پارلمان نماد حاکمیت مردم

رامین نخستین انصاری‪-‬ عمق فکری و مباحث حاکم بر مجلس یازدهم نشان می‌دهد همچنان حساسیتی به مطالبات، عواطف و احساسات ملت دیده نمی‌شود. بی‌توجهی به تحولات مدرن در جامعه
نه تنها شرایط مردم و جامعه را بهبود نخواهد بخشید بلکه تصور کاهش مشکلات و معضلات فراوان حاکم بر کشور به خصوص در عرصه اقتصادی آسان نخواهد بود.
مانیفست و دکترین پارلمان باید به گونه ای طراحی شود تا با استفاده از ظرفیت قوه مقننه و قانون‌گذاری در راستای منافع ملت، وضعیت مردم رو به بهبودی بگذارد. قوه مقننه بر اساس قانون اساسی از قدرت بالاتری برخوردار است ودر همین راستا مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی نمایندگان باید افزایش بیشتری داشته باشد. پارلمان نماد حاکمیت مردم است، لذا مجلس باید حاکمیت مردم را تضمین کند و نقش و مشارکت ملت را تقویت نماید.
با توجه به این امر مهم همه نمایندگان مجلس باید با دقت و وسواس بیشتری و با رعایت اخلاق سیاسی، نمایش دلپذیری برای نوکری ملت و رفع مشکلات مردم قدم بر دارند. این فرآیند می‌تواند به بهبود وضعیت کشور کمک نماید.


نمایندگان به خوبی می‌دانند که اکثریت مردم ایران چه می‌خواهند و باید در مسیر خواسته‌های مردم قانونگذاری کنند. درک شرایط حاکم بر جهان وکشور، کلید تدوین و قانونگذاری در قوه مقننه، باعث خروج جامعه و کشور از شرایط کنونی خواهد شد.
نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد، این امر مهم است که مجلس در ارتباط با آرمان‌های دموکراتیک مردم ایران و بر اساس
نقطه نظرات ملت در راستای منافع ملی کشور قدم بردارد.