قطع ناگهانی توزیع بنزین در جایگاه‌های سوخت شرایط به حالت عادی بازگشت

روز گذشته سیستم سوخت‌رسانی کشور با اختلال روبه‌رو شد که البته طی ساعت‌های بعدی اکثر این جایگاه‌ها به مدار بازگشت. اما مرکز ملی فضای مجازی با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن تایید حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت کشور، از بازگشت سوخت‌رسانی به حالت عادی خبر داد.
به گزارش انتخاب، مرکز ملی فضای مجازی درخصوص حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت اطلاعیه‌ای صادر کرد.
در این اطلاعیه آمده است: به اطلاع هم‌وطنان گرامی می‌رساند، ساعت ۱۱ صبح روز سه شنبه چهارم آبان‌ماه ۱۴۰۰ مرکز «افتا» گزارشی درخصوص حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت کشور اعلام کرده و به تبع آن جایگاه‌ها در ارائه خدمات سوخت‌رسانی از مدار خارج شدند.
این مرکز در ادامه نیز گفته است: در همین راستا، دستگاه‌های ذی‌ربط در حال رفع مشکل ایجاد شده هستند و به زودی خدمات سوخت‌رسانی به حالت عادی برخواهد گشت.


هم‌زمان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در بیانیه جداگانه‌ای تاکید کرد که تمامی زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی کشور بدون هیچ مشکلی در حال خدمات‌رسانی هستند.
در این بیانیه آمده است: درپی اختلال به وجود آمده در سامانه جایگاه‌های سوخت و نگرانی افکار عمومی از تسّری این اختلال به زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی به آگاهی می‌رساند تمام سامانه‌های ارتباطی و مخابراتی در سراسر کشور بدون هیچ‌گونه اختلالی در حال ارائه خدمات هستند.
این وزارتخانه خاطرنشان کرده است: بر اساس پیگیری‌های به عمل آمده و با تلاش کارشناسان وزارت نفت، اختلال به وجود آمده در سامانه‌های جایگاه‌های سوخت نیز در حال رفع است و در ساعات آینده به تدریج به حالت پایدار باز می‌گردد.
علی فروزنده، سخنگوی وزارت نفت پیش از این با بیان اینکه سامانه کارت سوخت از مدار خارج شده است، گفته بود که سهمیه‌ها حفظ خواهد شد، زیرا سامانه آفلاین است.
در همین حال وزیر کشور گفت: هیچ برنامه‌ای برای گرانی بنزین وجود ندارد و اختلال در ارائه خدمات در برخی از پمپ‌های بنزین به زودی رفع می‌شود.
احمد وحیدی اظهار کرد: اختلال در ارائه خدمات در برخی از پمپ‌های بنزین ناشی از یک اشکال فنی و سامانه‌ای است و به زودی رفع می‌شود.
وزیر کشور با تاکید بر اینکه هیچ برنامه‌ای برای گرانی بنزین وجود ندارد، گفت: مردم هیچ نگرانی‌ای نداشته باشند.
تایید حمله سایبری به سامانه سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها
نور نیوز نزدیک به شورای عالی امنیت ملی نوشت: اختلال ایجاد شده در سامانه سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها که موجب بروز مشکل در روند سوخت‌گیری خودرو‌ها شده ناشی از حمله سایبری بوده است.
کارشناسان فنی در حال رفع مشکل ایجاد شده هستند و به زودی روند سوخت‌گیری در پمپ بنزین‌ها به حالت عادی برخواهد گشت. جزئیات این حمله سایبری و منشاء آن در دست بررسی است و اطلاعات تکمیلی پس از جمع‌بندی نهایی منتشر خواهد شد.
سایر اخبار این روزنامه
شهرداری تهران اسیر فامیل‌بازی شده است؟ حاشیه‌های داماد آقای شهردار پیمان مولوی فرهنگ اپوزیسیون شدن بعد از پایان دوره مدیریت مسائل داخلی اردوغان را از قله قدرت پایین می‌آورد؟ آنکارا؛ عدول از «تنش صفر به تنش صد» با همسایگان آیا جشنواره جهانی فیلم فجر در فیاپف باقی می‌ماند؟ عواقب یک تصمیم برای سینماگران تاکید رئیسی بر برگرداندن اعتماد به بازار سرمایه بورسی‌ها از ریسمان قرمز و سبز می‌ترسند! «ابتکار» چالش‌ حل بحران‌ها در شرایط سخت را بررسی کرد در انتظار هماهنگی تیم اقتصادی قطع ناگهانی توزیع بنزین در جایگاه‌های سوخت شرایط به حالت عادی بازگشت ابهام در صحبت خبر خالی بودن خزانه در اواخر دولت دوازدهم ادعای خزانه خالی، پاس گل به دشمن در آستانه مذاکره؟ امیرعبداللهیان در نشست مطبوعاتی با وزیر خارجه پاکستان: با تمامی طرف‌ها در افغانستان در تماس هستیم قطع ناگهانی توزیع بنزین در جایگاه‌های سوخت شرایط به حالت عادی بازگشت زور قانون هم به صداوسیما نرسید ۱۵ میلیارد حق‌پخش ورزش در سال ۹۹ پرید! چین: زیردریایی اتمی آمریکا در دریای چین جنوبی چه می‌کرد؟ بان کی مون: چین به تحقق آرمان‌های سازمان ملل کمک کرد