فعال اصلاح‌طلب: آن سخنان روحاني پوپوليستي بود

رفتارهاي پوپوليستي دولت روحاني صداي اصلاح‌طلبان را هم درآورده است. روز گذشته علي صوفي، فعال سياسي اصلاح‌طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان، در مورد سخنان روحاني درباره كاهش متوسط سن كابينه در دولت جديد گفت كه « اعلام اين شعار از سوي دولت و كاهش متوسط سن دولت منطقي و معقول نيست. معقول شايسته‌سالاري است. با تمام احترام به آقاي روحاني كه مسئله كاهش سن كابينه را مطرح كرده اما من شايسته سالاري در انتخاب وزرا را ارجح بر مسئله سن و سال كابينه مي‌دانم. عنوان اين مسائل از نظر من پوپوليستي است. مشكل مردم سن مسئولان نيست بلكه مردم انتظار دارند كابينه كارآمد باشد. به نظر من آقاي رئيس‌جمهور بايد به كارايي، هماهنگي و انسجام دولت بينديشد. مسئله اقتصاد و معيشت مردم با راه حل‌هاي سمبليك حل نمي‌شود... جوانگرايي مهم است، اما نه در اين اندازه كه جوانگرايي كارآمدي دولت را تحت‌الشعاع قرار دهد. همچنين استفاده از بانوان مهم است، اما نه اينكه يك موقعيت استراتژيك در كابينه به يك بانوي تازه نفس اختصاص داده شود. بايد شايسته سالاري در دولت دوازدهم حاكم شود.» حسن روحاني در نشست خبري بعد از انتخابات در مورد كاهش سن كابينه گفت كه « معتقدم نه تنها در دولت، كه به طور كلي سن مديريت ما بايد كاهش پيدا كند. به سازمان اداري و استخدامي دستور دادم در اين زمينه كار كند تا سن مديريت را پنج سال كاهش دهيم. » و البته كابينه‌ 96 اگر قرار باشد به نسبت سن الان كابينه پنج سال جوان شود، صرفاً يك سال جوان تر از كابينه‌ 92 خواهد بود!
  تحصيلات تكميلي يا سوداگري مالي!يكي از روزنامه‌هاي اصلاح‌طلب در دفاع از كارنامه ميرزاده در صفحه اول خود نوشته است: «ميرزاده در چهار سال با گسترش رشته‌هاي تحصيلات تكميلي، دانشگاه آزاد را به سودآوري رساند.» حرف اين روزنامه درست است اما اهل دانشگاه و علم مي‌دانند كه معناي اين جمله چيست و اگر يك ايراني تحصيلكرده از اين مسئله دق كند، حق دارد. اين نشان مي‌دهد كه مدرك فروشي براي سود در اين دانشگاه نهادينه شده است. اخذ مدرك كارشناسي ارشد و دكتري شأن و وزانت علمي خود را دارد. اينكه شما براي پيشگيري از ضرر و افزايش سود، تحصيلات تكميلي را گسترش دهيد يعني ميخ بر تابوت علمي كشور، يعني ليسانسه‌هايي كه مدرك دكتري دارند. چرا؟ به اين دليل كه در بسياري از شهرستان‌ها كه با كاهش دانشجوي كارشناسي مواجه شدند براي تأمين هزينه، لقمه را با تحصيلات تكميلي چرب كردند كه حتي يك دانشيار در آن واحد وجود ندارد. كارشناسي ارشد به ارشد تدريس مي‌كند و بعضاً اصلاً هيئت علمي وجود ندارد. اين خيات بزرگ به حوزه علمي كشور در مقابل چشم وزارت علوم و شوراي عالي انقلاب فرهنگي رقم خورد و سكوت كردند. دانشگاه را به «مركز سودآوري» تبديل كردند و خروارها مدرك و صدها دكتر بيرون مي‌دهند كه بعضي از آنان حتي روش تحقيق بلد نيستند. اين يعني پرستيژ‌سازي و دكتر شدن در قبال پول اما بدون سواد.
   آقای وزیر بهداشت!‌ دهانت را استریلیزه کن
وزير بهداشت كه پيش از اين سابقه تندي‌كردن‌ها و به‌كار بردن الفاظ نامناسب را داشته، اين بار با حمله كلامي به خبرنگار روزنامه قدس عباراتي به‌كار برد كه توهين به كل كاركنان اين روزنامه است. او پيش از اين يك بار منتقدان افزايش تعرفه پزشكان را داراي «مغز منجمد» خواند و باري ديگر فرماندار يك شهر را «بي شعور» خطاب كرد! روز گذشته و در حاشيه جلسه هيئت دولت خبرنگار روزنامه قدس از قاضي‌زاده هاشمي، وزير بهداشت در خصوص افتتاح بيمارستان امام رضا (ع) 2 و حساب ملي سلامت سوالي پرسيد كه با واكنش عجيب وزير مواجه شد: «روزنامه قدس يك روزنامه سياسي شده، از پول امام رضا خرج مي‌كند و سياست‌هايش عليه امام رضا است. » آرش خليل‌خانه، خبرنگار روزنامه قدس مي‌گويد: خطاب به وزير گفتم كه ما هم يك رسانه‌ايم و بخش‌هاي مختلف داريم و سوالمان را مي‌پرسيم؛ اما وزير در ادامه گفت: «شما مگر مزدوريد؟ هر چرتي را كه به شما مي‌دهند نبايد بپرسيد، آدم از گرسنگي بميرد بهتر از اين است كه براي اين روزنامه‌كار كند!» چندي پيش هم جلسه هيئت دولت با رفتار زننده عباس آخوندي با يك خبرنگار همراه بود. متأسفانه تعداد رفتارهاي نامناسب دولتمردان يازدهم آنقدر زياد است كه اشاره به همه آنها نياز به نگارش گزارش تفصيلي دارد.  شاید عباس آخوندی استریلیزه کردن بلد نباشد اما باید از قاضی‌زاده هاشمی خواست دهانش را استریلیزه کند و بیش از این آبروی دولتمردی را نبرد