بله! من مخالف جدایی کمالوند بودم

محمد محمدی سدهی / مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2021 برگزار شد و استقلال در گروه C رقابت‌ها در مصاف با تیم‌هایی قدرتمند موفق شد به‌عنوان تیم اول به مرحله حذفی راه یابد، اما جشن و شادی آبی‌ها دوام زیادی نداشت و آنها بلافاصله پس از بازگشت به ایران با چالش‌هایی روبه‌رو شدند. مواردی چون جدایی فراز کمالوند(مدیر فنی استقلال که سرمربی سایپا شد) و بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی به‌دلیل بدهی به نبوشا میلیشیچ لکیچ، مربی صربستانی که فصل گذشته در کادرفنی فرهاد مجیدی حضور داشت، باعث ایجاد نگرانی‌هایی برای هواداران استقلال شده است. در این میان خبرهایی مبنی بر خریدهای بزرگ و گرانقیمت الهلال حریف استقلال در مرحله حذفی لیگ قهرمانان وجود دارد.
احمد مددی، مدیرعامل باشگاه استقلال که ازعملکرد این تیم در مرحله گروهی رضایت دارد، به خبرنگار«ایران» گفت:«با تلاش بازیکنان و کادرفنی با دانش‌مان و در رأس آن فرهاد مجیدی، موفق شدیم کار بزرگی رقم بزنیم و در گروهی موسوم به گروه مرگ به‌عنوان سرگروه صعود کنیم. بنده به نوبه خود از تلاش آقای مجیدی و همکارانشان و البته بازیکنان سختکوش استقلال تشکر می‌کنم که دل هواداران را شاد کردند.» او درخصوص سؤالی مبنی بر چگونگی تقویت تیم برای بازی با الهلال عربستان بیان داشت:«ما لیست ورودی و خروجی خود را براساس نظر سرمربی تیم پیش خواهیم برد ولی این اتفاق در سکوت کامل و کاملاً حرفه‌ای رقم می‌خورد تا تمرکز تیم بهم نخورد. باشگاهی مثل استقلال هیچگاه از حاشیه دور نیست و کم شدن حواشی تنها با همکاری و همدلی همه ارکان و مجموعه تیم رقم می‌خورد. تیمی که همدل باشد، تحت تأثیر شایعات قرار نمی‌گیرد و نمونه آن هم درخشش تیم استقلال در جده بود که با وجود هجمه حاشیه‌سازان این موفقیت رقم خورد.»
این در شرایطی است که حضور مدیرعامل استقلال در عربستان با برخی حواشی همراه شد و برخی معتقد بودند که حضور مددی در جده ضرورتی نداشت. مددی چنین واکنشی به این موضوع داشت:«در این رابطه قبلاً توضیحاتی ارائه شد. خلاصه عرض می‌کنم که در نظر داشته باشید ما پیش از حضور در عربستان هیچ رابطه دیپلماتیکی با این کشور نداشتیم و احتمال کارشکنی از سوی میزبان یک احتمال منطقی بود. بنابراین لازم بود بنده در این کشور باشم تا مشکلات احتمالی را حل کنم. در ضمن برخلاف برخی شایعات، کاروان ما با حداقل نفرات در این کشور حضور یافت. عده‌ای به‌دنبال برهم زدن تمرکز تیم ما بودند که به لطف خدا تیرشان به سنگ خورد. نکته آخر اینکه حضور مدیرعامل در کاروان اعزامی نه غیرمعمول است و نه غیرعادی.» او افزود: «مجموعه تیم ما در جده همدل بود و بنده و همکارانم هم تلاش خود را کردیم تا حواشی و مشکلات را مدیریت و حل کنیم و الحمدالله نتیجه هم حاصل شد. تیم ما ۲۲ روز در اردو بود، مگر می‌شود  در این زمان حاشیه‌ای برای تیم به‌وجود نیاید؟ تیم‌ها ۲ روز به اردو می‌روند و با حواشی زیادی روبه‌رو می‌شوند اما خوشبختانه ما توانستیم در عربستان تیم را از حاشیه‌ها دور نگه داریم و آماده حضور در مسابقات کنیم. نتیجه این کار خوب ارکان مدیریتی، کسب نتایج درخشان و صعود مقتدرانه به مرحله بعدی مسابقات بود.»
استقلال در مرحله گروهی لیگ قهرمانان در شرایطی با تصمیم ای اف سی عازم عربستان شد که چند سال است تقابل‌های نمایندگان این دو کشور در زمین بی‌طرف برگزار می‌شود. حالا که طبق برنامه استقلال باید از الهلال میزبانی کند، صحبت از برگزاری بازی در زمین بی‌طرف است؛ موضوعی که چیزی جز اجحاف در حق استقلال و البته فوتبال ایران نیست. مدیرعامل استقلال در این خصوص اظهارداشت: «در این رابطه هیچ نامه یا ابلاغیه‌ای از سوی AFC به ما داده نشده و بعد از ابلاغیه AFC در این رابطه موضع رسمی خود را اعلام می‌کنیم. در حال حاضر هم رایزنی‌های خود را آغاز کرده‌ایم و باید دید در نهایت چه می‌شود، البته همه مسائل میزبانی در اختیار ما نیست و نیازمند روابط و تعامل بیشتری در سطح فدراسیون فوتبال است، اما بی‌تردید ما نهایت تلاش خود را انجام می دهیم و مکاتبات لازم را خواهیم داشت تا حق استقلال از میزبانی را بگیریم.» او افزود:«درست است که الهلال از تیم‌های بزرگ آسیاست ولی ما هم استقلال هستیم و ۲ ستاره آسیایی روی پیراهن‌مان نقش بسته است. بنده با نظر سرمربی تیم همه تلاش خود را می‌کنم تا تیمی شایسته قهرمانی آسیا را برای بازی با الهلال آماده و با یاری خدا دل هواداران را شاد کنیم.»


احمد مددی با اشاره به بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی استقلال، توضیحاتی ارائه کرد:«بسته شدن پنجره نقل و انتقالات کلمه درستی نیست چون هنوز به فصل نقل و انتقالات نرسیده‌ایم. درباره بحث آقای لکیچ اطلاعیه‌ای صادر و اشاره کردیم که اختلاف حسابی در این رابطه وجود دارد و مطمئناً با پیگیری‌های مربوطه، این پرونده هم بسته خواهد شد. من از زمان حضور در مدیریت باشگاه، با پرونده‌هایی از سال ۹۵ روبه رو بودم که بسیاری از آنها مثل پرونده پاختاکور، جپاروف، میگوئل کولی دستیار وینفرد شفر و خود شفر و برخی دیگر از پرونده‌ها حل شده و در حال حاضر هم با پرونده لکیچ و استراماچونی رو به رو هستیم که در حال پیگیری و حل و فصل آنها هستیم.» مدیرعامل باشگاه استقلال در خصوص جدایی فراز کمالوند از جمع آبی‌ها گفت:«آقای مهرداد سراجی، مدیرعامل باشگاه سایپا در مصاحبه‌شان بدرستی عنوان کردند که بنده مخالف جدایی کمالوند بودم ولی در نهایت خود ایشان و مجیدی با هم برای جدایی به توافق رسیدند. در هر حال از زحمات کمالوند در این مدت تشکر می‌کنم که واقعاً با تمام وجودش برای سربلندی استقلال و کمک فنی به سرمربی تیم زحمت کشید. بی‌تردید فرهاد مجیدی و سایر همکارانشان جای خالی کمالوند را پر می‌کنند و اگر درخواستی هم برای اضافه شدن دستیار جدید در میان باشد، ما اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.»