هاي اجتماعي تاثير بگذارد. وي در ادامه نوشت: علي‌‌عسگري بي‌کفايت‌ترين رئيس تاريخ تلويزيون در حساس‌ترين مقطع تاريخ کشور است. امثال من که بايد در دفاع از نظام فرياد بزنم، با شکايت صداوسيما امروز بايد به دادسرا بروم! پربيننده‌ترين برنامه سياسي تلويزيون را تعطيل کردند و وقيحانه از من شکايت کرده‌اند. نهي از منکر ما را با شکايت خفه مي‌کنند تا بي‌کفايتي‌شان افشا نشود.»
دليل اصلي تخريب علي‌عسگري
به نظر مي‌رسد اين تقلاها براي هدف بزرگ‌تري يعني در اختيار داشتن شبکه‌هاي صداوسيما براي انتخابات رياست‌جمهوري 1400 است. اين دلواپسان به‌خوبي مي‌دانند با توجه به چالش‌هايي که با علي‌عسگري داشتند نبايد انتظار بهره بردن از رسانه ملي براي تبليغ کانديداهايشان را داشته باشند؛ بنابراين در انديشه خروج علي‌عسگري از جام‌جم و رايزني با رئيس جديد صداوسيما هستند که اين هدف به‌آساني قابل تحقق نيست چرا‌که تلاش‌هاي دلواپسان براي تخريب علي‌عسگري نتيجه‌اي نداشته و آنها تنها براي راضي کردن خودشان هرازچندگاهي به او مي‌تازند. از سوي ديگر يکبار شايعه استعفاي علي‌عسگري را مطرح کردند تا شايد با اين زمينه‌سازي او از جام‌جم خارج شود که چنين هم نشد. به‌هرحال اکنون صاحب پينگيل برايشان يک برگ برنده است که باز هم به نظر نمي‌رسد موفق شوند.