راه همتی را نروید

اگر اجازه بدهید می‌خواهم جمله آخر را همین ابتدا عرض کنم:اگر توئیتر توانست همتی را رئیس جمهور کند مشکل گرانی و تورم را نیز می‌تواند!
شاید در نگاه نخست گزاره فوق عجیب و
بی ربط به نظر برسد؛اما با توضیحاتی که قلمی می‌کنم موضوع روشن می‌شود.
در کوران تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری سال 1400، ستاد انتخاباتی عبدالناصر همتی کاندیدای بخشی از اصلاح‌طلبان در این انتخابات پر شده بود از فعالان توئیتری.هر فردی که می‌توانست توئیت بزند و توئیت هایش


پر بازدید و پر لایک بود می‌توانست در بخشی از ستاد رئیس سابق بانک مرکزی باشد.
جالب آن بود که اصلا هم مهم نبود که این افراد در فضای رسانه‌ای کشور خوشنام یا بدنام هستند فقط نکته لازم همان پربازدید بودن توئیت‌ها بود.اگر بخواهم ریزتر بگویم باید عرض کنم که مثلا در ستاد همتی افرادی حضور داشتند که متهم به فساد‌های مالی بودند و در زمان دولت روحانی از طریق برخی ارتباط‌های مشکوک و مسئله دار با بعضی وزارتخانه‌ها توانسته بودند به نان و نوایی برسند.به قول معروف این‌ها خبرنگاران ساده‌ای بودند که با پراید وارد وزارتخانه‌های دولت روحانی شدند و با سانتافه بیرون رفتند.
حتی برخی افراد در ستادهای همتی حضور داشتند که علیرغم اینکه به اصطلاح شاخ توئیتر بودند ولی در مورد آنان شائبه‌های جدی اخلاقی مطرح بود که آن هم داستان جالبی دارد.
خلاصه آنکه همتی آنقدر به این جماعت توئیتری وابسته شده بود که حتی حاضر نبود یک ملاقات با صاحبان،مسئولان و سردبیران رسانه‌های سنتی از جمله روزنامه‌ها داشته باشد و آن جلسه مهمی هم که بنا بود قبل از برگزاری انتخابات برگزار شود نافرجام بود.
این مسائل را گفتم تا به آقای رئیس جمهور محترم و اطرافیان شان عرض کنم مبادا در مورد موضوع گرانی، راه آقای همتی را بروید!این روزها در شبکه اجتماعی توئیتر،توئیت‌هایی مشاهده می‌شود که مشکوک و عجیب است.یعنی دقیقا مثل همان توئیت‌هایی است که در روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مدعی بودند همتی در حال پیش افتادن از رئیسی است پس هموطن رای بده!در این توئیت‌ها هم گفته می‌شود قیمت‌ها کاهش پیدا کرده و کم کم گرانی در حال از بین رفتن است.حتی برای درست نمایی، قیمت برخی اقلام خوراکی را ردیف می‌کنند که مشخص است از اساس چنین قیمت‌هایی وجود ندارد و اگر هم باشد مثلا برای ماه اردیبهشت سالجاری است آن هم اگر از «میوه و تره بار» محل خرید کرده باشید.
نکته مهم اینجاست که نمی‌توان با سازماندهی چند جوان در شبکه‌های اجتماعی مشکلات بزرگی مثل تورم را حل کرد.باید کاری کرد کارستان.به تدبیر و تدبر نیاز است.
فی المثل،لازم است همزمان تحریم‌های داخلی و خارجی رفع شود.وگرنه با همین فرمان پرایدی که امروز قیمت‌اش رسیده به 170 میلیون تومان به یک میلیارد و 700 میلیون تومان هم می‌رسد!
البته بنده امیدوارم که اشتباه متوجه شده‌ام ولی اگر ادعای من درست باشد دولت پول خود را دارد حیف ومیل می‌کند!