تخریب‌های جهت‌دار برای سهم‌خواهی یا خوش خدمتی

آرمان ملی- حمید شجاعی: هجمه، تخریب، سیاه‌نمایی و اهانت بخش تفکیک‌ناپذیری از کنش سیاسی دلواپسان است.
تفاوتی نمی‌کندکه در مجلس باشند، در رسانه‌ها یا پشت تریبون؛ آنها صرفا یک هدف را دنبال می‌کنند و آن هم هجمه و تخریب علیه دولت روحانی است. پرسش مهمی که بسیاری آن را مطرح می‌کنند این است که دلواپسانی که از خرداد 92 حتی دمی روحانی و مردانش را از آتش توپخانه خود آسوده نگذاشته‌‌اند پس از پایان دولت وی کجا خواهند رفت و چگونه عملکردی خواهند داشت؟ آیا اساسا در دولت رئیسی هم به این گونه عملکردها مبادرت خواهند ورزید یا به عبارت بهتر جرأت دارند که در دولت سیزدهم کوچک‌ترین نقدی را به دولت و شخص رئیس‌جمهور وارد کنند؟ همین مساله است که مطرح می‌شود انتقادات و تخریب‌های آنها نه از سر دغدغه‌مندی برای کشور و مردم که از سر رسیدن به اهداف و منویات‌شان است. بله، عملکرد دولت روحانی در برخی حوزه‌ها ضعیف بوده و با انتقاداتی روبه‌رو است، اما این نهایت بی‌انصافی است که گفته شود در 8 سال گذشته هیچ کاری صورت نگرفته و این دولت صرفا وقت تلف کرده است. به بیان دیگر آنها که معتقدند در این دولت هیچ کاری صورت نگرفته است یا خود را به خواب زده‌اند یا مغرضانه عملکردهای موفق دولت در برخی حوزه‌ها را نمی‌بینند. متاسفانه یا خوشبختانه هر دولتی که روی کار می‌آید اگر بهترین عملکرد را در سایر حوزه‌ها داشته باشد، اما نتواند رضایت جامعه را به لحاظ اقتصادی فراهم کند، سایر دستاوردهایش نیز تحت‌الشعاع قرار گرفته و به محاق فراموشی می‌رود. عملکرد دولت دوم روحانی نیز همین‌طور بوده و وضعیت بغرنج اقتصادی و معیشتی مردم باعث شده تا اگر دولت در حوزه‌های دیگر هم عملکرد مثبتی داشته باشد به چشم نیاید. آنهایی که امروز دولت روحانی را به دلایل مختلف می‌کوبند در دولت احمدی‌نژاد که وضعیت به مراتب بدتر بود، لب فروبسته و انتقاد نمی‌کردند. البته پروژه تخریب روحانی و دولت ماه‌هاست که کلید خورده و انگار همه دست به دست هم داده‌اند که در این پروژه دلواپسان را یاری کنند. از صدا وسیما گرفته تا رسانه‌های رسمی و مجازی که به هر نحوی و با متوسل شدن به هر موضوعی دولت را هدف قرار می‌دهند؛ پس عدالت این است که اگر از عملکرد بد دولت انتقاد می‌شود، عملکرد خوب دولت نیز گفته شده و انعکاس یابد. گویی اینکه قصد و غرضی وجود دارد که تمامی عوامل بروز وضع موجود کنار زده شده و همه کاسه و کوزه‌ها بر سر دولت و رئیس جمهور شکسته شود. بسیاری حتی ابایی ندارند که جنگ اقتصادی را نادیده بگیرند و تحریم‌های ظالمانه ترامپ را نیز گردن روحانی و دولتش بیندازند. این در حالی است که اگر برجام به روال خود ادامه می‌یافت و آمریکا از این توافق خارح نمی‌شد، نه تحریمی بروز می‌کرد و نه فشاری بر اقتصاد ایران وارد می‌‌آمد که امروز شاهد این شرایط باشیم. برجام سند افتخار ملی بود که با موافقت مقامات عالیه کشور منعقد شد، پس این که عده‌ای در مجلس آن را اشتباه فاحش بخوانند نوک پیکان خود را به سمت حاکمیت گرفته‌اند و اینکه دستاوردهای دولت را به هیچ انگاریم  و بگوییم در این دولت هیچ کاری انجام نشده نهایت بی‌انصافی و دوری از صراط عدالت است؛ البته اگر برخی دلواپسان عدالت را نیز با منطق و معیار خود تعریف نکنند. 
