درک نکردن پیام مردم

مشکل آفرین است
حجت الاسلام سیدمهدی طباطبایی عضو جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با خبرآنلاین از کسانی می‌گوید که با ادعای انقلابی‌گری خطرات بسیاری را متوجه نظام جمهوری اسلامی کرده‌اند در ادامه بخش‌ها‌یی از این گفتگو را می‌خوانید:
** امروز مدعیان انقلابی‌گری بسیارند. حتی رفتار و عمل انقلابیون اصیل را قبول ندارند و به آنها انتقاد می‌کنند، آسیب‌های این نوع رفتار را برای انقلاب و نظام چقدر خطرناک می‌دانید؟
بالاترین خطر همین است. کسانی که متملق هستند و جایگاه‌ها را از حقیقت‌گویی به مجازگویی می‌کشانند، این خطر بزرگی است. آدمی که کار خلافی می‌کند اگر نفهمد ادامه می‌دهد، اما کسی که می‌فهمد سعی خواهد کرد حواشی و عواقب کارش را حس کند. معتقدم آنانی که تخلف از خط امام کردند و می‌کنند، دائم در حواشی هستند و به متن یعنی امام نمی‌پردازند. مرحوم آیت‎الله بهشتی به کرّات فرمود «کسی که طرفدار ندارد باید کنار برود». از امام علی (ع) که بالاتر نداریم؛ وقتی بعد از غدیر خم آن اتفاق افتاد کنار رفت. باید مشروعیت، محبوبیت و مطلوبیت با هم باشد. وقتی نباشد خدای نکرده، خطرناک است. خدا همه عزیزان به ویژه مقام معظم رهبری را از جمیع بلیّات حفظ کند و همه افرادی که دلسوز واقعی هستند در خط امام و رهبری موید و منصور دارد تا آنچه را که در مسیر عدل الهی خدمت به مردم است، بیش از پیش با موفقیت


دنبال کنند.
** فکر می‌کنید آن نقطه‌ای که می‌تواند به نظام ضربه بزند کجاست و چه راهکاری برای آن دارید؟
امام فرمود «به داد مستضعفان و فقرا نرسید یوم الله دیگر خواهد شد». معتقدم بی‌توجهی به مردم، مردم را درست نشناختن، نظرات مردم را نفهمیدن و پیام مردم را درست درک نکردن، مشکل آفرین خواهد بود. باید قانون را درست اجرا کرد و این طور نباشد که هر کس زور یا تریبونی داشت خواسته خود را تحمیل کند؛ این غلط است. گاهی به‌نام سلامت، جامعه را معیوب می‌کنند. اسلام دین مهربانی است هر گونه خشونت، درشتی و توهین به مردم نشانه دوری از خط امام و رهبری است.