ناتوانی‌ انگلیس در مقابله با بحران سوخت

  سرویس خارجی-
با پیچیده شدن بحران کمبود سوخت و خالی‌شدن پمپ‌های بنزین در انگلیس و ناتوانی دولت از حل به موقع آن، ارتش این کشور به حالت آماده‌باش درآمد.
روز شنبه در خبرها آمده بود که کمبود رانندگان کامیون در انگلیس طی روزهای اخیر موجب کمبود شدید سوخت و مواد غذایی شده است و رانندگان انگلیسی از ترس کمبود سوخت صف‌های طولانی را در برابر پمپ بنزین‌های این کشور تشکیل داده‌اند و این احتمال وجود دارد که فروش سوخت در روز‌های آینده سهمیه ‌بندی شود. در پی بالا گرفتن وحشت مردم از بحران سوخت، «گرنت شپس»، وزیر حمل‌ونقل انگلیس روز یکشنبه از مردم انگلیسی در صف‌های بنزین خواست، در زمان خرید بنزین عادی رفتار کنند!
حالا ارتش انگلیس برای مقابله با هرگونه ناآرامی احتمالی در پی بحران سوخت و کمبود بنزین در این کشور، به حالت آماده‌باش درآمده است. رسانه‌های انگلیسی بامداد سه‌شنبه گزارش دادند که در پی خالی شدن پمپ‌های بنزین از سوخت و هجوم تعداد زیادی از خودروها به پمپ‌های بنزین برای ذخیره سوخت، دولت از ارتش خواسته که به حالت آماده‌باش دربیاید. به گزارش فارس، رانندگان‌تانکرهای ارتش انگلیس که با این حکم وارد حالت آماده‌باش شده‌اند، از روز سه‌شنبه آموزش‌های ویژه‌ای برای کمک به سوخت‌رسانی به پمپ‌های بنزین دریافت می‌کنند. پیش از این گزارش شده بود که «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس درحال بررسی استقرار نیروهای ارتش برای محافظت از کامیون‌های حامل بنزین است.


باید توجه داشت که با برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) راه برای فعالیت راحت رانندگان کامیونی که از دیگر نقاط اروپا در انگلیس مشغول به کار بودند بسته شد، از سوی دیگر با بالا رفتن تعداد رانندگان انگلیسی که در قرنطینه (به علت ابتلا به بیماری کرونا) بودند، روند سوخت رسانی در انگلیس با مشکل جدی رو‌به‌رو شد و دولتِ محافظه‌کار این کشور نیز تاکنون راه‌حلی مناسبی برای آن نیافته است که بتواند سریع این مشکل را حل کند.
گفتنی است، در همین ماه‌ها بود که قیمت برق نیز در برخی نقاط اروپا از جمله انگلیس افزایش چشمگیری داشت. وقتی قیمت زغال سنگ حرارتی 3 برابر قیمت سال قبل است و جای تعجب نیست که قیمت برق در حال افزایش است.