97 درصد جایگاه‌های سوخت فعال شد

پس از حمله سایبری روز سه‌شنبه چهارم آبان ماه جاری به جایگاه‌های سوخت که باعث توقف سوختگیری با کارت هوشمند شد، رئیس جمهوری با حضور سرزده در وزارت نفت و سپس جایگاه‌های سوخت تهران از نزدیک در جریان آخرین وضعیت سوخت‌رسانی قرار گرفت. برهمین اساس با بسیج مدیران و امکانات کشور، از همان روز روند بازگشت جایگاه‌های سوخت به مدار کارت سوخت آغاز شد و لحظه به لحظه بر تعداد جایگاه‌های سوخت فعال شده افزوده می‌شود.
در همین راستا، وزیر نفت گفت: طی ۲ الی ۳ روز آینده تمام جایگاه‌ها به کارت سوخت متصل می‌شوند. جواد اوجی در گفت‌و‌گوی تلویزیونی در مورد وضعیت شبکه هوشمند سوخت، اظهار کرد: آخرین وضعیت جایگاه‌های سوخت را روز جمعه بررسی کردیم؛ بالای ۹۶ درصد جایگاه‌ها فعال شده‌اند و هموطنان می‌توانند به راحتی عملیات سوختگیری را انجام دهند. وزیر نفت افزود: حدود هزار و 400 جایگاه هم به سامانه کارت هوشمند سوخت متصل شده‌اند، امیدواریم به تدریج باقی جایگاه‌ها به کارت سوخت متصل شوند. وی ادامه داد: بالغ بر ۵۴ هزار نازل را در سراسر جایگاه‌های سوخت داریم که برای هر نازلی باید نصب برنامه را انجام دهند و زمانبر است ولی با افزایش تیم‌ها و فراخوانی که انجام شده تا ۲ الی ۳ روز آینده تمام جایگاه‌ها به کارت سوخت متصل می‌شوند.
بازدید وزیر نفت از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی
وزیر نفت پیش از ظهر دیروز با حضور در ستاد مدیریت بحران شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در جریان آخرین اقدام‌ها برای راه‌اندازی سامانه هوشمند سوخت قرار گرفت. به گزارش وزارت نفت، در این بازید، جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، وزیر نفت را همراهی کرد.


وزیر نفت روز پنجشنبه (ششم آبان‌ماه) نیز ضمن بازدید از مرکز داده و پایش و سامانه هوشمند سوخت طی نشستی با مدیران شرکت‌های ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در ارتباطی ویدیو کنفرانسی از آخرین وضع خدمت‌رسانی جایگاه‌های عرضه سوخت سراسر کشور به مردم مطلع شد.
تخصیص سهمیه جبرانی بنزین
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران درباره سهمیه جبرانی در کارت سوخت خودروها برای ماه آینده توضیحاتی ارائه کرد. به گزارش تسنیم، جلیل سالاری از تصمیم دولت برای اختصاص سهمیه جبرانی سوخت به‌دنبال اختلالات اخیر در سوختگیری خودروها خبر داد. به گفته وی، طبق بررسی‌های وزیر نفت و براساس شرایط بخش‌های مختلف ناوگان شامل خودروهای عمومی، شخصی و موتورسیکلت‌ها طی ماه‌های آینده سهمیه اضافی در کارت سوخت واریز خواهد شد.
عرضه بنزین سهمیه‌ای در 1450 جایگاه سوخت
سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: امکان سوخت‌گیری در ۹۵ درصد جایگاه‌های عرضه سراسر کشور فراهم است.
به گزارش وزارت نفت، فاطمه کاهی اظهار کرد: اکنون ۲ هزار و ۳۵۰ جایگاه بدون اتصال به سامانه هوشمند سوخت در سراسر کشور با بنزین قیمت آزاد فعال است و هزار و ۴۵۰ جایگاه در سراسر کشور با اتصال به سامانه، امکان سوخت‌گیری با کارت هوشمند سوخت با قیمت یارانه‌ای را برای هموطنان فراهم کرده است. سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران افزود: بنابراین امکان سوخت‌گیری در ۹۵ درصد جایگاه‌های عرضه سراسر کشور فراهم است.
کاهی اظهار داشت: با توجه به اینکه روز گذشته فعالسازی جایگاه‌های سوخت به صورت دستی به اتمام رسید، الان تمرکز تمامی تیم‌ها بر تغییر وضعیت آفلاین به آنلاین در جایگاه‌ها می‌باشد و ساعت به ساعت از تعداد جایگاه‌های آفلاین کاسته و به تعداد جایگاه‌های عرضه کننده بنزین با کارت سوخت افزوده می‌شود. بدین صورت سرعت اتصال جایگاه‌ها به سامانه افزایش خواهد یافت. سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: بنده از تمام مردم ایران بابت صبوری و اعتماد به مجموعه وزارت نفت تشکر می‌کنم و تیم فعلی وزارت نفت به صورت شبانه‌روزی در حال پیگیری برای حل مشکل است.