ثابت قدم در مبارزه با تروریسم

هادی محمدی – هزاران شهروند روزه دار تهرانی در حالی روز گذشته پیکر پاک شهدای تروریستی حملات 17خرداد را بر دوش خود تشییع کردند که همنوا با میلیون ها ایرانی، فریاد انزجار و خشم علیه تروریسم تکفیری وهابی و حامیان آمریکایی و سعودی آن ها سر دادند. شعارهای  آن ها  یادآور صحنه های مثال زدنی از وحدت و همبستگی ملت ایران در سال های نخست پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود. شهروندان تهرانی با حضور معنادار خود در کمتر از 48 ساعت پس از جنایت داعشیان کوردل  در پایتخت ایران اسلامی به جهان این پیام را نیز مخابره کردند که چنین اقدامات کور و بزدلانه ای نمی تواند ذره ای خلل در عزم و اقتدار ایران اسلامی ایجاد کند. تشییع کنندگان دست نوشته هایی در دست داشتند که در آنها ضمن پاسداشت مقام شهدای مدافع حرم ، از حافظان امنیت حرم بزرگ جمهوری اسلامی ایران نیز قدردانی کرده و از آن ها انتقام خون عزیزانشان را خواستار شده بودند.
تشکر مردم از نیروهای امنیتی
به گزارش خراسان، همزمان با پایان نماز جمعه این هفته تهران که به امامت حجت الاسلام کاظم صدیقی در محل دانشگاه تهران برگزار شد پیکر پاک شهدای اقدامات تروریستی چهارشنبه در حالی تشییع شد که تدابیر امنیتی بی نظیری برای مراسم در نظر گرفته شده بود . این تدابیر به حدی بود که امام جمعه و مکبر نماز جمعه نیز بابت زحمت ایجاد شده برای نمازگزاران عذر خواهی کردند اما برگزاری آرام و بدون حادثه چنین تشییع باشکوهی باعث شد تا مردم در گفت وگوهای خود آن را نشانی از اقتدار و ثبات امنیت در کشورمان بدانند و سپاسگزار نیروهای مستقر در مسیر باشند. همچنین گرمای شدید و کم سابقه تهران در این روزها نیز نتوانسته بود جلوی ابراز خشم مردم انقلابی تهران از اقدام تروریستی اخیر و تشییع باشکوه شهدایشان را بگیرد و در این میان نیروهای آتش نشانی سعی داشتند با پاشیدن آب روی مردم کمی از حرارت و گرمای محیط بکاهند. در طول مسیر از دانشگاه تهران تا تقاطع خیابان حافظ هم بنرهایی از تصاویر شهدای اخیر و نیز پیام هایی مبنی بر وحدت و یکپارچگی مردم در مقابل تروریست ها نصب شده بود . رسانه های مختلف داخلی و خارجی به پوشش این مراسم پرداختند و در این میان گفتگو با مردم در مورد حوادث تروریستی چهارشنبه جایگاهی محوری داشت. تصاویری از سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران نیزدر دستان مردم دیده می شد. در طول مسیر مداحان اهل بیت علاوه بر نوحه سرایی در رثای امام حسین علیه السلام شعارهای مردم را نیز رهبری می کردند . در میان این شعارها ، شعار مرگ بر آمریکا ،مرگ بر اسرائیل ، مرگ بر داعشی و مرگ بر آل سعود بیش از همیشه به گوش می رسید. برخی از اعضای خانواده این شهدای مظلوم نیز در مسیر تشییع حضور داشتند و با گریه های سوزناک خود فضای متاثر کننده ای ایجاد کرده بودند . پس از مشایعت مردم، پیکر پاک شهدای تهرانی به قطعه 50 بهشت زهرا منتقل شد تا در کنار شهدای مدافع حرم به خاک سپرده شوند و پیکر شهدای سایر استان ها نیز به شهرستان های محل زندگی و زادگاه شان منتقل شد.
