ظریف منجی است نه آدم‌فروش

آفتاب‌یزد – مریم گندمکار: دوشنبه شب برنامه ماه عسل میزبان میهمان ویژه‌ای بود. میهمانی که دنیا او را به‌واسطه کارهای خیری که انجام داده است، می‌شناسند. کسی که خود و زندگی‌اش را وقف کودکان یکی از فقیرترین مناطق دنیا یعنی هند کرد. در وصف نیکوکاری‌های این بانوی جوان ایرانی همان بس که برای 500کودک یتیم که وضعیت بسیار نامناسبی داشته‌اند پرورشگاه‌هایی را ساخت و حتی تا پای جانش نیز از آنها محافظت کرد. نرگس کلباسی اشتری همان بانوی جوان نیکوکاری است که میهمان برنامه ماه عسل بود که به‌خاطر یک ماجرای عجیب و پیچیده در هند محکوم به قتل می‌شود. حضور این بانوی ایرانی در این برنامه با واکنش‌های جالبی از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شد به‌ویژه آنکه برنامه ماه عسل به دلایل نامعلومی به‌صورت ضبط شده و غیرزنده پخش شد.
**تشکر از ظریف
نرگس کلباسی یک جوان ایرانی - بریتانیایی است که سالها در هندوستان به کودکان فقیر و معلول کمک می‌کرد تا اینکه اردو بردن کودکانش سرنوشت او را تغییر می‌دهد. در این اردو کودکی گم می‌شود و در پی آن نرگس کلباسی با اتهام قتل مواجه می‌شود و در نهایت پس از هفته‌ها مقاومت و دفاع در برابر این پرونده‌سازی، به کمک وزارت خارجه و مردم ایران تبرئه می‌شود. او در برنامه ماه عسل در پاسخ به سوال احسان علیخانی که پرسیده بود؛ فکر می‌کنید ناجی اصلی شما در این ماجرا چه کسی است، گفت: «مردم و دولت ایران به‌ویژه دکتر ظریف، آقایان نوریان و احمدی که تا لحظه آخر من را تنها نگذاشتند. اگر حمایت مردم ایران در شبکه‌های اجتماعی و اطلاع‌رسانی به‌موقع و کمک قاطعانه دکتر ظریف و وزارت خارجه نبود قطعا هیچ‌کس از حبس یا مرگ من خبردار نمی‌شد. واقعا از آنها صمیمانه تشکر می‌کنم.»
این در حالی است که سید محمود نبویان، عضو جبهه پایداری و نماینده سابق مجلس اتهام سنگینی را به ظریف می‌زند، اتهامی از جنس آدم‌فروشی! سید محمود نبویان در یک سخنرانی گفته بود «ایران هسته‌ای‌اش را داد تا رابطه بانکی برقرار شود، اما رابطه بانکی برقرار نشده است و یک سال‌و‌نیم است که آنها اجرا نمی‌کنند و برای برقراری رابطه بانکی یک شرط جدید گذاشته‌ و گفته‌اند به شرطی رابطه بانکی را برقرار می‌کنیم که حاج قاسم سلیمانی را به ما تحویل دهید و رفته‌اند تعهد این کار را به آمریکا


داده‌اند و برگشته‌اند، به خدا قسم. وی گفته است که ظریف وزیر امورخارجه مملکت رفته‌ است این تعهد (تحویل سردار سلیمانی) را به FATF (گروه مالی بین‌المللی) داده‌ است.» هرچند محمد جواد ظریف در واکنش به سخنان نبویان گفته بود که سخنان او را به‌صورت حقوقی پیگیری می‌کند و این کار را هم کرد و از وی خواسته بود که در خصوص اتهام و سخنان شرم‌آورش عذرخواهی کند، اما چرا شخصی چون ظریف که تمام تلاش خود را به‌کار می‌برد تا یک شهروند ایرانی همچون نرگس کلباسی را از دست باندهای مافیای هند نجات دهد و تا لحظه آخر این بانوی ایرانی را تنها نگذاشت، اینگونه در کشورمان از سوی عده‌ای تندرو متهم به آدم‌فروشی و تحویل سردارسلیمانی به آمریکایی‌ها می‌شود؟
**سفر به حج
در این برنامه این بانوی اصفهانی آرزوی دیدن مکه، کربلا و مشهد را می‌کند که چند ساعت بعد از این برنامه، روابط‌عمومی ماه عسل خبر داده که بعثه رهبری نرگس کلباسی، زن نیکوکار ایرانی را که آرزوی دیدن خانه خدا را دارد به حج خواهد فرستاد. نرگس کلباسی نیز با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرام خود از بعثه مقام معظم رهبری قدردانی کرده و اهدای سفر حج را هدیه‌ای گرانقدر دانست که آرزوی او را برآورده کرد. پیشتر سرکنسول ایران در حیدرآباد هند نیز در پیامی از بعثه مقام معظم رهبری برای اهدای سفر حج به نرگس کلباسی قدردانی کرد.
