اینستاگرام، صفحه کیهان را با 340 هزار دنبال‌کننده مسدود کرد


صفحه «روزنامه کیهان» که توانسته بود طی سال‌های فعالیت خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام مورد توجه قرار گرفته و بیش از 340 هزار نفر دنبال‌کننده را به خود جذب کند؛ از صبح چهارشنبه برای کاربران این شبکه اجتماعی مسدود و دسترسی مدیران صفحه نیز به آن قطع شد. این اتفاق در حالی است که صفحه روزنامه کیهان تنها به بازنشر تصویر صفحه اول روزنامه کیهان و برخی مطالب منتشر شده در روزنامه می‌پرداخت و فعالیت برخط نداشت.
اینستاگرام پیشتر بارها برخی تصاویر صفحه کیهان که حاوی تیترها و عکس‌هایی در پوشش اخبار سپاه پاسداران، حزب‌الله لبنان، انصارالله یمن و سایر جریان‌های مقاومت بود، حذف کرده و نسبت به مسدودسازی صفحه روزنامه کیهان هشدار داده بود. سیاستی که بار دیگر نشان می‌داد ادعاهایی مانند «آزادی بیان» و «جریان آزاد اطلاعات» حتی در حد شعار هم در شبکه‌های اجتماعی آمریکایی وجود ندارد. البته این سیاست مسبوق به سابقه بوده و قبل از این نیز بسیاری از رسانه‌های مستقل ایرانی که به پوشش اخبار جریان مقاومت می‌پرداختند و یا رویکردی انتقادی نسبت به آمریکا داشتند با تیغ سانسور شبکه‌های اجتماعی آمریکایی مواجه شده بودند.
لازم به ذکر است از مدتی پیش نیز تارنمای روزنامه کیهان در عربستان سعودی و برخی رژیم‌های مرتجع منطقه مسدود شده بود. علاقه‌مندان به روزنامه کیهان هم‌اینک می‌توانند مطالب روزنامه را از طریق صفحه پشتیبان کیهان در اینستاگرام به شناسه ir.kayhan‌@ و یا نشانی
https://www.instagram.com/ir.kayhan دنبال کنند.