بیشتر لباس بپوشید برق و گاز کم است!

آفتاب یزد - گروه شبکه: در روزهای سرد سال، کمبود گاز یکی از جدی‌ترین چالش‌هایی است که با آن روبه رو می‌شویم. اما از آنجا که مسئولان مربوطه نمی‌توانند این موضوع را به درستی مدیریت کنند، مردم همیشه مقصر هستند که باید در مصرف گاز صرفه جویی کنند تا این مشکل که سبب خاموشی‌های تهران و از همه مهم‌تر به اذعان مسئولان از مهم‌ترین دلایل آلودگی هوا شده است (افزایش مصرف گاز خانگی به واسطه سرما سبب شده است که میزان گاز تحویلی به نیروگاه‌ها کاهش یابد از همین رو آنها مجبور به استفاده از مازوت شده اند) مرتفع شود. به تازگی شرکت برق تهران با ارسال پیامکی، مردم را تشویق به استفاده بهینه از برق و گاز کرده است. در این پیامک آمده:« یک لباس بیشتر می‌پوشم، یک درجه دمای اتاقم را کمتر می‌کنم، نمی گذارم یک هم وطن بی برق و گاز بماند. شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ»
> انگشت اتهام مسئولان به سوی مردم
البته پیشتر عیسی کلانتری، رئیس سازمان محیط زیست نیز در توصیه‌ای برای حل مشکل کمبود گاز، نوک پیکان انتقاد را به سمت مردم نشانه رفته و به همدلی گفته است: «مردم هم واقعا باید همکاری کنند. دمای ۲۴ درجه برای زندگی کردن مردم در خانه کافی است، ولی مردم در خانه می‌خواهند لخت شوند و دما را افزایش می‌دهند که این در مصرف انرژی موثر است. مردم در رختخواب لخت شوند، در اتاق نشیمن لباس بپوشند». همچنین انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در این باره گفته بود:«از همه شهروندان درخواست همکاری داریم تا وسایل گرمایشی خود را بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی گراد تنظیم کنند و با بهینه‌سازی موتورخانه‌ها به کاهش مصرف گاز کمک کنند. کاهش مصرف گاز ضمن کمک به کاهش آلودگی هوا به جهت تامین گاز مورد نیاز نیروگاه ها، زمینه برای تامین گاز در روزهای سرد را فراهم می‌کند و در این زمینه مشارکت شهروندان و دستگاه‌های اداری و اجرایی در راستای ساماندهی استفاده از وسایل گرمایشی اثرگذار است.»
> واکنش کاربران


در اینکه به هنگام سرما شاهد افزایش مصرف گازخانگی هستیم و بهتر است که مردم رعایت کنند تردیدی نیست اما اینکه مثل همیشه انگشت اتهام مسئولان درباره مصرف گاز به سمت مردم باشد، دور از انصاف است. بنابراین، این راهش نیست که برای کاهش مصرف گاز مردم را متهم کنیم اما مسئولان تدابیر لازم برای حل این مشکل نداشته باشند.انگار نه انگار که خود آنها دارای مسئولیت و وظایفی هستند که بی‌توجهی به آنها باعث وضعیت بحرانی فعلی شده است. اکنون پیامک برقی دولت مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته و واکنش‌های آنها را در پی داشته است.
یکی از کاربران در این مورد نوشته است: «طبق معمول همه مسئولیت به گردن مردم است. یک لباس بیشتر بپوش تا بی‌برق و گاز نمانی! »
کاربر دیگری گفته است:« من اون هموطنی هستم که مسیج دادی، ببین من بیشتر می‌پوشم چه تو بگی چه نگی چون قبض‌های برق ‌وگاز کمر شکنه ولی راهش این نیست».
دیگری نوشت:« آخه این چه مدل ادبیاته؟ اصلا شرکت برق چرا خودشو قاطی شرکت گاز کرده ».
یکی دیگر از کاربران اینطور می‌نویسد: «خود حرف درسته‌ها ولی مسئولان محترم خودتون دقیقا دارید چیکار می‌کنید؟ مازوت را که دارید می‌کنید تو حلقمون بعد مسیج میدین لباس بپوش تا برق نره؟»
کاربران دیگر نوشته اند:« یعنی مثلا رئیس شرکت برق که داره به همه اعلام میکنه، خودش بیشتر لباس میپوشه دمای اتاقش رو هم یک درجه کم میکنه؟ همه ما باید بدونیم اینو؟»، «درسته منظورش رو فهمیدیم، ولی خب انشای خوب خیلی اهمیت داره. باور کنید من اگر لباس بیشتری هم بپوشم و دمای خونه رو کم کنم بازم مشکل کمبود گاز حل نمی‌شه».