در آگهی‌ها مرد نباید برای زن چای بریزد!

آفتاب یزد - گروه شبکه: اینکه صدا و سیما دارای محدودیت و خطوط قرمز است بر کسی پوشیده نیست اما گاهی اوقات ممنوعیت‌هایی در این رسانه اعمال می‌شود که بسیار عجیب است. به تازگی فهرست جدید و عجیبی از این ممنوعیت‌ها در صدا و سیما منتشر شده که مورد توجه قرار گرفته است. امیرحسین شمشادی، مدیر گروه آموزشی روابط عمومی دانشکده خبر تهران در اینستاگرام خود در مورد این ممنوعیت‌ها نوشت: «پخش آگهی چای ریختن مرد برای زن، نشان دادن هر نوع نوشیدنی قرمز، دستکش چرم برای زنان، مرغ بریان، خوردن ساندویچ و پیتزا، پوشیدن لباس آستین‌کوتاه، نشان دادن زن و مرد تنها و دو پسر تنها در منزل ممنوع است.» پیشتر هم یکی از برنامه‌سازان تلویزیون در خصوص ممنوعیت‌های عجیب صدا و سیما گفته بود: «ناظران تلویزیون در مورد مهمانان برنامه‌ها علی الخصوص مهمانان زن بسیار سختگیر هستند. مثلاً منهای آرایش و لباس حتی طرز نشستن آنان در برنامه‌ها نیز زیر ذره‌بین است؛ آنان نباید مقابل مجری پاهای خود را روی هم بگذارند.»
> واکنش کاربران
اکنون این ممنوعیت‌های عجیب صدا و سیما با واکنش‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی روبه رو شده است.
یکی از کاربران در این مورد نوشته است: «لیست ممنوع‌ها را ننویس چون بی‌نهایت است بنویس چه چیزهایی آزاد است ما تکلیف خودمان را بدانیم».


کاربر دیگری گفته است: «این لیست ممنوعیت‌های صدا و سیما رو دیدم و مردم از خنده. بیشتر از همه برا ممنوعیت نوشیدنی قرمز و دستکش چرم برای زنان و ممنوعیت حضور یک زن و مرد تنها در تیزر».
دیگری نوشت: «می‌دونید مفهوم این خبر یعنی‌چی؟ یعنی مدیران سازمان صدا و سیما از جامعه خیلی عقب‌ترند».
کاربران دیگر نوشته اند: «‎این رفتارها کاملا سلیقه‌ایه و هر ناظر از ترس بازخواست نشدنش خیلی وقت‌ها کاسه داغ‌تر از‌اش میشه. بارها شده که یه بخشی سانسور شده، یا تبلیغی از کنداکتور پخش خارج شده و هیچکسی نه گردن گرفته و نه میگه چرا...»، «وقتی لیست ممنوعیت‌های صدا و سیما را دیدم شرمنده شدم. نتیجه این همه ممنوعیت‌ها چی بوده؟ رسما دارند با مردم لجبازی می‌کنند»، «بعد هنوز برای یک عده سواله چرا ‎صداوسیما اینقدر که بودجه و کارمند داره، مخاطب نداره. یک دلیل از هزار...».