خوزستان ، نخستین مقصد بازدیدهای میدانی و استانی رئیسی

در این سفر اعلام نشده ، رئیس جمهور با حضور در مراکز درمانی، کارگاه های عمرانی و روستای محروم جفیر و بازدید از منطقه دشت آزادگان و هورالعظیم دستوراتی درباره   رفع فوری کمبودهای بهداشتی و درمانی خوزستان، واکسیناسیون، آبرسانی و فاضلاب اهواز صادر کرد . رئیس جمهور روزپنجشنبه در مجتمع عروجیان بهشت زهرا (س) نیز حضور یافت و با کارکنان این مجتمع دیدار کرد

گروه سیاسی/ دومین روز کاری دولت سیزدهم پس از تشکیل کابینه، با نخستین سفر استانی رئیس جمهوری و اعضای دولت آغاز شد؛ سفر به استان خوزستان که هم در زمینه کرونا، هم در زمینه معضلات و مشکلات اقتصادی و اجتماعی، بویژه در زمینه آب، از جمله استان‌های پرمسأله کشور محسوب می‌شود. براین اساس سفر یک‌روزه آیت‌الله رئیسی به این استان نیز با همین محورها انجام شد؛ نخستین برنامه بازدید از بیمارستان رازی اهواز بود که خط مقدم مقابله با کرونا محسوب می‌شود و بازدید از پروژه فاضلاب شهری اهواز و منطقه دشت آزادگان و هورالعظیم دیگر برنامه‌های آیت‌الله رئیسی و اعضای دولت - که همراه رئیس جمهوری بودند - بود.در نهایت جمع‌بندی تصمیمات و مشاهدات این سفر، در جلسه شورای اداری ارائه و مطابق آن، تصمیمات لازم برای رفع مشکلات استان اتخاذ شد.
به این ترتیب اغراق نخواهد بود اگر آغاز کار دولت سیزدهم را آغازی جهادی بنامیم؛ آغازی که با اقدام و عمل در میدان رقم می‌خورد. در این سفر برخی از اعضای دولت، همچون رئیس دفتر رئیس جمهوری، رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزرای کشور، نیرو، بهداشت و درمان و وزیر جهاد کشاورزی رئیس جمهوری را همراهی کردند.


