قالیباف در دیدار با رئیس اتحادیه جهانی بین‌المجالس: IPU باید مقابله یک جانبه گرایی آمریکا بایستد

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی کشورها با پول و امکانات بر سازمان‌های بین‌المللی تسلط پیدا می‌کنند، گفت: اینجاست که یکجانبه‌گرایی شکل می‌گیرد و هر تصمیمی که آنها می‌گیرند باید اجرایی شود که نمونه آن تحریم ایران از سوی آمریکاست که سازمان ملل و شورای امنیت تصمیمی می‌گیرد و آمریکا با یک حرف تمام آنها را نادیده گرفته و تصمیم خود را اجرا می‌کند.
به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر روز جمعه، 15 مرداد ماه با دوآرته ونتورا پاچکو رئیس اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU) که به منظور حضور در مراسم تحلیف سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به ایران سفر کرده بود، دیدار و گفت و گو کرد.
قالیباف در ابتدای این دیدار ضمن تشکر از حضور رئیس پرتغالی اتحادیه بین‌المجالس جهانی در مراسم تحلیف ریاست جمهوری گفت: شما به عنوان یک پرتغالی می‌توانید ارتباط پارلمانی خوبی میان دو کشور برقرار کنید.
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه IPU باید بیش از پیش از ظرفیت خود در شرایط متفاوت امروز دنیا استفاده کند، اظهار کرد: باید پذیرفت دیپلماسی عمومی دنیای امروز به خاطر حضور رسانه ها و فضای مجازی قدرتمند شده و قدرت‌های یکجانبه گرا اگر می‌خواستند، می‌توانستند آن را مدیریت و کنترل کنند البته آنها نیز در حوزه رسانه تسلط دارند ولی NGOها و تشکل‌های غیردولتی نیز توانسته اند قدرت خوبی در این خصوص کسب کنند.


وی در ادامه با بیان اینکه اتحادیه بین المجالس جهانی می‌تواند به عنوان نماینده پارلمان‌ها حد واسطی میان مردم، دولت‌ها و قدرت‌ها باشد، عنوان کرد: نمایندگان مجلس به مردم نزدیک تر هستند و بهتر می‌توانند حرف آنها را منتقل کنند، هرچند در نگاه اول قدرت های بزرگ، خود را نماینده مردم جلوه می دهند اما نوع قدرت آنها به گونه ای است که ممکن است حتی بعد از مدتی در شرایطی مقابل مردم هم بایستند.
قالیباف در ادامه با بیان اینکه قدرت‌های جهانی ساختارهایی را سازماندهی کرده اند که تولید قدرت کرده و هیچ گاه از بین نمی رود و صرفا افراد در آن جابه‌جا می شوند، گفت: در گذشته جامعه ملل را داشتیم که امروز تحت عنوان سازمان ملل فعالیت دارد و این سازمان شورای امنیتی دارد که در کنار آن رژیم‌هایی تشکیل شده و امنیت، اقتصاد، FATF و غیره را در دست گرفته اند.
قالیباف با تاکید بر اینکه از CPU می‌خواهیم به عنوان یک قدرت پارلمانی جلوی یکجانبه گرایی آمریکا را بگیرد، عنوان کرد: آنها این قدرت را دارند که رژیم های بین‌المللی، تشکل‌ها و NGOها را به خصوص سازمان هایی همچون FATF، فیفا و یونسکو را تحت تاثیر خود قرار دهند، لذا اتحادیه بین المجالس جهانی باید از فرصت استفاده کرده و با فعالیت موثر در موضوعات بین المللی و منطقه ای تاثیرگذار باشد تا به امنیت و توسعه کشورها به عنوان یک اولویت توجه شود.
رئیس قوه مقننه در پایان خاطرنشان کرد: IPU می تواند در ایجاد صلح و امنیت منطقه غرب آسیا نیز موثر باشد و ما نباید به دولت های خارجی اجازه نفوذ و دخالت در منطقه را بدهیم.
سایر اخبار این روزنامه
طلا در ثانیه‌های پایانی از چنگ یزدانی پرید! تو شاید ببازی اما هرگز شکست نخواهی خورد محمدعلی وکیلی سرنوشت روحانی در پساریاست‌جمهوری؟ دو نرخی بودن ارز باعث ایجاد رانت می‌شود حذف ارز ترجیحی، تزریق تورم به سفره‌ها؟ رژیم صهیونیستی دوباره تهدید کرد پاسخ قاطع ایران به هرگونه اقدام احمقانه خبرها حاکی از قطعی شدن زاکانی به عنوان شهردار تهران است شهردار شدن با تهدید؟ بررسی گزینه‌های احتمالی تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صندلی خالی وزارت ارشاد به چه کسی می‌رسد؟ وضعیت کرونایی وخیم است تعطیلی موثر یعنی «لاک داون» واقعی حاشیه های مراسم تحلیف از غیبت لاریجانی ها تا دست دادن متفاوت روحانی با قالیباف سوگند رئیسی در خانه ملت قالیباف در دیدار با رئیس اتحادیه جهانی بین‌المجالس: IPU باید مقابله یک جانبه گرایی آمریکا بایستد فرمانده نیروی دریایی سپاه: در خلیج فارس و تنگه هرمز امنیت کامل برقرار است پایان کار کشتی آزاد ایران با یک نقره و یک برنز نقش مدال ارزشمند برنز المپیک بر سینه زارع نمایندگان کاراته ایران حریفان خود را شناختند تحلیل آسیا‌تایمز از سمت و سوی سیاست خارجی دولتِ ابراهیم رئیسی سیاستِ جدید ایران رئیسی در دیدار فرستاده ویژه امارات متحده عربی: اراده جدی و صمیمانه ایران توسعه روابط با امارات است