اجازه رقابت عادلانه و برابر بدهید

آدرینا ورشینگر / استقلال همچنان دستخوش حوادث و اتفاق‌های زیادی است. شرایطی که باعث شده تا هواداران این تیم باز هم نارضایتی خود را از وضعیت موجود ابراز کنند. در روزهایی که استقلال با مشکلات مالی عدیده دست و پنجه نرم می‌کند و پس از اینکه اختلاف احمد مددی مدیرعامل استقلال و فرهاد مجیدی سرمربی این تیم به اوج خود رسید، هواداران استقلال مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند و خواستار تغییر مدیریت این باشگاه شدند. در این بین و پس از برگزاری مجمع، با استعفای حجت نظری و مهدی عبدیان که از هیأت مدیره کناره‌گیری کرده بودند، موافقت و اعضای جدید هیأت مدیره استقلال معرفی شدند اما حمیدرضا آصفی راضی به ادامه کار در این هیأت مدیره نشد و داریوش دلفانی هم نیامده از سمت خود استعفا کرد تا مددی که در سمت خود ابقا شد به همراه پرویز مظلومی و علی اصغر ملکیان که دیگر اعضای جدید هیأت مدیره این باشگاه هستند، مسئولیت استقلال را بر عهده داشته باشند. در این شرایط، مجیدی در اقدامی جالب توجه پاداش 10 میلیونی برای برد مقابل پدیده و پاداش 20 میلیونی برای پیروزی برابر گل گهر را از حساب شخصی خود به بازیکنانش داد تا شاگردان ناراضی‌اش را با روحیه نگه دارد. این موضوع باعث شده تا هواداران استقلال که حامی سرمربی محبوب‌شان هستند، در حمایت از او و در انتقاد به مدیریت استقلال، دیروز و این بار مقابل ساختمان قوه‌ قضائیه در بلوار کشاورز تهران تجمع کنند. این تعداد از هواداران با در دست داشتن بنر و کاغذ‌هایی به شیوه انتخاب مدیران در باشگاه استقلال اعتراض کرده و از قوه قضائیه خواستار برخورد با عوامل انتخاب‌ها شدند و از مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان، مهدی علی نژاد معاون او و مددی انتقاد کردند و همچون تجمع‌های گذشته با هشتگ مجیدی تنها نیست، خواستار برکناری مددی شدند. طرفداران حاضر در تیم تجمع که مهدی فنونی زاده پیشکسوت استقلال نیز در جمع‌شان حضور داشت، شعار دادند: «پیشکسوت مجازی نمی‌خوایم، نمی‌خوایم.» آنها همچنین درخواست کردند تا شرایط رقابت عادلانه میان تیم‌ها برقرار شود.
عبدیان و نظری: حرف‌های زیادی برای گفتن داریم
عبدیان و نظری دیروز با انتشار پیامی مشترک در فضای مجازی، از ارائه پاسخ‌های شفاف به ابهامات و حرف‌های ناگفته‌شان سخن گفته و مدیران مربوط در وزارت ورزش را هم به حضور در گفت‌وگویی مشترک دعوت کرده‌اند. اعضای سابق هیأت مدیره استقلال در این پیام نوشته‌اند: «از روزی که ما از هیأت مدیره خارج شدیم، مطالبی آکنده از راست و دروغ در فضای مجازی مطرح شد که برای همه آنها پاسخ روشن و شفاف داریم. همچنین مطالب مهم بسیاری وجود دارد که در مورد آنها سخنی به میان نیامده است و حتماً در مورد آنها صحبت خواهیم کرد. ما بنا داریم ظرف روزهای آینده در یک نشست خبری یا یک برنامه زنده تلویزیونی، راجع به این موضوعات با هواداران شریف باشگاه استقلال گفت‌وگو کنیم و در این گفت‌وگو، از حضور مدیران ذیربط در وزارت ورزش و جوانان استقبال می‌کنیم.»
دیاباته وارد تهران شد


دیروز همچنین شیخ دیاباته مهاجم اهل مالی استقلال که بعد از پایان دیدارهای این تیم قبل از شروع بازی‌های تیم ملی راهی فرانسه شده و در این مدت حتی یک بار با سفر به ترکیه قصد بازگشت به تهران را داشت و موفق نشده بود، بالاخره به تهران بازگشت تا از دیروز در تمرینات آبی‌ها شرکت کند. با این حال، وضعیت هرویه میلیچ هنوز در‌ هاله‌ای از ابهام قرار دارد. این بازیکن با اینکه مدتی است برگشته ولی در ترکیب استقلال قرار نمی‌گیرد و این طور عنوان شده که به دلیل مصدومیت باید استراحت کند و حتی احتمال رسیدن او به بازی پنجشنبه با آلومینیوم بسیار کم است. اما نکته مهم‌تری که وجود دارد، این است که حدود دو ماه پیش عبدیان خبر از توافق برای تمدید قرارداد با میلیچ داد اما این اتفاق رخ نداد و حالا شنیده می‌شود احتمال جدایی این بازیکن در پایان فصل وجود دارد.
مجیدی نگران پرونده استراماچونی
علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال دوشنبه با حضور در تمرین استقلال، با مجیدی و بازیکنان این تیم دیدار و گفت‌وگو کرد. او درخصوص این دیدار به فارس اظهار داشت: «به تمرین رفتم چون احساس کردم در باشگاه بین همه فاصله ایجاد شده است. استقلال بازیکنان و کادر فنی خوبی دارد و همه در حال تلاش و زحمت هستند، اما متأسفانه دست به دست شدن مدیریت در یک سال اخیر بی‌سابقه بوده است. مجیدی نگرانی پرونده استراماچونی را دارد که اگر از استقلال 6 امتیاز کسر شود، این تیم لیگ قهرمانان را شاید از دست بدهد.»