رئیس جمهور صبح جمعه در اهواز!

آفتاب یزد- گروه شبکه: صبح دیروز ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان به همراه برخی از اعضای کابینه دولت سیزدهم، در یک سفر از پیش اعلام نشده به استان خوزستان سفر کرد تا شخصا به بررسی مشکلات این شهر هزار مشکل بپردازد. آیت الله رئیسی در این سفر در بدو ورود در فرودگاه شهید حاج قاسم سلیمانی اهواز گفت: «بنده قصد سفر به خوزستان را زودتر داشتم که به دلیل کثرت امور به تعویق افتاد اما توفیق شد که به این استان سفر کنم.» وی با بیان اینکه مردم خوزستان مردمانی بسیار خوب و شایسته‌اند که بر گردن تمام ملت ایران حق دارند، گفت: «این مردم با تمام ظرفیت خود در طول هشت سال دفاع مقدس از کشور دفاع کردند. ما نسبت به تمام مردم کشور وظیفه داریم اما در مقابل مردم خوزستان این وظیفه مضاعف است. مشکلات در این استان موجب رنجش همگان است که به تبع آن پیگیر رفع مسائل هستیم.» رئیس جمهور تاکید کرد: «در این سفر، که سفری کوتاه است و امکان دیدارهای مردمی به شکل مناسب و کامل وجود ندارد اما سعی می‌شود در جریان مهم‌ترین مسائل خوزستان که مردمانش را رنج می‌دهد قرار گرفته و آن‌ها را مرتفع کرد.» وی افزود: «مردم بدانند که در دولت عموما رفع مشکلات کشور و رفع مشکلات خوزستان را بصورت ویژه‌تر در دستور کار قرار خواهیم داد و بنظر می‌رسد با مشارکت خود مردم بسیاری از گره‌ها
بازخواهند شد.»
> دستور برای رفع فوری کمبودهای بهداشتی و درمانی
رئیس جمهور سپس با وجود خطرات بسیار به بیمارستان رازی اهواز رفت و از بخش بستری بیماران کرونایی این بیمارستان بازدید کرد. رئیسی با حضور در بیمارستان از کادر بهداشت و درمان و همچنین طلاب مستقر در بیمارستان رازی اهواز که بصورت جهادی پای کار مبارزه با بیماری آمده بودند تقدیر و تشکر کرد. وی همچنین با حضور در جمع خانواده‌های بیماران در محوطه بیمارستان و همچنین در دیدار با بیماران بستری در بخش‌های مختلف، پیگیر مشکلات آنان شده و دستورات ویژه‌ای را ابلاغ کرد. از سوی دیگر نسبت به رفع فوری کمبودهای درمانی و بیمارستانی اعم از افزایش تخت‌های بیمارستانی، تامین اکسیژن مورد نیاز مراکز درمانی و همچنین تامین نیازمندی‌های بخش مراقبت‌های ویژه دستوراتی به وزیر بهداشت صادر کرد. البته به وزیر کشور نیز دستور داد برای استفاده بیش از پیش از ظرفیت مراکز درمانی نیروهای مسلح برای بستری بیماران کرونایی، پیگیری‌های لازم را بعمل آورد. اما رئیس جمهوری خطاب به مسئولان خوزستان نیزگفت: «در صورت نیاز به محل بستری بیشتر بیماران کرونایی، از ظرفیت پادگان‌های منطقه استفاده شود. دولت به مشکلات خوزستان در بحث کرونا به طور ویژه رسیدگی خواهد کرد و تلاش می‌کنیم هر چه سریعتر از این پیک بیماری عبور کنیم.» سید ابراهیم رئیسی افزود: «اولویت ما رسیدگی به بحث کرونا بوده و دولت در این راستا تمام کمک خود را به خوزستان انجام می‌دهد. تمام هم و غم دولت رسیدگی به مشکلات ناشی از کرونا است و تلاش می‌کنیم تا وضعیت بهتر شود؛ البته جا دارد از فعالیت کادر درمان نهایت تشکر را داشته باشم.»