 وظیفه مضاعف دولت نسبت به خوزستان
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، رئیس جمهوری در بدو ورود به اهواز در تشریح انتخاب خوزستان به عنوان نخستین مقصد سفر استانی دولت سیزدهم، گفت که دولت نسبت به همه مردم کشور وظیفه دارد، اما نسبت به مردم خوزستان وظایف مضاعفی داریم و ان‌شاءالله در این سفر که البته سفر کوتاهی است بتوانیم بخشی از مشکلات این استان را برطرف کنیم.
رئیسی با اشاره به اینکه بسیار علاقه‌مند بودم با مردم خوب استان دیدار داشته باشم اما به خاطر مشکل بیماری کرونا و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، امکان دیدارهای عمومی مردمی فراهم نیست، تأکید کرد: در این سفر با وزرا و مسئولان استانی برای یافتن راه حل‌های مناسب برای رفع سریع مشکلات استان، مشورت خواهیم کرد و تصمیمات مناسبی طراحی و اتخاذ می‌شود. رئیس جمهوری تصریح کرد: همه دغدغه من و دولت مردمی این است که مشکلات همه مردم کشور و بویژه این استان مقاوم را با مشارکت خود مردم حل کنیم و تردید ندارم که به لطف خدا بسیاری از این مشکلات حل خواهد شد.
 گفت‌وگویی صریح با مردم در بیمارستان رازی
رئیس جمهوری در دومین برنامه سفر یک روزه خود به استان خوزستان صبح جمعه از بخش بستری بیماران کرونایی بیمارستان رازی اهواز بازدید کرد. آیت‌الله ابراهیم رئیسی در این بازدید که از سوی وزیر کشور و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همراهی می‌شد، نسبت به رفع فوری کمبودهای درمانی و بیمارستانی اعم از افزایش تخت‌های بیمارستانی، تأمین اکسیژن مورد نیاز مراکز درمانی و همچنین تأمین نیازمندی‌های بخش مراقبت‌های ویژه دستوراتی به وزیر بهداشت صادر کرد.
رئیس جمهوری همچنین به وزیر کشور دستور داد برای استفاده بیش از پیش از ظرفیت مراکز درمانی نیروهای مسلح برای بستری بیماران کرونایی، پیگیری‌های لازم را به عمل آورد. رئیسی در این بازدید از کادر بهداشت و درمان و همچنین طلاب مستقر در بیمارستان رازی اهواز که به صورت جهادی پای کار مبارزه با بیماری آمده بودند، قدردانی و تشکر کرد. رئیس جمهوری همچنین با حضور در جمع خانواده‌های بیماران در محوطه بیمارستان و همچنین در دیدار با بیماران بستری در بخش‌های مختلف، پیگیر مشکلات آنان شده و دستورات ویژه‌ای ابلاغ کرد. رئیس جمهوری  پیش از حضور در بیمارستان رازی، با حضور در یکی از کارگاه‌های طرح جمع‌آوری فاضلاب شهر اهواز از بخش‌های مختلف این کارگاه و اقدامات در دست انجام برای حل مشکل فاضلاب شهر بازدید کرد و در گفت‌وگو با مسئولان و کارکنان این کارگاه در جریان اقدامات انجام شده قرار گرفت.
در این بازدید، گزارش کاملی از مراحل مختلف این پروژه اعم از ساخت تونل، ایستگاه‌های پمپاژ و... به رئیس جمهوری ارائه شد و با بررسی موانع پیش رو و الزامات تسریع در پیشرفت پروژه، مقرر شد در جلسه شورای اداری استان در این باره تصمیم‌گیری شود.
پروژه آبرسانی به روستاهای جفیر یک و ۲ در آخرین روستاهای نوار مرزی شهرستان هویزه که با همیاری آبفا خوزستان و سپاه ولیعصر استان اجرا شده است صبح جمعه با حضور رئیس جمهوری به بهره‌برداری رسید. به گزارش ایرنا، ساکنان این روستاها به علت طولانی بودن مسیر انتقال آب پیش از افتتاح این طرح فاقد خط انتقال آب بودند و سال‌ها از نظر دسترسی به آب لوله کشی بهداشتی در رنج و سختی بودند که با بهره‌برداری از این طرح از نعمت آب شرب بهره‌مند شدند.
رئیس جمهوری هم در آیین بهره‌برداری از طرح آبرسانی به ۲ روستای جفیر یک و ۲ بیان کرد: این عشق و وفاداری که مردم خوزستان نسبت به رهبری و نظام جمهوری اسلامی دارند نه تنها برای مردم کشور بلکه برای مردم منطقه مثال زدنی است. وی با اشاره به خاطره‌ای که با سردار شهید قاسم سلیمانی در منطقه هویزه داشتند گفت: در جریان سیل ۹۸ که در شهرستان هویزه برای بازدید از وضعیت منطقه حضور یافتم به من گفتند که حاج قاسم سلیمانی نیز در این منطقه در حال بازدید هستند، به‌طور اتفاقی من و شهید قاسم سلیمانی و شهید المهندس که همراه ایشان بودند در این منطقه با یکدیگر دیدار کردیم و از وضعیت سیل دیدن کردیم. رئیس جمهوری ادامه داد: دولت تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات در این مناطق انجام خواهد داد و تمامی امکانات و توان خود را برای بهبود هر چه بیشتر منطقه به کار خواهد گرفت. رئیسی همچنین برای اطلاع از مشکلات و کمبودهای این منطقه، بین مردم این روستا رفت و از نزدیک جویای وضعیت و مشکلات این منطقه شدند.
رئیس جمهوری همچنین از وضعیت تالاب هورالعظیم و رودخانه‌های کرخه نور و نیسان که از رودخانه کرخه منشعب شده و دچار کم‌آبی شدید شده‌اند به صورت هوایی دیدن کرد.