محسن هاشمی: سیاست خارجی را ابزار کسب منافع سیاسی داخلی نکنیم

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگرچه نباید برای حل مشکلات داخلی چشم به خارج از کشور داشت، اما دیپلماسی و سیاست خارجی را نیز نباید ابزاری برای کسب منافع سیاسی داخلی کرد و حل مشکلات مردم را گروگان گرفت تا در دوران مسئولیت جناح ما، گشایش ها صورت گیرد.
به گزارش «انتخاب»، محسن هاشمی در جلسه شورای اسلامی شهر تهران در بخشی از سخنان خود گفت: در این شرایط برخی مسئولان مربوطه به جای همکاری و همراهی در حل مشکلات، به درگیری سیاسی و تخریبی علیه یکدیگر می‌پردازند و این درگیری‌ها، علامت منفی به اقتصاد کشور می دهد. اگرچه نباید برای حل مشکلات داخلی چشم به خارج از کشور داشت، اما دیپلماسی و سیاست خارجی را نیز نباید ابزاری برای کسب منافع سیاسی داخلی کرد و حل مشکلات مردم را گروگان گرفت تا در دوران مسئولیت جناح ما، گشایش‌ها صورت گیرد.
هاشمی با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی و روحی ناشی از کرونا که موجب فشار روانی مضاعفی بر مردم شده، گفت: این مسائل تحمل رفتارهای نا‌متناسب برخی مسئولان را سخت تر کرده است. استفاده ابزاری از ارزش‌ها و مفاهیم حتی در اقشار سنتی و انقلابی جامعه نیز با بازخورد منفی مواجه می شود و زمان آن رسیده که به جای انتظار از مردم برای تحمل و همراهی، مسئولان و جریان های سیاسی صاحب قدرت در رفتار و عملکرد خود تجدید نظر کنند.
وی ادامه داد: همچنین مسئولان رسانه ملی نیز باید توجه داشته باشند که روایتی یکسویه، تنگ نظرانه و گزینشی از انقلاب، خدمت به نظام نیست؛ بلکه خیانت به انقلاب و کاهش سرمایه اجتماعی و پشتوانه مردمی جمهوری اسلامی است. امسال که به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی، راهپیمایی ۲۲ بهمن انجام نمی شود، بهتر است همدلی و همراهی مردم در راهپیمایی هر سال را با افزایش سعه صدر و کاهش سانسورهای رسانه ملی و رسانه‌های رسمی، این وحدت را در رسانه ها و فضای مجازی شاهد باشیم.
سایر اخبار این روزنامه
چرا با وجود بازی‌های خوب، حضور پژمان جمشیدی در عرصه سینما با انتقادات تند روبه‌رو است؟ مسئله «پژمان» ژوبین صفاری قواعد عصر دوربین‌های روشن «ابتکار» تاثیر تغییر دامنه نوسان بر بازار سرمایه را بررسی کرد مخابره سیگنال جدید به بورس وزیر بهداشت خبر داد آغاز واکسیناسیون کرونا در کشور از سه‌شنبه حواشی سفر رئیس مجلس به روسیه چه بود؟ جنجال لغو دیدار قالیباف با پوتین توپ در زمین آمریکا است ضرب الاجل ایران و تشدید تحرکات برجامی باید ارتباط مردم با مردم بیشتر شود نگاه اشتباه به چین ناشی از تبلیغات رسانه‌هاست رهبر انقلاب: اگر تمامی تحریم‌ها را در عمل بردارند به تعهدات برجامی برمی‌گردیم به دعوت رئیس شورای عالی قضایی عراق رئیس قوه قضائیه به عراق سفر می‎کند فرمانده سپاه: دوستان ایران در بهترین حالت فقط دشمنی نمی‌کنند رئیس سازمان حفاظت محیط زیست مطرح کرد منع مازوت سوزی در نیروگاه‌های حاشیه شهرهای بزرگ محسن هاشمی: سیاست خارجی را ابزار کسب منافع سیاسی داخلی نکنیم