نامه ۴۴ سناتور به بایدن برای توقف مذاکرات برجام

۴۴ سناتور جمهوریخواه کنگره آمریکا روز چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت در نامه‌ای به جو بایدن، از او خواسته‌اند به دلیل حمایت ایران از گروه‌های فلسطینی مانند حماس، مذاکرات درباره احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام را متوقف کند.
در نامه این سناتورهای جمهوریخواه به رئیس جمهوری آمریکا ادعا شده است: «طی دو روز گذشته، تروریست‌های فلسطینی در غزه، که بودجه آنها توسط ایران تامین می‌شود، یک رشته حملات موشکی به اسرائیل را آغاز کرده‌اند. آنها غیرنظامیان و شهرهای اسرائیلی را از جمله اورشلیم، پایتخت اسرائیل را هدف قرار داده‌اند. »
این سناتورها که نام مارکو روبیو، تد کروز، تام کاتن و میت رامنی نیز در بین آنها به چشم می‌خورد، در این نامه خطاب به بایدن ضمن تاکید بر لزوم توقف مذاکرات در وین برای احیای برجام، از ایران به عنوان کشور حامی تروریسم نام بردند.
در ادامه این نامه با اشاره به تنش‌های قدس اشغالی نوشته شده بود: این (حمایت ایران از حماس) در حالی که اعضای دولت شما در حال حاضر در وین با ایران، کشور حامی تروریسم در جهان، مذاکره می‌کند، مسئله‌ساز است‌.
این سناتورهای جمهوریخواه بدون اشاره به جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین و کشتار غیرنظامیان فلسطینی در پایان نامه خود تاکید کردند: «ما از شما می‌خواهیم که هرچه سریع‌تر به مذاکرات با ایران پایان دهید و صراحتاً شفاف‌سازی کنید که رفع تحریم‌ها صورت نمی‌گیرد».
سایر اخبار این روزنامه
«ابتکار» تاثیر افزایش حق‌ مسکن بر معیشت جامعه کارگری را بررسی می‌کند آوار اجاره‌بها بر سر کارگران محمدعلی وکیلی چه کسی رقیب آقای رئیسی خواهد شد؟ فضای مجازی چگونه بر انتخابات تاثیر خواهد گذاشت؟ تنور داغ انتخابات در دستان مجازی‌ها چه کسانی برای کاندیداتوری ثبت نام کردند؟ جشنواره ثبت نام‌ها برای رسیدن به پاستور آیا گنبد آهنین همه راکت‌های حماس را می‌زند؟ ۳ غافلگیری مقاومت فلسطین برای صهیونیست‌ها طولانی شدن مذاکرات وین نشانه چیست؟ آزمون زمان برای مذاکرات وین لاریجانی، رئیسی و جهانگیری کاندیداهای اصلی ریاست جمهوری خواهند بود؟ آرایش نهایی انتخابات سیزدهم حسن روحانی: تهمت زدن و دروغ گفتن برای گدایی رای، بدترین کار است خالد مشعل: حمله زمینی اسرائیل دامی برای آن‌ها خواهد بود انتقاد از احمدی‌نژاد در نماز عید فطر نامه ۴۴ سناتور به بایدن برای توقف مذاکرات برجام رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد معامله روزانه ۳ تا ۵ هزار میلیارد تومان رمزارز در ایران نوآم چامسکی: اسرائیل تحت حمایت آمریکا استراتژی ترور و اخراج را دنبال می‌کند