 دلواپسان سهم خواه
این روزها که بحث دولت سیزدهم و مهم‌تر از آن کابینه 


آیت‌ا... رئیسی در میان است شاهد تحرکات بسیاری از افراد برای حضور در دولت و کابینه هستیم. افرادی که بیش و پیش از رئیس‌جمهور منتخب عجله دارند که کابینه را تشکیل دهند و هر از چندی نیز لیست متبوع و مورد نظر خود را منتشر می‌کنند تا شاید منشأ اثر باشد. این در حالی است که رئیسی گفته مستقل است و در انتخاب‌هایش به این حرف‌ها و جریانات توجهی ندارد. احمد توکلی رئیس هیات‌مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت نیز اخیرا در گفت‌و‌گویی با ارگان دولت گفته 
«هر طرف را نگاه کنید، تعدادی آدم فرصت‌طلب، نان به نرخ روز خور، رنگ عوض کن و منتظر گرفتن پست و سمت را می‌‌توانید ببینید. بنابراین خیلی از همین اصولگرایان هم در حقیقت اعتقادی به آقای رئیسی ندارند و برای امتیاز دور او جمع شده‌اند. من تمام امیدم این است که آقای رئیسی به اینها امتیاز ندهد، همانطور که در قوه قضاییه هم امتیاز نداد.» به نظر می‌رسد که تخریب گران و هجمه‌گران دلواپس که تا امروز دولت روحانی را با انواع و اقسام عملکردها مورد تفقد قرار داده‌اند اگر اوضاع در دولت رئیسی هم بر وفق مرادشان پیش نرود، او و دولتش را نیز مورد الطاف خود قرار دهند؛ البته نه به این صورت عریان، بی‌پرده و بی‌پروا؛ پس رئیس‌جمهور منتخب بیش از همه باید مراقب تندروها  و دلواپسان سهم خواهد در دولت خود باشد. 
 آمارها با واقعیت کشور تناسبی ندارند
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم در ارتباط با اظهارات رئیس‌جمهور مبنی بر تحویل دولت با رشد مثبت اقتصادی اظهار داشت: تا پایان کار دولت تدبیر و امید زمان زیادی باقی نمانده است و بد نیست که در این شرایط، رئیس‌جمهور حداقل دو نفر از نیروهای امین خود را در جامعه، بازار و میان مردم بفرستد تا آنان مشاهده کنند این آمارهایی که از سوی رئیس‌جمهور درباره وضعیت کشور مطرح می‌شود، درست است یا خیر. رئیس‌جمهور مدام در صحبت‌های خود می‌گوید رشد اقتصادی کشور بسیار خوب است و نرخ تورم را کاهش داده‌ایم که این صحبت‌ها باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد و مشخص شود تا چه حد با واقعیت‌های جامعه سنخیت دارد. حجت‌الاسلام آقاتهرانی گفت: آقای روحانی باید پاسخ دهد برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال جوانان در این هشت سال چه کار کرده است. همچنین رئیس‌جمهور باید بگوید برای ساماندهی وضعیت مسکن مردم به ویژه جوانان در این مدت چه اقداماتی را انجام داده است؟ 
رئیس شورای مرکزی جبهه پایداری افزود: این دولت هشت سال عمر نظام و کشور را وابسته و معطل غربی‌ها کرد. تعجب می‌کنم که روحانی چگونه می‌تواند در این شرایط سخت معیشتی مردم، به دنبال توجیه عملکرد خود باشد و مدام آمارهایی در مورد وضعیت کشور دهد که با واقعیت‌های موجود انطباقی ندارد. مردم نمی‌دانند دم خروس را ببینند یا صحبت‌های رئیس جمهور را باور کنند که همواره از وضعیت عالی و بسیار خوب کشور صحبت می‌کند. وی افزود: اگر آقایان دولت در میان مردم حضور یابند، کاملا متوجه می‌شوند که میراث این دولت برای دولت آینده، یک زمین سوخته است، اما اگر در اتاق‌های خاص و دربسته بنشینند، مشخـص اسـت حـرف‌هایـی مـی‌زنند و آمارهایی می‌دهند که با واقعیت‌های کشور تناسبی ندارد.