پرسپولیس «پرنور» شد

گروه ورزشی / هفته سیزدهم لیگ برتر دیروز با انجام 5 بازی دیگر به پایان رسید. در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز، تراکتور به مصاف آلومینیوم رفت و با گلی که امید سینگ (44 پنالتی) برای اراکی‌ها به ثمر رساند، آلومینیوم به پیروزی 1-0 رسید. اراکی‌ها بعد از بردن پرسپولیس به یک برد ارزشمند دیگر آن هم خارج از خانه دست یافتند و رسول خطیبی تیم شهر خود را شکست داد. مس و صنعت نفت هم در ورزشگاه شهدای مس رفسنجان رودرروی هم قرار گرفتند که این مسابقه با تساوی بدون گل به پایان رسید. از ساعت ۱۶:۵۵ پرسپولیس در ورزشگاه آزادی تهران میزبان ماشین‌سازی بود. در این دیدار همه چیز تحت‌الشعاع درگذشت مهرداد میناوند قرار داشت و سکوهای ورزشگاه با طرح نام و شماره پیراهن (25) این پیشکسوت فقید و تازه درگذشته فوتبال ایران و پرسپولیس مزین شده بود. همچنین بازیکنان و کادر فنی دو تیم با قرار دادن شاخه گل مقابل جایگاه مخصوصی که برای آن مرحوم تعبیه شده بود، به روح وی ادای احترام کردند. در این لحظه اشک‌های یحیی گل‌محمدی جلب توجه می‌کرد.
پرسپولیسی‌ها که به خاطر درگذشت میناوند پیراهن مشکی پوشیده بودند، در حالی به میدان رفتند که یحیی گل‌محمدی از سیدجلال حسینی در ترکیب اصلی استفاده کرد ولی به جای استفاده از سید احسان حسینی جوان، کمال کامیابی‌نیا را به دفاع میانی برد و مهدی شیری را هم به دفاع راست فرستاد تا تغییراتی را در خط دفاع خود ایجاد کرده باشد. بازی همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد با فشار پرسپولیس و حضور بازیکنان این تیم در زمین حریف آغاز شد اما این حضور منجر به ایجاد موقعیت برای میزبان نشد. البته احمد نوراللهی دقیقه ۱۰ به سمت دروازه حریف شوت زد که چندان خطرناک نبود. در ۱۰ دقیقه دوم ماشین‌سازی سعی کرد کمی جلوتر بیاید و به محوطه جریمه پرسپولیس هم رسید اما موقعیتی به دست نیاورد. در ادامه پرسپولیس به فشار خود ادامه داد و یک‌بار دیگر توسط مهدی عبدی صاحب موقعیت شد اما ضربه او با بی‌دقتی از کنار دروازه ماشین‌سازی بیرون رفت. در حالی که 19 ثانیه از دقیقه ۲۵ گذشته بود، حرکت در عرض سیامک نعمتی منجر به رسیدن توپ به میلاد سرلک شد و او هم با یک پاس به درون محوطه جریمه از سمت چپ وحید امیری را که از تله آفساید فرار کرده بود، صاحب موقعیت کرد و او هم با یک بغل پا دروازه خالی را باز کرد. این گل که تنها چند ثانیه بعد از دقیقه 25 به ثمر رسید شماره 25 میناوند را تداعی کرد و مورد توجه کاربران در فضای مجازی قرار گرفت.
در ادامه هر دو تیم سعی کردند به سمت دروازه حریف هجوم ببرند و تا رسیدن به محوطه جریمه هم موفق بودند اما در خلق موقعیت جدی گل ناتوان بودند. دقیقه ۴۰ سیامک نعمتی به قلب خط دفاعی میهمان زد و با یک پاس محکم عبدی را برابر دروازه صاحب موقعیت کرد اما شدت پاس به حدی زیاد بود که عبدی نتوانست ضربه دقیقی بزند و توپ بعد از برخورد با سر او به بیرون رفت تا نیمه اول با همان یک گل به پایان برسد.
گفتنی است دراگان اسکوچیچ و وحید هاشمیان(سرمربی و مربی تیم ملی)، جعفر سمیعی، مجید صدری و ابراهیم شکوری(مدیرعامل پرسپولیس، رئیس هیأت مدیره و معاون این باشگاه) هم در ورزشگاه آزادی حضور داشتند.


با شروع نیمه دوم ماشین‌سازی به قصد جبران گل خورده به میدان آمد و سعی داشت توسط پیمان بابایی به گل برسد ولی ضربه این بازیکن در دقیقه 48 را حامد لک دفع کرد و دقیقه 57 هم شوت او به بیرون رفت. در ادامه پاس از سمت چپ به احمد نوراللهی رسید و او سرضرب از پشت محوطه جریمه شوت زد که اسلامی آن را دفع کرد و در بازگشت عبدی ضربه دوم را زد اما دروازه‌بان ماشین این توپ را هم مهار کرد. دقیقه 74 نعمتی شوتی محکم روانه دروازه ماشین‌سازی کرد که باز هم اسلامی آن را دفع کرد. دقیقه 81 اولین تعویض پرسپولیس انجام شد و محمد شریفی به جای سرلک به میدان آمد. دقیقه 82 علی صفایی، داور بازی خطای نعمتی روی محمد امین اسدی بازیکن سابق پرسپولیس که به ماشین‌سازی رفته را پنالتی اعلام کرد و بابایی که پشت توپ قرار گرفته بود، گل تساوی تیم تبریزی را به ثمر رساند. دقیقه 86 سانتر احسان پهلوان از سمت چپ با ضربه سر عبدی همراه شد ولی باز هم اسلامی مانع از باز شدن دروازه‌اش شد. دقیقه 87 امید عالیشاه جایگزین احسان پهلوان شد اما در حالی که بازی رو به پایان بود، دقیقه 93 سانتر امیری به احمد نورالهی رسید و این بازیکن با استپ سینه و با ضربه‌ای خوب دروازه ماشین‌سازی را باز کرد تا نتیجه این بازی در لحظات آخر تغییر و با پیروزی 2-1 پرسپولیس به پایان برسد.
گفتنی است در سایر دیدارها شهرخودرو در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد 3-1 سپاهان را برد. سجاد شهباززاده (20 پنالتی) تیم اصفهانی را پیش انداخت ولی امین قاسمی نژاد (28 پنالتی)، احمد الجبوری (73 و93) برای شاگردان سیدمهدی رحمتی گل زدند. بازی فولاد و پیکان در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز که حواشی زیادی هم داشت با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

بــــرش
مهرداد میناوند جایگزین اسپانسر پرسپولیسی‌ها

دیدار تیم های پرسپولیس و ماشین سازی در حالی برگزار شد که باشگاه پرسپولیس در ابتکاری جالب نام مهرداد میناوند پیشکسوت فقید خود را پشت کیت جدید و مختص این بازی زد تا اینچنین یاد و خاطره اسطوره قرمزها را زنده نگه دارد. این در حالی است که همیشه یکی از اسپانسرهای پرسپولیس بالای شماره بازیکنان قرار می‌گرفت اما برای این بازی خاص، قرمزها ترجیح دادند که نام میناوند روی کیت مشکی نقش ببندد.