مگر جوانی جرم است؟

مجید ابهری‪-‬ تاچندوقت پیش دولت روحانی خانه سالمندان و کابینه پیرمرد‌ها خوانده میشد و حالا امروز میانگین سنی کابینه دولت جدید ۵۲ سال بوده و وزیر آموزش وپرورش پیشنهادی نیز جوان است. هرچند غیبت بانوان در کابینه پاکدستان خود نقیصه‌ای آشکار و هم چنین غیبت برادران اهل سنت خلایی بزرگتر است که امیدواریم
بعد از عبور از این روزگار بی‌دولتی این دو کاستی نیز به وضع مناسبی جبران گردد. به عنوان یک رفتار شناس کاملا متعجب هستم که چگونه برخی از تحلیل گران و کارشناسان جوان بودن و نقصان تجربه را یک کاستی در ارتباط با دولت قلمداد می‌کنند.
در حالی که از نگاه علم سازمان و مدیریت، به کارگیری معاونین و مشاورین مجرب و دستیاران کارآمد ازاصلی‌ترین روش‌ها در جبران نقیصه‌های ذکر شده می‌باشد. به هر حال در یک نقطه باید بهانه جویی‌ها خاتمه یابد.
کابینه قبلی دولت سالمندان و دولت حاضر کابینه بی‌تجربگان خوانده می‌شوند. یادمان نرود مدیریت انقلاب اسلامی به عهده همین جوانان کم تجربه بود که روزهای سخت انقلاب را با موفقیت سپری نمودند.
وزیر پیشنهادی آموزش وپرورش دولت رئیسی در مجلس سخن گفت وباقدرت از بهانه جوانی عبور کرد و قطعا در مسیر تحقق اهداف آموزش وپرورش نیز با یاری گرفتن از صاحبان تجربه گام‌های اساسی را در این سازمان ویران برخواهد داشت. بدنه آموزشی این وزارت مملو از آموزگاران خبره و کار آزموده بوده و نظرخواهی از این عزیزان قطعا بسوی توفیق فرزندان این مرز وبوم حرکت خواهند کرد. متاسفانه برخی از صاحبان کرسی‌های تصمیم‌گیری ضمن واهمه از قطع زنجیره‌های قدرت طلبی، خوف خروج شان از دایره قدرت را دارند.