هت‌تریک فرهاد

حامد جیرودی / فرهاد مجیدی دوباره به استقلال برگشت. گزینه‌ای که بیش از بقیه مربیان، احتمال حضورش روی نیمکت استقلال مطرح شده بود و حالا این کاپیتان سابق و محبوب آبی‌ها قرار است برای سومین بار هدایت این تیم را برعهده داشته باشد. مرد شماره 7 در شرایطی به تیم مورد علاقه خود بازگشته که پس از جدایی توافقی محمود فکری از استقلال که در واقع باید آن را برکناری محترمانه‌اش نامید، این باشگاه به سراغ گزینه‌های مختلفی رفت اما گل گهر به حضور امیر قلعه‌نویی سرمربی‌اش در استقلال پاسخ منفی داد و فولاد هم با پیوستن جواد نکونام به جمع آبی‌ها مخالفت کرد. در این میان و در حالی که، بامداد سه‌شنبه خبر رسید گزینه نهایی مدیران استقلال، مجیدی است و خود او هم با انتشار عکسی معنادار با 4 قلب آبی در صفحه‌اش این موضوع را به نوعی تأیید کرده بود، دیروز ساکت الهامی سرمربی فصل گذشته تراکتور هم در کمال تعجب در باشگاه استقلال حضور یافت و با مسئولان این باشگاه برای سرمربیگری صحبت کرد. او بعد از نشست با احمد مددی مدیرعامل استقلال در جمع خبرنگاران گفت:«به اینجا آمدم چون کار داشتم اما نمی‌توانم حرفی بزنم چون اتفاقی نیفتاده است!» او در خصوص اینکه آیا قرار است سرمربی باشد یا دستیار گفت: «دیگر تا عمر دارم به‌عنوان دستیار کار نمی‌کنم.» اما اتفاق جالب‌تر در این میان، صحبت‌های مجتبی جباری بازیکن سابق استقلال بود که به تسنیم گفت:«الهامی با من برای همکاری در استقلال تماس گرفت و با توجه به پیشنهاد باشگاه به ایشان برای سرمربیگری استقلال قبول کردم که همکاری داشته باشم و فکر می‌کنم این توانایی در ما وجود دارد که کار مثبتی در استقلال انجام دهیم و با حاشیه و سر و صدای کمتر بتوانیم استقلال را به آرامش برسانیم.» اما باز هم خبرهای رسیده حاکی از این بود که گزینه نهایی استقلالی‌ها مجیدی است و او در نهایت دیروز به‌ صورت قطعی سرمربی جدید این تیم و جایگزین فکری شد. مجیدی قرار بود پیش از ظهر دیروز در باشگاه استقلال حاضر شده و قراردادش را امضا کند اما او وکیل خود را هم به محل باشگاه فرستاد و پیش‌نویس این قراردادش را دریافت کرد و قراردادش هم ظاهراً در محلی دیگر بسته شد.
نگاهی به عملکرد مجیدی در استقلال
فرهاد کار مربیگری اش در استقلال را دی ماه 1397 و در لیگ هجدهم به‌عنوان دستیار وینفرد شفر آغاز کرد اما پس از برکناری این مربی آلمانی در پایان هفته بیست و هشتم، نهم اردیبهشت ۹۸ به‌عنوان سرمربی موقت تا پایان فصل برگزیده شد و در 5 بازی لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا 2 پیروزی و 3 تساوی به دست آورد. اما با شروع لیگ نوزدهم و روی کار آمدن آندره آ استراماچونی، مجیدی از استقلال جدا شد ولی پس‌ از رفتن این مربی ایتالیایی از ایران، 12 دی 98 بار دیگر به‌عنوان سرمربی استقلال انتخاب شد و با این تیم به نایب قهرمانی لیگ برتر رسید. استقلال توانست با پیروزی مقابل پرسپولیس در ضربات پنالتی، راهی فینال جام حذفی شود ولی اختلافاتش با احمد سعادتمند مدیرعامل وقت آبی‌ها به‌خاطر رفتنش به ایتالیا و مذاکره با استراماچونی اوج گرفت و باعث قهر شد ولی با وساطت دستیارش مجید نامجومطلق و وریا غفوری برگشت اما در آن شرایط پرحاشیه، استقلال فینال را به تراکتور  واگذار کرد تا قهرمانی جام حذفی را از دست بدهد و مجیدی هم 13 شهریور 99 از استقلال جدا شود. او در دوره دوم حضور خود در 21 بازی هدایت استقلال را بر عهده داشت و 9 برد، 8 تساوی و 4 باخت به دست آورد. با رفتن مجیدی، نامجومطلق سرمربی موقت استقلال در لیگ قهرمانان آسیا شد ولی آبی‌ها با یک برد، یک تساوی و یک باخت حذف شدند تا روزهای سختی را سپری کنند. مجیدی حالا و در شرایطی با قرارداد دو سال و نیمه جانشین فکری شده که استقلال با 7 برد، 6 تساوی و 3 باخت و با 27 امتیاز در رده سوم قرار دارد و هواداران استقلال هم بجز قهرمانی هیچ رتبه دیگری را نمی‌پذیرند.
دستیاران مجیدی مشخص شدند


مجیدی بعد از قرارداد با استقلال دستیاران خود را انتخاب کرد. سرمربی جدید آبی پوشان که قرار است در تمرین امروز این تیم حضور پیدا کند، خواهان همکاری با پیروز قربانی (مربی)، فراز کمالوند (مدیر فنی) و بهزاد غلامپور (مربی دروازه‌بان‌ها) شده است. البته قربانی با سایپا قرارداد دارد و در صورتی که بتواند رضایتنامه خود را دریافت کند به کادر فنی استقلال اضافه خواهد شد. گفتنی است تمرین دیروز استقلال از ساعت ۱۲:۱۵ و با صحبت‌های وریا غفوری کاپیتان این تیم در جمع بازیکنان آغاز شد و او از هم‌تیمی‌هایش خواست تمرکز خود را در تمرین و در جهت موفقیت در بازی حساس برابر فولاد بگذارند.
برهانی: با فکری آمدم، با او هم رفتم
آرش برهانی در خصوص اینکه سه‌شنبه به‌همراه سایر مربیان برای فسخ قرارداد با استقلال در محل این باشگاه حضور پیدا نکرد، به فارس گفت:«من در محل تمرین تیم امید حضور داشتم به‌همین دلیل نتوانستم بقیه اعضای کادر فنی را همراهی کنم، اما همان لحظه که محمود فکری از سمت خود استعفا کرد جدایی من هم از تیم بزرگسالان استقلال قطعی شد. البته من با تیم امید استقلال قرارداد دارم و پایبند آن هستم ولی برای فکری هم احترام زیادی قائلم و وقتی کار او با تیم استقلال تمام شده، من هم جدایی‌ام قطعی است.»