خواسته‌های ما از رئیس جمهور آینده

مجید ابهری‪-‬ تا چند روز دیگر رسما آیت الله رئیسی مسند ریاست جمهوری را تحویل گرفته ومدیریت عالی اجرایی کشور را به عهده خواهند گرفت. بعد از تنفیذ حکم ایشان توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی دیگر ریاست جمهور همه ملت اعم از مسلمان وغیر مسلمان، شیعه وسنی و تمام اقوام ایرانی گردیده و سکان این کشتی را بدست خواهند گرفت.
به عنوان فردی که چهل سال از عمر وجوانی خود را صرف خدمت به جامعه نموده و در مشاغل مختلف وظیفه خود را در حد توان به انجام رساندم، براساس تجارب میدانی نکاتی را با جناب رئیس جمهور در میان می‌گذارم و امید دارم مورد توجه جناب ایشان قرار گیرد. آقای رئیسی! تقریبا نکاتی شبیه این نکات و کمی ظریف‌تر را به جناب رئیس فعلی آقای دکتر روحانی عرض کردم وبارها در قالب مقاله وسخنرانی نکات لازم را در جایگاه یک آسیب‌شناس اجتماعی و رفتارشناس تکرار نمودم. هرچند مورد توجه قرار نگرفتند اما طلاق، اعتیاد، رانت و رانتخواری، اختلاس‌های نجومی، قبیله سالاری؛ بیکاری جوانان تحصیلکرده، صعود روز افزون آمار جوانان مجرد و فرار یا مهاجرت از کشور آسیبها و عوارضی بودند که جامعه را با چالش جدی مواجه ساخته است. شما آخرین امید و تنها خاکریز دلگرمی مردم به آینده هستید و توقعات مردم ازشما مسئولیت‌تان را صد چندان کرده است. اجمالا نکات زیر را علیرغم وقوف قطعی جنابعالی، به عنوان تکلیف اخلاقی عرض می‌کنم:
الف: گرانی کمر اکثر مردم مخصوصا افراد بازنشسته، بیکار و کم درآمد را خم کرده است و شغل دوم وحتی سوم از پدر ومرد خانواده انسانی فرسوده وخسته ساخته که در انجام تکالیف شرعی وفرهنگی خود دچار وادادگی شده اند. ۱: حدود ۱۴میلیون دختر وپسر آماده ازدواج و حتی عبور کرده از آن، به خاطر بیکاری، اجاره مسکن وهزینه‌های روزمره دچار افسردگی و بیماری‌های مختلف جسمی وروحی گردیده‌اند. فرزند‌آوری تبدیل به تک فرزندی گردیده و عوارض روحی واجتماعی این پدیده بر شما آشکاراست. از سوی دیگر افزایش آمار طلاق وظهور بیوه‌های جوان موجب ایجاد اختلالات عاطفی در خانواده‌ها شده است.
۲: اعتیاد وظهور مخدرهای جدید را بهتر از هرکس می‌دانید.


۳: مهاجرت نخبگان ازکشور چند سال دیگر خلا انسانی خود را آشکار خواهد نمود. شاید برخی ازآن‌ها برای زندگی مادی بهتر کشور را ترک کردند اما اکثریت آن‌ها خسته و دلشکسته از تبعیض‌ها و فاصله‌گذاری‌های کاذب و رنجور از بی‌تفاوتی‌ها جلای وطن گفتند. بعضی از آقازاده‌ها ونورچشمی‌ها در چندین شرکت عضو هئیت مدیره بوده و حقوق‌های کلان آنچنانی دارند بدون آنکه محل خودرا بلد باشند (شرکتهای تابعه شستا را میتوان بررسی نمود.)
۴: جنابعالی از نزدیک با رانتخواری‌ها در قوه قضائیه آشنا شدید همانها که در حال حاضر با لطایف الحیل قصد کارشکنی در مسیر کار دولت شمارا دارند.
۵: گرانی ساعتی سفره‌های مردم را تبدیل به دستمال جیبی کرده. مردم باتمام قوا در حمایت از شعارهای شما پای کار آمدند قطعا راضی نخواهید شد که این مردم شریف از آخرین خاکریز انقلاب مایوس گردند.
۶: پیش پرداخت‌ها به وعده دهندگان ساخت واکسن و فریب دهندگان مردم مرتبط با واکسیناسیون باید پاسخ خانواده‌های عزیز از دست داده را داده ودر محاکم قضائی پاسخگو باشند. از سوی دیگر اجازه ندهید متملقان بین شما ومردم فاصله اندازند. نمایندگانی موجه ومورد وثوق به اقصی نقاط ایران وسپس نزد ایرانیان مقیم خارج عزیمت نموده تا گزارش‌های واقعی را به استحضارتان برسانند. واقعیات را هرهفته با مردم در میان بگذارید تا بوق‌های استکباری، ترفندی برای فضاسازی‌های دروغین خود نیابند. آقای رئیس جمهور! گرانی، رانتخواری و قبیله‌سالاری موریانه‌های درخت انقلاب اسلامی هستند؛ والسلام.