دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش شد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا در حکمی امیر دریادار شهرام ایرانی را به فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.
در حکم فرمانده معظم کل قوا به امیر دریادار دوم شهرام ایرانی آمده است: نظر به تعهد و حسن سوابق و پیشنهاد فرمانده کل ارتش، شما را با اعطای درجه دریاداری به سمت فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، منصوب می‌کنم. اهتمام جدّی و شایسته در بهره برداری از ظرفیت‌های نیرو و ارتش و نیرو‌های مسلح و کشور برای پیشبرد جهادی و انقلابی آن نیرو، ارتقای توان و آمادگی همه‌جانبه بر پایه رشد و تعالی سرمایه انسانی مورد انتظار است. از تلاش‌های مؤثر امیر دریادار حسین خانزادی در این مسئولیت، تشکر می‌کنم. توفیق همگان را از پروردگار بزرگ خواستارم.
تبریک رئیس‌جمهور به امیر ایرانی
رئیس‌جمهور در پیامی با تبریک انتصاب امیر دریادار شهرام ایرانی به سمت فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از سوی مقام معظم رهبری، اظهار داشت: بی شک این انتخاب بیش از پیش بر سطح امنیت و اقتدار ملی در پهنه آب‌های ایران همیشه سرفراز خواهد افزود.


در پیام دکتر رئیسی به امیر ایرانی آمده است: حسن اعتماد مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در انتصاب جنابعالی به سمت فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، موجب مسرت خاطر گردید. بی شک این انتخاب که برخاسته از تعهد، نگاه راهبردی و سوابق انقلابی و جهادی شماست، با خردمندی و هم‌افزایی بیشتر با سایر نیرو‌های پرتوان دفاعی و مرزبانی جمهوری اسلامی، بیش از پیش بر سطح امنیت و اقتدار ملی در پهنه آب‌های ایران همیشه سرفراز، خواهد افزود. در این برهه خاص از تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی، تداوم توفیقات شما و مجموعه دریادلان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی را در دفاع از آرمان‌های بلند نظام اسلامی در سایه فرامین فرماندهی معظم کل قوا از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.
تبریک رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح
رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح در پیامی انتصاب امیر دریادار «شهرام ایرانی» به فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.
در بخشی از پیام سرلشکر محمد باقری به امیر دریادار شهرام ایرانی آمده است:حسن اعتماد مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا (مدظله‌العالی) در انتصاب جنابعالی به سمت فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که بیانگر تعهد، کارآیی، قابلیت‌ها و شایستگی‌های آن برادر عزیز است را تبریک عرض می‌نمایم. بی‌شک پیشینه موفق و تجارب ارزنده آن فرمانده خردمند در سطوح مختلف مدیریتی نداجا، پشتوانه ارزشمندی برای پیشبرد مأموریت‌ها و نیز تحقق انتظارات در حکم انتصاب و پیشبرد جهادی و انقلابی این نیرو و ارتقای توان و آمادگی همه‌جانبه آن برپایه رشد و تعالی سرمایه انسانی به شمار می‌رود.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی، معاون هماهنگ‌کننده و فرماندهان نیرو‌های هوایی، زمینی و پدافند هوایی ارتش هم در پیام‌هایی جداگانه، انتصاب دریادار «ایرانی» به فرماندهی نیروی دریایی ارتش را تبریک گفتند. همچنین محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، و فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در پیام‌هایی انتصاب امیر دریادار شهرام ایرانی به سمت فرمانده جدید نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی را تبریک گفت.
سوابق فرمانده جدید نداجا
امیر دریادار شهرام ایرانی در سال ۱۳۴۶ در شهرستان سنندج استان کردستان متولد شد و پس از طی مقاطع تحصیلی ابتدایی و راهنمایی در شهرستان سر پل ذهاب، پس از شروع جنگ تحمیلی مقطع متوسطه را در شهر سنندج سپری کرد.
فرمانده جدید نیروی دریایی ارتش در سال ۱۳۶۴ وارد دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر شد و پس از فارغ التحصیلی در رشته ناوبری و فرماندهی کشتی از این دانشگاه، فرماندهی انواع یگان‌های شناور سطحی کلاس سبک و سنگین از جمله ناوچه‌های توپدار، ناو‌های موشک انداز، ناو‌های پشتیبانی و نیروبر، ناوشکن‌های کلاس الوند و ناو بالگردبر جمهوری اسلامی ایران خارک را بر عهده گرفت.
دریادار ایرانی همچنین دوره کارشناسی ارشد فرماندهی و ستاد را طی کرده و هم اکنون علاوه‌بر عضویت در هیئت علمی در دافوس آجا، به عنوان استاد دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر نیز به تدریس می‌پردازد. رئیس عملیات منطقه یکم دریایی ارتش (بندرعباس)، رئیس ستاد و جانشین فرماندهی این منطقه، جانشینی معاونت عملیات نداجا، معاونت آموزش نیروی دریایی و جانشینی معاونت آموزش ارتش از جمله مسئولیت‌های پیشین وی است. امیر دریادار ایرانی همچنین علاوه‌بر عضویت در هیئت رئیسه و سخنگویی چندین رزمایش مهم نیروی دریایی و مشترک ارتش، فرماندهی برخی از مهم‌ترین مأموریت‌های ناوگروه‌های ارتش از جمله مأموریت عبور از کانال سوئز در سال ۹۱ و فرماندهی عملیات متعدد امداد و نجات دریایی را نیز برعهده داشته است.