انهدام 2 تیم و دستگیری 5 تروریست در جنوب‌شرق کشور

روابط عمومی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پی دریافت اطلاعاتی مبنی بر حضور یک تیم تروریستی تکفیری در منطقه عمومی قصرقند سیستان و بلوچستان، واحدهایی از قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه به منطقه اعزام و با محاصره ارتفاعات قصرقند از ظهر روز پنجشنبه با تروریست‌ها درگیر شدند.
این اطلاعیه افزوده است: در این درگیری تعدادی از تروریست‌ها کشته و زخمی و تعدادی نیز متواری شدند.
این اطلاعیه با اعلام اینکه تعقیب تروریست‌های متواری شده توسط رزمندگان اسلام در منطقه ادامه دارد، تصریح کرده است: طی این عملیات ضدتروریستی علاوه بر انهدام یک دستگاه خودروی بمب‌گذاری شده با 600 کیلوگرم مواد منفجره، تعداد 5 بمب آماده اقدامات انتحاری و بیش از 700 کیلوگرم مواد انفجاری همراه با ده‌ها هزار فشنگ و تعدادی سلاح و مهمات دیگر به دست رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه افتاد.
این اطلاعیه با اشاره به همراهی و همکاری شجاعانه رزمندگان نیروی انتظامی و اداره کل وزارت اطلاعات استان سیسستان و بلوچستان با واحد‌های قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه تأکید کرده‌ است: عملیات ضدتروریستی تا انهدام کامل بقایای تروریست‌های تکفیری که متواری شده‌اند ادامه داشته و اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.


همچنین در پی عملیات اخیر وزارت اطلاعات و ناجا یک گروه تروریستی که قصد انجام اقداماتی علیه امنیت مردم در ایام شب‌های قدر را داشت شناسایی و خنثی شد و تعدادی از عوامل آن دستگیر شدند که مقادیر زیادی سلاح و جلیقه انتحاری به همراه داشتند.
برمبنای این گزارش در جریان این عملیات موفق وزارت اطلاعات، یکی از سربازان گمنام امام زمان(عج) به شهادت رسید و یکی از سربازان نیز مجروح شد. «شهید حسن عشوری» نخستین شهید وزارت اطلاعات در درگیری با تروریست‌ها است.
این عملیات در چابهار بوده که 5 تروریست دستگیر شدند و دو نفر به هلاکت رسیدند که 5 نفرشان ایرانی و دو نفر دیگر از کشورهای همسایه بوده‌اند.  ایوب درویشی فرماندار ویژه چابهار در تشریح جزئیات این عملیات گفت: سربازان گمنام امام زمان(عج) با اشراف اطلاعاتی که در منطقه دارند از محل اختفای اعضای یک گروهک تروریستی در چابهار مطلع شدند و بلافاصله منطقه اختفای تروریست‌ها را تحت محاصره قرار دادند.
وی ادامه داد: در این عملیات که منجر به درگیری مسلحانه شد، نیروهای امنیتی ما با دلاورمردی و پس از یک درگیری چند ساعته موفق شدند این گروهک تروریستی را منهدم کنند که به دستگیری 5 تروریست و هلاکت دو تن دیگر منجر شد.
درویشی با اشاره به اینکه پس از اتمام این عملیات جلیقه انفجاری، مواد منفجره، مقادیر قابل توجهی مهمات و تعدادی سلاح از تروریست‌ها کشف و ضبط شد، گفت: خوشبختانه نیروهای امنیتی اشراف کاملی در این منطقه دارند و هرگونه فعالیت ضدنظام و امنیت ملی را در نطفه خفه می‌کنند.
از سوی دیگر حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات نیز طی سخنانی در مراسم افطاری کانون حرفه‌ای رسانه‌ با اشاره به اقدامات امنیتی صورت گرفته در برخورد با تیم‌های تروریستی در ایران اظهار داشت:‌ ما حدود 120 تیم را بدون دادن حتی یک شهید زیر ضربه بردیم که این به خاطر عملکرد حرفه‌ای و تجربه بالای نیروهای‌مان بود اما متأسفانه در عملیات اخیر یک نیروی وزارت اطلاعات از اهالی گیلان در جنوب کشور به شهادت رسید. علوی با بیان اینکه خطر جدی بوده و دشمن برای ایجاد ناامنی در ایران دست‌بردار نیست، گفت: اخیرا یک تیم تروریستی نیز در کردستان زیر ضربه نیروهای امنیتی قرار گرفت و منهدم شد. وزیر اطلاعات عربستان سعودی را اسپانسر تروریست‌ها دانست و افزود: اخباری داریم که نشان می‌دهد آنها (سعودی‌ها) از کشورهای همسایه مزدورانی را برای ایجاد ناامنی در ایران اجیر می‌کنند.
علوی با بیان اینکه تروریست‌ها و داعشی‌ها تلاش زیادی برای ناامنی در ایران کرده‌اند که این تلاش‌ها با شکست مواجه شده است، افزود: آنها می‌خواستند هر طور شده حتی یک ترقه در ایران منفجر کنند.
وزیر اطلاعات تصریح کرد: متأسفانه برخی می‌گویند وزارت اطلاعات می‌خواهد کیس‌سازی کند اما به آنها می‌گوییم تروریستی که می‌خواست روز قدس در ایران عملیات انجام دهد الان در اوین است؛ و یا تروریست‌های دیگری که می‌خواستند در کردستان و جاهای دیگر عملیات کنند الان هستند می‌توانند بیایند و از نزدیک ببینند.