حاج شعبان مطيع ولايت بود

پنجم خرداد ماه بود كه خبر شهادت سردار شعبان نصيري پس از حدود 38 سال مجاهدت و ايثار منتشر شد. وي كه از پيشكسوتان دفاع مقدس بود، عاقبت در دفاع از حريم اهل بيت در عمليات آزادسازي موصل به شهادت رسيد و پيكر مطهرش نهم خردادماه با حضور گسترده مردم در بهشت زهرا به خاك سپرده شد.  سلمان نصيري فرزند شهيد كه ساعاتي قبل از شهادت با پدر تماس تلفني داشته، در گفت و گو با «جوان» مي‌گويد: با پدر تماس گرفتم و متوجه شدم كه با يك لودر در حال جاده‌كشي است. به ايشان گفتم: شما فرمانده هستيد، چرا خودتان پشت لودر نشسته‌ايد، در پاسخ گفت: بچه‌ها نيستند و كار نبايد روي زمين بماند.  فرزند شهيد ادامه مي‌دهد: هميشه روحيه خستگي ناپذير پدر برايم عجيب بود. او در طول روز در مصاف با دشمن جنگيده بود و در خط مقدم فرماندهي حضور داشت، حالا در نيمه‌هاي شب كار جاده‌سازي را شخصاً به دست گرفته بود تا مبادا در امر جهاد خللي ايجاد شود.  وي با اشاره به خصوصيات اخلاقي پدر مي‌گويد: ايشان به تمام معنا بي ادعا بود. درجه‌اش سرداري بود اما سردوشي نگرفت و گفت مي‌خواهم خصلت بسيجي‌ام را از دست ندهم. مي‌ترسم اين درجات از يادم ببرند كه من يك نيروي بسيجي ساده‌ام.  وي مي‌افزايد: شهيد نصيري شخصيتي فعال و پر تحرك و به روزي داشت. تا زماني كه جنگ سخت بود در ميدان نبرد سخت حاضر بود و با آغاز جنگ نرم دشمن وارد اين عرصه شد و هر كاري كه از دستش بر مي‌آمد انجام مي‌داد. دغدغه‌هاي شهيد به روز بود. هر زمان كه كنار پدر بوديم بحث درباره مسائل روز بود.
اين فرزند شهيد تأكيد مي‌كند: پدر مطيع ولايت بود. اگر صحبتي از طرف رهبري مطرح مي‌شد، براي ايشان در حد شعار باقي نمي‌ماند. براي ايشان جهاد هميشگي بود. يك روزي اين مجاهدت در خط مقدم و جبهه بوده و يك زماني هم در حوزه اقتصادي يا جبهه فرهنگي. عاقبت شهادت مزد تمام تلاش‌هاي خالصانه‌اش شد.  سردار شهيد شعبان نصيري از رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس بود كه در قرارگاه نصرت همجواري با سرداري چون شهيد علي هاشمي را تجربه كرده بود. وي بعدها نيز در زمره فرماندهان لشكر 9 بدر و همين طور لشكر 10 سيدالشهدا(ع) قرار گرفت. شهيد نصيري پس از فتنه داعش و تكفيري‌ها در عراق، حضور مستشاري در اين كشور داشت و به مدت چهار سال در اين كسوت خدمت كرد. وي كه به زبان عربي تسلط كامل داشت، در بسط و هدايت نيروهاي حشدالشعبي تأثيرگذار بود. سردار نصيري همراهي با نيروهاي مردمي عراق را تا به آنجا ادامه داد كه اكنون شمارش معكوس براي نابودي كامل داعش در عراق رو به اتمام است.
  دلنوشته محسن رضايي براي حاج شعبان نصيري نامش شعبان نصيري است؛ نامي زيبا و ماندگار و شگفت آنكه در آخرين روز ماه شعبان و بر آستان حلول رمضان در حين پاكسازي آخرين سنگرهاي داعش در غرب موصل به شهادت رسيده است تا قبل از آغاز ضيافت الهي، به عيش ابدي رسيده باشد و روزه عشق را با رايحه آسماني دوست افطار كند. در خانه او به قاب عكسي خيره‌ايم كه لبخندش را چون هلال روشن ماه قاب گرفته است. آنچه از او در قاب خاطره باقي است، مسئوليت شناسي، پشتكار و كادرسازي به ويژه در سپاه پاسداران كرج است. شهيد شعبان نصيري، پس از ۳۵سال مجاهدت در نبرد با تروريست‌هاي تكفيري به فيض شهادت نايل آمد. راهش پر رهرو باد.