درباره آموزش آنلاین

مهسا عمو قدیری‪-‬ به چند جهت امروزه بحث آموزش آنلاین بسیار دردسرساز شده است. هیچ یک از والدین با پیش فرض پدر و مادر بودن به دنیا نیامده‌اند و به عبارتی پدری کردن و مادری کردن یک مهارت است که احتیاج به آموزش و تمرین دارد تا افراد بتوانند به آن آموش‌ها عمل کنند.
چیزی که در این دوره بسیار مورد نیاز است ، بسیار خوب پدری و مادری کردن است. شاید در زمان‌های گذشته نیاز جامعه طلب این مورد را نداشت. ما باید با رویکرد مشخص و روش خاصی پدری و مادری کنیم. الان با توجه به پیشرفت‌ها و نیازهای نسل جدید، پدر و مادرها باید یکسری ازآموزش‌ها را ببینند. یکی از مهم‌ترین مسائل بسیار چالش برانگیزی که امروز بیان می‌شود موضوع آموزش آنلاین است . روابط اجتماعی بچه‌ها به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است.
آموزش آنلاین به خودی خود مهارت ارتباطی بچه‌ها در مدارس را از بین برده است. بسیاری از والدین استفاده صحیح از این فضا را به فرزندان خود نمی‌آموزند یا اینکه محدودیت‌های مناسبی را در استفاده از وسایل الکترونیک برای آن‌ها تعریف نمی‌کنند. دسته ای از والدین به دلیل فرزندپروری اشتباه نمی‌توانند خودشان را با این شرایط آموزش مجازی سازگار کنند. برای والدین بسیار سخت است تا بر اساس دانش نداشته خود به نیازهای جدید فرزندان خود پاسخ دهند. در نتیجه چون بلد نیستند، به این نیازها به صورت هیجانی پاسخ می‌دهند و حوصله ندارند با بچه‌ها وارد چالش شوند و آن‌ها را قانع کنند. در نتیجه خودشان مسئولیت کلاس‌ها و تکالیف آن‌ها را می‌پذیرند. والدین حاضرند دو برابر زحمت بکشند اما دست به تغییر برخی از موارد نزنند و بچه را مسئولیت پذیر تربیت کنند.
والدین باید سبک فرزندپروری و سبک زندگی خود را تغییر دهند و شرایط جدید را بپذیرند. دوران کودکی تاثیر بسیار پررنگی در شکل گیری شالوده شخصیتی بچه‌ها دارد. اگر از الان فرزندان خود را بی مسئولیت تربیت کنیم نتایج بدی در آینده خواهد داشت. والدین باید محدودیت‌ها را تعیین کنند و آموزش‌های لازم را به آن‌ها بدهند و مسئولیت کار را به عهده آن‌ها بگذارند.


اگر ما الان کودک و نوجوان خود را مسئولیت پذیر تربیت نکنیم بعدها از این کودک و نوجوان نمی‌توانیم توقع داشته باشیم مسئولیت کارهای خودش را به عهده بگیرد. والدین سر کلاس‌ها در کنار بچه‌ها ننشینند و جواب سوال معلم را ندهند. در خانه تفریح را برای بچه‌ها فراهم کنیم. چون بچه‌ها هرچقدر تفریح بیشتری داشته باشند خلاقیت بهتری دارند.
زمانی که خوشحال تر باشند بیشتر به وظایف خود تن می‌دهند. اجازه بدهید فرزندانتان
با پیامد کارهای خود مواجه شوند. بچه‌های دبستانی نیازمند همراهی هستند این به معنای آن نیست که به آن‌ها در درس‌هایشان کمک کنیم ما تنها باید تسهیل‌گر آموزش باشیم.