> بازدید از کارگاه‌های جمع‌آوری فاضلاب اهواز
یکی از مشکلات مهم دیگری که مردم اهواز با آن دست و پنجه نرم می‌کنند بحث فاضلاب است که به هنگام بارندگی تشدید می‌شود. از همین رو رئیسی قسمتی از سفر یک روزه‌اش را به بازدید ازکارگاه‌های جمع‌آوری فاضلاب در منطقه ۳ اهواز اختصاص داد. وی در این بازدید هم مسائل و مشکلات مرتبط با مشکل آب خوزستان را مورد بررسی قرار داد و برای تسریع در روند حل مشکل فاضلاب کلانشهر اهواز خطاب به وزرای نیرو و کشور و همچنین مسئولان استانی دستوراتی صادر کرد. افزایش تعداد کارگاه‌ها برای سرعت در اجرای عملیات، تعیین فرصت یکماهه به وزارت نیرو برای تحقیق در زمینه حل مشکل دفع آبهای سطحی و فاضلاب در خوزستان به صورت تفکیکی، اجرای طرح موقت برای برون رفت از مشکلات بارندگی‌های پاییزه مخصوصا در نقاط بحران‌زا، کوتاه کردن زمان به پایان رساندن پروژه‌های آب و فاضلاب اهواز و قرار دادن روز شمار برای پیش‌بینی به پایان رساندن پروژه‌های آب و فاضلاب اهواز از مهمترین دستورات رئیس جمهور در این بازدید بود.
> بازدید هوایی از هورالعظیم
رئیس جمهور دولت سیزدهم در ادامه حضور در خوزستان بصورت هوایی از هورالعظیم بازدید و در جریان وضعیت فعلی آن قرار گرفت. گفتنی است پروژه آبرسانی به روستاهای جفیر از خط انتقال آب غدیر با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به بهره‌برداری رسید. ساکنان روستاهای جفیر یک و ۲ تاکنون از آب آشامیدنی سالم محروم بوده‌اند که با افتتاح این طرح از طریق خط انتقال آب غدیر، از این نعمت بهره‌مند می‌شوند.
> واکنش کاربران
حالا سفر یک روزه ابراهیم رئیسی به خوزستان مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته و واکنش‌های آن‌ها را در پی داشته است.
یکی از کاربران در این باره نوشته است: «بعضیا جمعه تازه بیدار می‌شدند می‌فهمیدن بنزین گرون شده و مشکلی به مردم اضافه شده یه کسی هم هست جمعه بیداره و دنبال باز کردن گره دردمندی است».
کاربر دیگر گفته است: «همین که مردم خوزستان ببینند رئیس جمهور در روز دوم تشکیل دولت در استان آن‌هاست احساس دلگرمی و امید می‌کنند. مردم خوزستان و مردم سیستان و بلوچستان صبوری کردند با مشکلات با جنگ با محرومیت. پس با اقدام به موقع و اساسی لبخند را بر لب این مردم بیاورید. هر گره‌ای که از مشکلات مردم ما باز شود خداوند بر عزت شما می‌افزاید».
دیگری نوشت: «خداروشکر از دورانی که رئیس جمهورمون صبح جمعه خبر دار میشد گذشتیم».
کاربران دیگر نوشته اند: «رئیسی سرزده اومده اهواز! خداروشکر دیگه برخی مسئولین برای بنر خیرمقدم و از این دست پاچه خواری‌ها از بیت المال حروم نمی‌کنند»، «‎شهروند ایرانی با خیال راحت و بدون هیچ دغدغه‌ای اعتراض خود را علیه مدیریت بیمارستان بیان می‌کند. رئیس جمهور در روز تعطیل برای تسریع در خدمت به مردم عازم خوزستان شده است»، «۲ سال رئیس جمهور این مملکت از دفترش خارج نشد تا کرونا نگیرد. فراموش کرده بودیم که رئیس جمهور بدون تشریفات می‌تواند به استانی سفر نماید».