**چرا ماه عسل زنده پخش نشد؟
اما آنچه جالب توجه بود این بود که برنامه ماه عسل با حضور نرگس کلباسی یک برنامه ضبط شده بود و به‌صورت زنده پخش نشد. این مسئله از چشم کاربران شبکه‌های اجتماعی دور نماند و نسبت به آن واکنش‌هایی را نشان دادند. البته احسان علیخانی مجری برنامه ماه عسل در مورد اینکه چرا هشتمین قسمت از این برنامه با حضور نرگس کلباسی، بانوی نیکوکار ایرانی از پیش ضبط شده بود و زنده نبود در صفحه اینستاگرامش نوشت: «سلام به دوستان عزیز، خانم کلباسی چهارشنبه تشریف آوردن تهران. قرارِ ما با خانم کلباسی برای حضور در "ماه عسل" اول روز جمعه بود که برنامه خواهرانِ منصوریان ٢ قسمت شد، بعد گذاشتیم روزشنبه اما به دلیلِ تغییر کنداکتور شبکه و پخش والیبال در روزهای شنبه و یکشنبه، برنامه ما کنسل شد دیگه نمی‌تونستیم بیشتر از این ایشون رو معطل نگه داریم، چون او هم، عازم سفر بودن و هم، کار داشتند به همین دلیل برنامه رو ضبط کردیم که ایشون بتونن به کارشون برسند، ممنون از دقت و توجه شما.» با این حال برخی از واکنش‌ها به این اتفاق را در زیر می‌خوانید.
یکی از کاربران در این مورد نوشت: «چرا احساس می‌کنم برنامه امشب ماه عسل پخش مستقیم نیست؟!»
کاربر دیگری نوشته است: «شواهد اینطور نشون میده خیلی قشنگ بعد تیزر، حرفای علیخانی شروع شد انگار کات خورده.»
دیگری نوشت: «جالبه اولین باره که ماه عسل زنده نیست.»
فردی نیز عنوان داشته است: «مینو خالقی از کسانی بود که مرتبا پیگیر کار نرگس کلباسی بود. خود کلباسی هم ازش دو، سه بار تشکر کرده. گویا پخشش نکردند.»
کاربران دیگری نوشته‌اند: «آدمایی مثل نرگس اشتری به ما که تو زندگی روزمره غرق شدیم نشون میدن که جور دیگه هم میشه زندگی کرد و معیار و سنجشی جز پول هم میشه داشت»، «نرگس کلباسی رو از کانال محسن رنانی شناختم، جالب بود فهمیدن ماجراش در ماه عسل، اما داستانش یه کمی نامعقوله برام»، «انسانیت مرز نمی‌شناسد...»، «اولین برنامه ماه عسلی که امسال دیدم و چقدر خوب بود، چه انسان بزرگیه این دختر»، «با وجود افرادی مثل نرگس کلباسی میشه هنوز به این دنیا امید داشت»، «نرگس کلباسى هم از جانش گذشت هم از جوانی‌اش، به ۵٠٠ بچه بی‌سرپرست هم میگه بچه‌هام، بزرگی یعنی این، معرفت یعنی این»، «چه دلِ بزرگی داره این دختر...»، «چقدر قشنگ گفت: مهم نیست کجا بزرگ میشی مهم اینه پدر و مادرت چطور تربیتت میکنن»، «دنیا نیاز داره به افرادی مثل نرگس کلباسی. این دختر دلش دریاست»، «آقای علیخانی میشه درباره زنده پخش‌نشدن برنامه توضیح دهید؟»، «درود بر دکتر ظریف برای حمایت از خانم نرگس کلباسی»، «جهان به نرگس کلباسی نیاز داره»، «نرگس کلباسی اشتری و دیگر هیچ...»