در وارونه‌نمایی آرمانخواهی!

بابک خطی‪-‬ ضد ارزش نشان دادن آرمانگرایی و داشتن دغدغه‌های اجتماعی برای بهبود شرایط اجتماعی از اتفاقات غم‌انگیزی می‌باشد که طی سال‌های اخیر رخ داده است.
ارزش در این ساختار فکری، اختصاص همه‌‌
داشته‌ها و امکانات قابل تصور، به دایره‌ای بسته از فرد، خانواده و نزدیکان خاص او تعریف می‌شود.
در نقطه‌ی مقابل اما آرمانگرایی وجود روحیه‌


دیگرخواهی به این معنی است که فرد در کنار دغدغه‌های معمول زندگی برای خود و نزدیکان، به استحقاق داشتن شرایط بهتر برای سایرین خصوصا اقشار آسیب‌پذیر و اقلیت‌ها باور داشته باشد و برای نیل به این هدف بر حسب توان و امکاناتش تلاش نماید. قسمت قابل توجهی از جامعه ما اما نفس داشتن آرمان و دغدغه برای دیگران را، حماقت و از مرحله پرت بودن می‌شمارد. در بحث کسب و کار، درآمد ناشی از کارهای مختلف برحسب نبوغ، استعداد و خلاقیت افراد متفاوت است. از طرفی اما اولا بدیهیات و حداقل‌های اقتصادی-اجتماعی باید برای همه افراد یک جامعه مهیا باشد و ثانیا در شیوه‌ی کار کردن و کسب درآمد، پایمال کردن حقوق سایرین با فریب دادن و آزار آن‌ها جایی ندارد.
اما فرد زرنگ و دست و پادار در گفتمان ضدآرمان کسی است که هر طور و باهر روش یک تومان خود را به دو و ده تومان در حالی برساند که فریبکاری و بی‌شفقتی نسبت به دیگران ارزش و نقطه قوت او محسوب می‌گردد و به هر میزان که بتواند کلاه سر دیگران بگذارد برایش نمره‌ی عرضه و دست و پاداری منظور می‌شود.
در این مسیر حتی سود «فردی» اندک مقدم
بر حیاتی‌ترین مشکلات و نیازهای «جمعی» است.
برای تخریب، آرمانگرایی سبک زندگی آدم‌های بدون مشکل و خیالباف معرفی و تبلیغ می‌شود که از سر شکم‌سیری و بیکاری به سوی آن و انجام امور داوطلبانه روی آورده‌اند. در حالیکه که اکثریت قریب به اتفاق این افراد، درگیر مسائل و کمبودهای معمول و مالوف زندگی چون سایرین هستند و در حالی‌که مشغول تلاش بی‌چشمداشت هستند، در محضر جامعه توسط این طیف، افرادی از مرحله پرت که در رویا زندگی می‌کنند و حاصل زندگی‌شان بیچارگی و عقب‌افتادن از بقیه است، معرفی می‌شوند.
موکدا اعلام هشدار می‌گردد که تسری این دیدگاه پایه‌گذار اتفاقاتی تلخ در جامعه خواهد بود که بافتار زندگی اجتماعی انسانها را از هم می‌گسلاند و جهانی را می‌سازد که در آن آدم‌ها با رویای بیشترْ بدست آوردن به هر قیمت- بدگمان و بدون اندکی رحم نسبت به هم- در سودای دریدن یکدیگر هستند و بدون اینکه خبری از زندگی اجتماعی واقعی باشد، آدم‌ها صرفا به شکل نمایشی در کنار هم زندگی می‌کنند. نتیجه ترسناک اشاعه‌ی
بلند مدت این سبک از زندگی، تعمیق هر چه بیشتر دوقطبی فقر و غنا بوده، جهانی را خواهد ساخت که تنها کینه، خشونت و دشمنی بر روابط آن فرمان می‌راند. بازتعریف عباراتی چون «زرنگی» و داشتن «عرضه» در سازوکارهای آموزشی با اختصاص وقت و بودجه‌ی کافی و جاانداختن صحیح مفاهیمی چون شفقت و داشتن حس مسئولیت نسبت به یکدیگر از دوران کودکی، تنها راه برون رفت از سقوط کامل در این فضای خطرناک است.
با ایجاد این بستر امن، دیگرخواهی، آرمانگرایی، دغدغه‌های اجتماعی و فرآیند دوطلبانگی، راه خود را خواهند گشود و الگوهایی روشن برای همه خصوصا جوانان خواهند بود.
سایر اخبار این روزنامه
۷۲ درصد ایرانیان از عملکرد رئیسی رضایت دارند گشایش اقتصادی با افتتاح خط راه آهن بی‌واسطه با رئیس قوه قضائیه پنهان کاری اموال مسئولان ضرر بیشتری از آشکار شدن آن دارد اهمیت تمکن مالی دانش‌آموزان در موفقیت کنکور چه میزان است؟ ۳۰ میلیون نفر زیر خط فقر مطلق زندگی می‌کنند وجود اینستاگرام و تلگرام در ایران برای آمریکا غنیمت است راهکارهای فعلی و مشکلات اقتصادی نظرسنجی گالوپ، استخدام دختر نماینده و یک نکته آقای وزیر! از بازار خبر دارید؟ نظرسنجی گالوپ، استخدام دختر نماینده و یک نکته راهکارهای فعلی و مشکلات اقتصادی فضای مجازی ابزار‌ گناه است وجود اینستاگرام و تلگرام در ایران برای آمریکا غنیمت است مشکل استخدام‌های رانتی ریشه‌ای حل شود رئیسی: اجازه ندهیم موج جدید کرونا کشور را غافلگیر کند شاخص اصلی وحدت، فلسطین است قدرت دست اصولگرایان نیست! با وزیر خارجه آذربایجان گفتگویی صمیمی داشتم در وارونه‌نمایی آرمانخواهی! جدایی ملی در آمریکا واکنش‌های قابل تامل مردم به یک سیلی از لیست سیاه FATF خارج نشویم وضعیت بدتر می‌شود شیطان‌سازی ایدئولوژیک از چین