آقای رئیسی ۱۰۰روز اول شروع شد

مجید ابهری‪-‬ بالاخره بعد ازمدت‌ها انتظار ودلهره در مورد دولت (پاکدستان) و کابینه جناب آقای رئیسی، با تلاش وهمت نمایندگان محترم مجلس اکثریت قریب به اتفاق وزرای پیشنهادی را مورد تایید قرار دادند ومنصفانه‌ترین رای اعتماد در دوران اخیر شکل گرفت. با توجه به بیانات جناب رئیس جمهور در دوران تبلیغات قبل از انتخابات و قول‌ها و وعده‌های ایشان درمورد کاهش وحل مشکلات، اینک مردم چشم به گره‌گشایی ایشان دوخته اند. البته هیچ فرد منصف وعاقلی توقع حل وفصل یکباره و یک روزه را نداشته و اطمینان دارد که زمان باید برای گشایش سپری گردد. براساس عرف معمول هر صد روز یکبار ایشان ضمن صحبت با مردم تلاش‌های صورت گرفته را بیان می‌نمایند. از آنجا که به قول مرحوم سپهری: «خیلی زود دیر می‌شود»، صدروز وحتی چهار سال با سرعت سپری می‌شود. پس امید است جناب ایشان نکات زیر را که برگرفته از حس عمیق خیرخواهی ودلسوزی است با نگاه محققانه نگریسته وبپذیرند.
-همانطوریکه خودتان نیز بارهاعنوان فرمودید مردم با مشکلات اساسی دست به گریبان هستند و حدود یک سوم جمعیت زیر خط فقر مطلق بوده وفقط به بخور ونمیری دسترسی دارند. گرانی وقیمت‌های افسار گسیخته، افراد کم‌درآمد، بازنشسته‌ها و بیکاران را در مخمصه‌ای رنج‌آور قرار داده است.
- دسترسی به میوه‌جات وسبزیجات تازه وگوشت ومرغ برای بیش از ثلث جمعیت به شکل رویا درآمده است وتغذیه نامناسب وعدم دسترسی به ویتامین‌ها موجب بیماری‌های مختلف گوارشی، پوستی واستخوانی گشته و سقط جنین و بیماری‌های عصبی از کمترین آثار این کمبودها می‌باشد.
- نوزادان وکودکان رهیافت (سرراهی) حاصل از تجاوز وروابط نامشروع در سالهای گذشته رشد تاسف‌آوری پیدا کرده وفروش نوزادان برای تکدی یا فرزندپذیری در میان حاشیه نشینان امری معمولی تلقی می‌گردد. اعتیاد وکاهش سن معتادین وتنوع مواد مخدر خود جای بحث جداگانه وگسترده‌ای دارد.


- بیکاری ناشی از رکود واحدهای تولیدی و فقدان مواداولیه لازم موجب افزایش آمار بیکاران مخصوصا در بین اقشار تحصیلکرده شده است. رانت تبعیض و پارتی بازی به اصول متداول و استاندارد تبدیل شده وموجب افسردگی و افزایش اعتیادو مهاجرت در قالب فرار از کشور گردیده است.
اما در صد روز اول تعیین تکلیف قطعی واکسیناسیون وبرخورد با مافیای دارو، گامی لازم واساسی می‌باشد. اینجانب با چهل سال سابقه پژوهش وتدریس و فعالیت میدانی در آسیب‌شناسی اجتماعی اعلام میکنم کلیه این آسیب‌ها قابل حل وفصل می‌باشد فقط اراده وعزم جدی و قاطعیت اولین گام برای این محورها است. از سوی دیگر بارها در مقالات ومکاتبات متعدد ومختلف به روسای کشور از رئیس جمهور تا سایر مدیران ارشد اعلام آمادگی تیم دانشگاهی وعلمی را اعلام نمودم، شوربختانه نگاه‌های جناحی وسیاسی به قضایا اجازه نداد تا آقایان به حرف‌های ما گوش دهند. در میان این مدیران وسازمانها، تنها سازمان بهزیستی با رئیس فعال وپاکدست خود فعالانه در صحنه‌ها حاضر میشد اما توان وامکانات محدود آن و فقدان اراده قطعی به حل مشکلات از بالا، این فرد شریف را نیز با موانع متعدد روبرو میساخت. اما به هر حال تشکیل کارگروه‌های تخصصی با حضور کارشناسان، با اختیارات دسترسی به اطلاعات لازم اولین قدم در این مسیر است. البته تشکیل ستاد امداد نیازمندان باحضور ریاست کمیته امداد، سازمان بهزیستی، هلال احمر و با زیر مجموعه‌های موسسات خیریه مردمی (خصوصی و غیر دولتی) اولین قدم در ایجاد امید در قلب نیازمندان است. امیدواریم در پایان صد روز اول از حکومت شما، حامیان شما ومردم نیازمند باچشم خویش بارقه‌های امید را مشاهده نمایند.