روحانی در کنار اختیاراتش معذوراتی هم دارد

مصطفی معین فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه "انتظار می‌رود دولت با نگاه کاملا علمی، دقیق و بی‌طرفانه نقاط قوت و نقاط ضعف چهار سال پیشین خود را ارزیابی کند"، گفت: دولت از طریق بررسی عملکرد چهار ساله خود می‌تواند نقاط قوت خود را تقویت و نقاط ضعفش را برطرف سازد. اگر این رویکرد در تشکیل دولت جدید اعمال شود می‌توانیم امیدوار باشیم که به صورت روش‌مند با مشکلاتی مثل فقر، بیکاری و رکود و سایر آسیب‌ها‌ی اجتماعی در دولت دوم روحانی مقابله شود. از جمله به برطرف شدن ضعف ارتباط رسانه‌ای دولت نیز می‌توان امید داشت.
جهانگیری صدای حق اصلاح‌طلبان بود
معین در تبیین حضور اسحاق جهانگیری در رقابت‌ها‌ی انتخاباتی اخیر به عنوان کاندیدای جریان اصلاحات نیز گفت: جهانگیری به عنوان کاندیدای جریان اصلاحات وارد صحنه انتخابات نشد، بلکه به گفته خودش صدای جریان اصلاحات بود و بحق هم در مناظرات از آن تفکر دفاع کرد. او صدای جریانی شد که در سال‌های گذشته برخورد منصفانه‌ای با آن نشده و محدودیت‌ها‌ی غیرقانونی در فعالیت سیاسی و اجتماعی به آن تحمیل شده است.
وی در ادامه افزود: به نظر من حضور جهانگیری در انتخابات مغتنم بود و تصمیم درستی در رابطه با حضور وی گرفته شد. او در معرض هجوم کسانی قرار گرفت که برنامه‌ای نداشتند و فقط شعار می‌دادند. متاسفانه صحبتهای برخی از کاندیدها غیراخلاقی بود. این وزیر اسبق خاطرنشان کرد: حالت دفاعی و روشنگری جهانگیری در مناظرات و سخنرانی‌ها‌ باعث شد که آرای روحانی افزایش پیدا کند؛ چراکه مردم متوجه صداقت و مظلومیت دولت در مقابل آن وعده‌ها‌ و اتهام‌ها‌ شدند.معین با اشاره به برخی از مطالبات مردمی از حسن روحانی گفت: موقعیت و جایگاه افراد در برخورد با مسائل مختلف متفاوت است. رئیس جمهور یک برخورد و مردم یک نوع برخورد دیگری دارند. رئیس جمهور بر اساس قانون اساسی اختیارات و محدودیت‌هایی دارد. منتقدان شرایط کشور هم حقوقی چون نقد حاکمیت و بیان مکرر مطالباتشان را دارند. رئیس جمهور در کنار اختیاراتش معذوراتی هم دارد. به گزارش جماران،‌وی ادامه داد: برای رفع محدودیت‌ها‌ی سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، دولت باید به روش قانون مند چاره اندیشی کند. در فضای نا امن و پر تنش دولت نمی‌تواند پاسخگوی چنین خواسته‌ها‌یی باشد. دولت بر اساس اختیاراتی که دارد مطالبات مردم و شعارهایش را پیگیری می‌کند.مثلا رئیس جمهور بر اساس اختیارات قانونی که دارد، می‌تواند اجرای درست قانون اساسی را با دادن تذکر و یا اخطار متذکر شود.