قهرمانی با معجزه

آفتاب یزد- گروه شبکه: بازی فوق دراماتیک فینال لیگ برتر بسکتبال به سود شهرداری گرگان رقم خورد تا این تیم به شکلی باور نکردنی برای نخستین بار قهرمان شود. داستان از این قرار است که فینال چهارم لیگ برتر بسکتبال در حالی در حساس‌ترین شرایط پیگیری می‌شد که سهم گرگانی‌ها از سه فینال قبلی دو پیروزی و سهم مهرام یک برد بود، مهرامی‌ها با اتکا به بازیکنان با تجربه‌ای مانند صمد و مهدی کامرانی قصد داشتند پیروز شوند و کار را به دیدار پنجم بکشانند و در آستانه رسیدن به هدفشان هم بودند اما...
در کوارتر پایانی بازی شهرداری گرگان از حریف پیش بود، اما اشتباه عجیب بازیکن کم تجربه این تیم با توپ دزدی بازیکنان مهرام همراه شد و نتیجه یک امتیاز به سود مهرام تغییر پیدا کرد. در ادامه گرگانی‌ها از اندک فرصت حمله خود استفاده نکردند و همه چیز می‌رفت به سود مهرام تمام شود. خطای فنی بازیکنان شهرداری گرگان دو پرتاب به مهرام داد تا همه چیز تمام شده تلقی شود. هر دو پرتاب به گل تبدیل شد و مهرام سه امتیاز پیش افتاد. در شرایطی که کمتر از سه ثانیه روی تابلو مانده بود، پری پتی بازیکن شهرداری گرگان از زمین خودی پرتاب بلندی موسوم به بازر بیتر انجام داد و در کمال ناباوری این توپ وارد سبد شد تا همه چیز مساوی شود. داوران بارها از طریق سیستم IRS صحنه را بازبینی و در نهایت اعلام کردند در لحظه جدا شدن توپ از دست بازیکن هنوز ساعت صفر نشده و گل صحیح است. پس از این تساوی بازی به وقت اضافی کشیده شد و در آنجا شهرداری گرگان با روحیه‌ای بسیار بهتر موفق به کسب سومین پیروزی و عنوان قهرمانی شد.
> خدا با ما بود
ستاره امریکایی تیم شهرداری گرگان معتقد است که خدا با او و تیمش بود که آن شوت دیوانه‌وار به گل تبدیل شد. پری پتی گفت: «بازی خیلی خوبی بود؛ آن‌ها برای پیروزی وارد زمین شده بودند. بازیکن اصلی‌شان ۵ خطایی شد اما تا آخر بازی با قدرت جنگیدند. تیم خیلی خوبی بودند و من به احترام مربیان و بازیکنانشان کلاه از سر بر می‌دارم. خدا امشب با ما بود و کمکم کرد که آن شوت از راه دور را گل کنم. نمی‌دانم چقدر دور بود ولی توانستم گلش کنم؛ وقتی که گل شد فهمیدم که این بازی برای ماست. از ایران به خاطر سه سال عالی که اینجا داشتم تشکر می‌کنم. سال اول فینالیست شدیم، سال دوم تیم اول بودیم و در نهایت توانستیم قهرمانی را به گرگان بیاوریم. از گرگان و هم تیمی‌هایم هم تشکر می‌کنم و خیلی خوشحالم که این قهرمانی را کسب کردیم.»


> واکنش کاربران
در پی این پیروزی ناباورانه و در عین حال جذاب، بسیاری از اهالی گرگان به خیابان‌ها آمده و به شادی پرداختند از سوی دیگر کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز با واکنش‌هایشان ازاین برد، به عنوان یک قهرمانی به یادمادنی یاد کردند.
یکی از کاربران در این مورد نوشته است: «تیم بسکتبال شهرداری گرگان کاری کرد کارستان. واقعا دستتان درد نکنه. بازیکن خارجی تیم شهرداری بنام پری پتی ستاره بی‌چون و چرای
تیمش بود».
کاربر دیگری گفته است: «از اون پرتاب‌های خیلی تاریخی بسکتبال بود که هیچ وقت
یادم نمیره».
دیگری نوشت: «اینگونه بود که بالاخره شهرداری گرگان رفت آسیا دم همه گرم یعنی اون ۱۸ثانیه آخر گلو برام نمونده انقد جیغ زدم
حرص خوردم».
یکی دیگراز کاربران اینطور می‌نویسد: «یکی از هیجان‌انگیزترین لحظات ورزشی چند وقت اخیر مملکت بود واقعا».
کاربران دیگر نوشته اند: «چه بازی شده فینال لیگ بسکتبال. سال‌ها بود هیچ مسابقه ورزشی به این جذابی ندیده بودم»، «ارزش صدم ثانیه رو توو بازی بسکتبال فهمیدم»، «این پرتاب ۳ امتیازیه بازیکن شهرداری گرگان خود هیچوقت امیدتو نباز بود»، «و بالاخره شهرداری گرگان در نبرد جذاب با مهرام برای اولین بار قهرمان لیگ برتر بسکتبال شد بازی چهارم فینال یکی از نفس گیرترین و هیجان انگیزترین بازی‌های بسکتبال بود تبریک به گرگانی‌های عزیز، بهترین هواداران بسکتبال ایران»، «فینال لیگ برتر بسکتبال بین مهرام و شهرداری گرگان، بهترین بازی بسکتبالی بود که تو دو سال اخیر دیده بودم. زیبا و پرهیجان! در حد NBA و یورولیگ! قهرمانی به گرگانی‌ها مبارک باشه»، «یعنی بازی چهارم فینال لیگ بسکتبال بین شهرداری گرگان و مهرام تهران آخر هیجان تو ورزش بود. قلبم داره پاره میشه حتی اگه بسکتبال دوست ندارین فقط ۱۰ ثانیه آخر کوارتر چهارمشو ببینین. گرگان قهرمان شد»، «بعد مدت‌ها بستکبال دیدم. فینال لیگ برتر. مهرام و شهرداری گرگان. خیلی هیجانی بود. من که طرفدار هیچکدومشون نبودم داشتم سکته می‌کردم. عجب بازی بود. تبریک به گرگانی‌های عزیز. خیلی کیف کردم»، «بازی فینال بسکتبال قشنگ یه درسی به من داد که تا آخرین نفس باید تلاش کرد و جنگید».