وداع با شهدا در بهارستان


به گزارش اکبری، خبرنگار پارلمانی خراسان، صبح دیروز نیز روسای قوا و مسئولان کشوری و لشکری با حضور در ساختمان مجلس با شهدای حادثه تروریستی چهارشنبه تهران وداع کردند. به گزارش خراسان دراین مراسم که علاوه بر روسای 3 قوه، حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب، رئیس سازمان انرژی اتمی، جمعی از اعضای کابینه دولت و اعضای هیئت رئیسه مجلس و مقامات نظامی از جمله جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، آیت‌ا... امامی‌کاشانی خطیب موقت نماز جمعه تهران، جانشین فرمانده کل ارتش، برخی از سفرای کشورهای خارجی  و خانواده شهدا نیز حضور داشتند، حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی متن پیام رهبر انقلاب به مناسبت حادثه‌ تروریستی در روز دوازدهم ماه مبارک رمضان در تهران را قرائت کرد.همچنین به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی ، رئیس مجلس  در این مراسم گفت: حمله ناکام تروریست ها به حرم مطهر حضرت امام (ره) و مجلس شورای اسلامی به صورت همزمان – به عنوان دو مرکز مورد توجه ملت ایران - نشان دهنده تمرکز آن ها بر محورهای اصلی مردم سالاری دینی ملت ایران است . وی با اشاره به اتفاقات روز چهارشنبه این روز را حاوی صحنه‌های غرورآفرین توصیف کرد و افزود: تروریست‌ها همکاران مجلس و مراجعه کنندگان به نماینده ها را هدف ترور قرار دادند که در این بین برخی همکاران برای مقابله با تروریست‌ها تقاضای سلاح می‌کردند یا نمایندگان اصرار بر ادامه جلسه علنی مجلس داشتند تا تروریست‌های نادان بدانند که با ملتی شجاع و مصمم روبه رو هستند، از این رو صحنه‌های غرورآفرین را در مجلس شاهد بودیم. لاریجانی همچنین با بیان اینکه روز چهارشنبه صحنه‌های تلخ و شورآفرین را با هم تجربه کردیم، اظهار داشت: این صحنه‌ها در تاریخ ملت و مجلس ماندگار می‌شود و تروریست‌ها و حامیان آنها باید بدانند با مجلسی روبه رو هستند که حاضرند شهادت را در آغوش بگیرند تا انقلاب راسخ‌تر باشد. رئیس قوه مقننه ادامه داد: ما مصمم هستیم تا تمامی تروریست‌ها را از میدان زندگی مسلمانان به درک واصل کنیم و این ننگ را از امت اسلام حذف کنیم و در این راه شهادت را افتخار خود می‌دانیم.
 لاریجانی: آمریکا دموکراسی را با پول سعودی معاوضه کرده است
لاریجانی در ادامه به ابراز همدردی سران کشورها اشاره و بیان کرد: همدردی سران کشورها و مسئولان نهادهای بین‌المللی نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران نگین قدرتمند و تکیه گاه آنها در ایجاد امنیت منطقه است. رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با این حال اظهارات وزیر خارجه سبک سر سعودی و رئیس جمهور آمریکا مایه ننگ ملت‌هاست البته از سعودی‌ها که حکومت قبیله‌ای و بدون مردم سالاری دارند و به مظهر مقابله با دموکراسی و حمایت از تروریست‌ها تبدیل شده‌اند، انتظاری نمی‌رود اما کار آمریکا که زمانی مدعی مدیریت جهان به خصوص در مسائل حقوق بشر بود به جایی رسیده که دموکراسی را با پول معاوضه کرده و به فکر چپاول اموال ملت‌هاست و در این مسیر دموکراسی را زیر پا گذاشته است. وی در ادامه با بیان اینکه آمریکا چند صد میلیارد دلار از سعودی‌ها بلعیده است، اظهار داشت: ننگ چپاول کشورها آینده آمریکا را تاریک‌تر می‌کند اما آنها تصور کردند با برگزاری نشست ریاض ایران متضرر و منزوی می‌شود در حالی که امروز همه کشورها پشت ایران بودند.در پایان این مراسم سران سه قوه  و مقامات  حاضر پس از ابراز همدردی با خانواده شهدای حوادث تروریستی روز چهارشنبه با نثار گل به پیکر شهدای این حادثه ادای احترام کردند و در پایان مقامات و خانواده های شهدا پیکر شهدای ترور را به سمت بیرون ساختمان مجلس مشایعت کردند.
رئیس جمهور: اقدام تروریست ها در واقع انتقام از دموکراسی در ایران بود
به گزارش ایسنا حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در حاشیه مراسم وداع با شهدای تروراظهارداشت: اقدام تروریست ها در واقع انتقام از دموکراسی در ایران بود. وی افزود: همواره وقتی ملت ایران پیروزی بزرگی به دست می آورد، بدخواهان به دنبال این هستند که ضربه ای به مردم و کشور وارد کنند. ملت ایران راه دستیابی به اهداف خود که انسجام و وحدت ملی است  ،ادامه می‌دهد و بی تردید ملت ایران ملت موفقی خواهد بود.
آیت‌ا... آملی لاریجانی نیز اظهار کرد: روشن است که کشورهای سلطه گر در مقام ضربه زدن به کشور ما هستند. آن‌ها در منطقه هم موجب ناامنی شدند اما بحمد ا... کشور ما کشوری امن بوده و خواهد بود و این برای سلطه گران سنگین است. لذا تلاش می‌کنند تا در کشور ما ناامنی ایجاد کنند. اما مطمئن باشند که مردم این مرز و بوم ، نیروهای امنیتی و نیروهای مسلح و همه مسئولان با اتحاد نخواهند گذاشت که چنین اتفاقی بیفتد. حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی گفت:  مشخص است که سفر رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه و ریاض  برای این بوده که در دارالندوه ریاض تصمیماتی بگیرند. آن‌ها می خواهند به ایران لطمه بزنند اما موفق نخواهند شد.