در واکنش به بیانیه کاخ سفید؛ظریف :نفرت انگیز است

پیام کاخ سفید درباره عملیات تروریستی داعش در تهران، با انتقاد گوناگون مقامات و رسانه های داخلی و خارجی روبه رو شد تاجایی که محمدجواد ظریف آن را «نفرت‌انگیز» توصیف کرد. به گزارش فارس، دولت آمریکا هرچند با مردم ایران ابراز همدردی کرد، اما در تعبیری گستاخانه ایران را قربانی تروریسم «خودخوانده» توصیف کرده است. کاخ سفید در پیامش تأکید کرده است: «غمگین قربانیان بی گناه حملات تروریستی ایران و مردم ایران هستیم و برای آن ها دعا می کنیم.» دولت آمریکا در عین حال در ادعایی مضحک اعلام کرد: «تأکید می کنیم کشورهایی که حامی تروریسم هستند، خود را در معرض این تهدید قرار می‌دهند که قربانی شری شوند که خود گسترش می دهند.»
انتقاد رئیس شورای روابط خارجی از بیانیه کاخ سفید
ریچارد هاس، رئیس شورای روابط خارجی آمریکا با انتقاد از بیانیه کاخ سفید در توئیتر خود نوشت: «بیانیه کاخ سفید درباره حملات تروریستی در ایران که بعد از ابراز همدردی می‌گوید ایران سزاوار این حمله است، در واقع نتیجه تدوین متن بدون یک دستورالعمل هوشمندانه توسط یک تیم چند دسته و متفرق است...برخی از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران باید پرده از فرآیند و سیاست پشت این بیانیه مخدوش کاخ سفید درباره اقدامات تروریستی در ایران بردارند».
سوزان رایس: واکنش ترامپ شرم آور است


به گزارش باشگاه خبرنگاران، حتی سوزان رایس ، مشاور امنیت ملی دولت باراک اوباما هم که از جمله چهره های اصلی مواضع ضد ایرانی دولت سابق آمریکا و تصویب قطعنامه های ضد ایرانی در شورای امنیت بود نیز در توئیتر خود نوشت:" شرم آور است". وی همچنین با انتشار مجدد پیام توئیتری بن رودز مشاور سیاست خارجی دولت اوباما که گفته بود «حمله وحشتناک امروز در ایران. چه در تهران یا لندن، ما باید با بی گناهانی که هدف تروریستها قرار گرفته اند، همدردی کنیم» در صفحه توئیتر خود نوشت قطعا همینطور است.
ظریف: بیانیه کاخ سفید نفرت انگیز است
از سوی دیگر محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان نیز در توئیتر خود نوشت: «بیانیه نفرت‌انگیز کاخ سفید و تحریم‌های سنا در حالیکه ایران با اقدامات تروریستی مورد حمایت افراد وابسته به آمریکا مقابله می‌کند؛ مردم ایران چنین ادعای دوستی آمریکا را رد می‌کنند».
واشنگتن پست: بی رحمی است که در هر شرایطی بخواهیم به تسویه حساب سیاسی بپردازیم
روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نیز در یادداشتی با انتقاد از پیام ترامپ درباره عملیات تروریستی در تهران نوشت: این قابل قبول نیست و بی رحمی است که در هر شرایطی بخواهیم در زمان ابراز تأسف برای کشته شدن افراد بی گناه، به تسویه حساب سیاسی بپردازیم. این روزنامه در ادامه تصریح کرده است: در سخنان ترامپ به نظر می رسید از معیارهای نانوشته در امور جهانی تخطی شده است.